Καύσιμα: Μικρή πτώση στις τιμές σε βενζίνη και πετρέλαιο. Προς νέα, μεγαλύτερη επιδότηση στο fuel pass

πρατήρια καυσίμων

Η είδηση ότι εντατικοποιούνται οι έλεγχοι στον αγορά των καυσίμων, φαίνεται ότι θα φέρει μια μικρή, έστω, μείωση στις τιμές σε diesel κίνησης και την αμόλυβδη βενζίνη που σήμερα διαμορφώνονται περίπου 3 με 4 λεπτά χαμηλότερα.

Πάντως με βάση τα χθεσινά στοιχεία, οποία βέβαια αναφέρονταν στις τιμές της Τρίτης συνεχίστηκε η άνοδος.

Έτσι η μέση τιμή στην αμόλυβδη βενζίνη βρέθηκε στα 2,269 ευρώ, ενώ και η τιμή του diesel κίνησης ξεπέρασε το 1,9 ευρώ το λίτρο και συγκεκριμένα διαμορφώθηκε στα 1,904 ευρώ.

Που υπάρχει η μεγαλύτερη αύξηση τιμών τον τελευταίο χρόνο

Σήμερα θα επιχειρήσουμε μία αποτύπωση των πραγματικών δεδομένων των τελευταίων 12 μηνών και θα δούμε που υπάρχει η μεγαλύτερη αύξηση των τιμών σε κάθε στάδιο της αλυσίδας.

Η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έχει αυξηθεί κατά 58 λεπτά ή σε ποσοστό 36%, μέσα στο τελευταίο 12μηνο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης.

Για το ίδιο διάστημα η άνοδος του diesel κίνησης, είναι της τάξεως των 70 λεπτών (σε πραγματικές συνθήκες αφού υπολογίζεται η επιδότηση των 15 λεπτών), ή σε ποσοστό 53%.

Η μεγαλύτερη άνοδος, όπως είναι φυσικό άλλωστε είναι στις τιμές διυλιστηρίου. Για το μεν diesel κίνησης η άνοδος των τιμών είναι 114%, ενώ στην βενζίνη είναι 98,7%.

Στα πρατήρια η εικόνα είναι μικτή

Στα πρατήρια η εικόνα είναι μικτή. Για την μεν βενζίνη, το ποσοστό κέρδους έχει μειωθεί κατά 11%, ενώ για το diesel κίνησης το περιθώριο κέρδους είναι αυξημένο κατά 25,27%.

Οι φόροι είναι αυτοί αυξημένοι, λόγω ΦΠΑ, αφού ο ΕΦΚ είναι σταθερός ανά λίτρο. Για την βενζίνη οι φόροι έχουν αυξηθεί 11,7% και για το diesel κίνησης 17,3%. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι φόροι πέρυσι αντιπροσώπευαν το 62% της τιμής και εφέτος το 52%.

Η διεθνής τιμή του πετρελαίου έχει αυξηθεί το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα κατά 59%, ενώ η ισοτιμία του ευρώ έχει υποτιμηθεί έναντι του δολαρίου κατά 12,4%.

Στο μεταξύ και χθες συνεχίστηκε, για 5η συνεχή ημέρα, η άνοδος της διεθνούς τιμής του «μαύρου χρυσού» και έκλεισε πάνω από τα 114 δολάρια το βαρέλι.

Δεν είναι εγχώριο φαινόμενο η κερδοσκοπία στην αγορά των καυσίμων

Πάντως να σημειωθεί ότι για το θέμα της κερδοσκοπίας κύκλοι της αγοράς αναφέρουν ότι δεν είναι εγχώριο φαινόμενο.

Όπως τόνισε ο αντιπρόεδρος Συνδέσμου Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Γιώργος Ασμάτογλου, «τα κερδοσκοπικά παιχνίδια που γίνονται εκτός Ελλάδας μεταξύ αργού πετρελαίου και διυλισμένου προϊόντος πάνω σε αυτό το χρηματιστηριακό προϊόν είναι που έφτασαν σε αυτή την τιμή την βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης»

Υπό αυτές τις συνθήκες και με δεδομένο ότι οι διεθνείς τιμές δεν δείχνουν σημάδια αποκλιμάκωσης, αλλά ούτε και η ισοτιμία ευρώ δολαρίου δείχνει τάσεις βελτίωσης, η παρέμβαση της κυβέρνησης δείχνει μονόδρομος.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτό θα συμβεί πολύ πιο σύντομα, πιθανότατα τον άλλο μήνα.

Οι πηγές αναφέρουν ότι η παρέμβαση θα είναι γενναιόδωρη τόσο για την βενζίνη, όσο και για το diesel κίνησης.

 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή