Ηλεκτρονικά θα γίνεται πλέον η υποβολή ελέγχου και έκδοσης οικοδομικών αδειών

Σε ισχύ τέθηκε απο χθες Τετάρτη η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής, ελέγχου και έκδοσης αδειών δόμησης. Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος Γιώργου Σταθάκη (σ.σ.: δημοσιεύθηκε χθες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως) το νέο σύστημα θα είναι προσβάσιμο μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης  e-adeies.ypen.gr, θα τεθεί σε πιλοτική λειτουργία στις 3 Σεπτεμβρίου και σε πλήρη λειτουργία στις 15 Οκτωβρίου.

Επί της ουσίας πρόκειται για το πληροφοριακό σύστημα που επιτρέπει την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής, ελέγχου και χορήγησης οικοδομικών αδειών και εγκρίσεων των εργασιών δόμησης. Πάροχος των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και της ανάπτυξης του πληροφοριακού συστήματος είναι το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Χθες, οι επικεφαλής του υπουργείου Περιβάλλοντος συνέδεσαν την επικείμενη έναρξη λειτουργίας του συγκεκριμένου συστήματος, που βρίσκεται “στα χαρτιά” εδώ και πολύ καιρό, με την τάξη που επιχειρείται να μπει στο χωροταξικό πεδίο σε συνάρτηση με το αφήγημα της άναρχης δόμησης ως πηγής των δεινών στο Μάτι.

Βήμα προς βήμα

Η υπουργική απόφαση περιγράφει τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι ενδιαφερόμενοι για την έκδοση οικοδομικής άδειας, την έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας, τη γνωστοποίηση εκτέλεσης πρόσθετων εργασιών, την αναθεώρηση οικοδομικών αδειών, την ενημέρωση οικοδομικών αδειών, την έγκριση εργασιών αποπεράτωσης αυθαίρετων κατασκευών, την άδεια κατεδάφισης, την έγκριση εκτέλεσης εργασιών και την προέγκριση οικοδομικής άδειας.

Ενδεικτικά, για την έκδοση οικοδομικής άδειας οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να εισάγουν στο σύστημα:

  1. αίτηση έκδοσης οικοδομικής άδειας
  2. υπεύθυνη δήλωση του κυρίου του έργου ή του έχοντος το νόμιμο δικαίωμα για την ανάθεση της διαχείρισης της αίτησης στον Διαχειριστή αίτησης και στους αρμόδιους μηχανικούς για την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών και επιβλέψεων
  3. τα στοιχεία του ακινήτου και τα γεωχωρικά δεδομένα για τον εντοπισμό του ακινήτου
  4. τα στοιχεία του κυρίου του έργου ή του έχοντος το νόμιμο δικαίωμα και
  5. διάφορα άλλα δικαιολογητικά

Διαχειριστής της αίτησης είναι ένας εκ των μηχανικών του έργου ή η τεχνική εταιρεία οι οποίοι λαμβάνουν αριθμό πρωτοκόλλου, με εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους να προχωρούν στον έλεγχο πληρότητας, τον έλεγχο τοπογραφικού διαγράμματος, τον έλεγχο διαγράμματος κάλυψης και τον έλεγχο των εισφορών και κρατήσεων του έργου.

Τα ανταποδοτικά τέλη

Προβλέπεται ακόμη η καταβολή ανταποδοτικού τέλους ύψους:

  • 20 ευρώ ανά υποβαλλόμενη αίτηση
  • 50 ευρώ για άδειες μέχρι 100 τ.μ. με αποκλειστική χρήση κατοικίας και 60 ευρώ για τις λοιπές χρήσεις
  • 100 ευρώ για άδειες άνω των 100 τ.μ. και μέχρι 1000 τ.μ. με αποκλειστική χρήση κατοικίας
  • 250 ευρώ για άδειες άνω των 1000 τ.μ. και μέχρι 5000 τ.μ. με αποκλειστική χρήση κατοικίας και 350 ευρώ για τις λοιπές χρήσεις
  • 400 ευρώ για άδειες άνω των 5.000 τ.μ. με αποκλειστική χρήση κατοικίας και 500 ευρώ για τις λοιπές χρήσεις

Για τις αιτήσεις που υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα και αφορούν έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας, άδεια κατεδάφισης και έκδοση οικοδομικής άδειας για αποκατάσταση ζημιών μετά από φυσικές καταστροφές προβλέπεται έκπτωση 50% επί του ανταποδοτικού τέλους.

Διαφάνεια στους ελέγχους

Όπως αναφέρουν ειδικοί, με το νέο σύστημα θα διασφαλιστεί η διαφάνεια στους ελέγχους και θα εξαλειφθεί κάθε “ευκαιρία” για αθέμιτη συναλλαγή μεταξύ πολιτών, μηχανικών και υπηρεσιακών παραγόντων, δεδομένου ότι δεν απαιτείται η επίσκεψη του συναλλασσόμενου στις υπηρεσίες δόμησης. Ακόμη θα επιτευχθεί η μείωση της γραφειοκρατίας, ενώ θα απελευθερωθούν πόροι και ανθρώπινο δυναμικό που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες.

Καμία δημοσίευση για προβολή