Κανένα τετελεσμένο δε δέχεται ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής για την αύξηση των διοδίων

Το σχέδιο συγχώνευσης των Οργανισμών αστικών συγκοινωνιών επεξεργάζεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργύ Κώστα Καραμανλή.

Συγκεκριμένα όπως ανέφερε ο υπουργός:

  • Η κατάσταση σήμερα στο Μετρό της Αθήνας αλλά και στον σιδηρόδρομο είναι δύσκολη και προβληματική,
  • Παράλληλα στην Αθήνα, υπάρχει δραματική μείωση του στόλου των λεωφορείων και των δρομολογίων,
  • Υποβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών, αλλά και
  • Αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων.

Στη Θεσσαλονίκη, η εικόνα είναι πολύ χειρότερη:

  • Δεν κυκλοφορούν πάνω από 240-260 λεωφορεία,
  • Μείωση του στόλου,
  • Εικονικά δρομολόγια,
  • Κατάρρευση της τηλεματικής, και
  • Δραματική πτώση των εσόδων.

Έχουμε ένα κρατικοποιημένο οργανισμό ο οποίος λαμβάνει 200% επιδότηση ενώ η ευρωπαϊκή νόρμα είναι 40-60%», δήλωσε ο υπουργός και ανακοίνωσε την ανάγκη ενός αποτελεσματικού σχεδίου για να μην καταρρεύσει ο ΟΑΣΘ.  «Για την εξοικονόμηση πόρων, και με γνώμονα την εύρυθμη λειτουργία των Οργανισμών που εποπτεύονται από το Υπουργείο μας, θα εξεταστεί το ενδεχόμενο τυχόν συγχώνευσης αυτών με παρόμοιο αντικείμενο» αποκάλυψε ο κ. Καραμανλής.

Αττική Οδός

Περισσότερα σε λέξεις

Κατά την διάρκεια της ομιλίας του ο υπουργός αναφέρθηκε και στο θέμα των διοδίων της Αττικής Οδού, στέλνοντας σαφές μήνυμα στην κοινοπραξία του έργου ότι η κυβέρνηση δεν θα δεχτεί τετελεσμένα. Προεκλογικά, ο ΣΥΡΙΖΑ είχε μπλοκάρει τις αυξήσεις με πράξη νομοθετικού περιεχομένου, μεταφέροντας την καυτή πατάτα στην νέα κυβέρνηση.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι οι εταιρείες είχαν συμβατικό δικαίωμα να προχωρήσουν στις αυξήσεις αλλά τόνισε ότι η απόφαση αυτή δεν ήταν δίκαια γιατί έγινε χωρίς να σεβαστεί τους πολίτες.

«Εμείς, βέβαια, δεν καθόμαστε με τα χέρια σταυρωμένα. Ένα είναι σίγουρο: Η νέα κυβέρνηση δεν πρόκειται να δεχθεί κανένα τετελεσμένο στο θέμα αυτό καθώς έχει πολλούς τρόπους αντίδρασης» δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

Γάγγραινα τα Δημόσια έργα και το μοντέλο των μεγάλων εκπτώσεων

Αναφερόμενος στην γάγγραινα με τα δημόσια έργα και το μοντέλο των μεγάλων εκπτώσεων, όπως είπε, καταλήγουμε να πληρώνουμε πιο ακριβά τα έργα και να τα κάνουμε σε διπλάσιο και τριπλάσιο χρόνο. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ανέφερε το έργο Άκτιο –Αμβρακία. Μέχρι σήμερα έχει κοστίσει 6,1 εκ. ευρώ το χλμ χωρίς τις μελέτες και την επίβλεψη ενώ ξεκίνησε το 2010 με τέσσερις εργολαβίες συνολικού προϋπολογισμού 142 εκατ. ευρώ.

Το 2017 δημοπρατήθηκε  εργολαβία «σκούπα» για να ολοκληρωθεί το έργο, προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ! Περισσότερο δηλαδή από τα 4 έργα μαζί, σημείωσε ο υπουργός. Παρόλα αυτά το έργο εξακολουθεί να είναι μπλοκαρισμένο λόγω δικαστικών προσφυγών αλλά και γιατί, όπως δήλωσε, δημοπρατήθηκε λάθος.

«Έτσι λειτουργούν στην πράξη οι δήθεν μεγάλες εκπτώσεις και οι κατατμήσεις. Τα έργα καθυστερούν και ξεφεύγουν από κάθε χρονοδιάγραμμα. Εμείς θα επανεξετάσουμε το διαγωνισμό και θα δώσουμε τη βέλτιστη λύση για να ολοκληρωθεί επιτέλους αυτό το έργο». Ο νέος υπουργός υπεραμύνθηκε των συμβάσεων παραχώρησης που η Νέα Δημοκρατία θεσμοθέτησε το 2006 στα μεγάλα οδικά έργα, με μικρότερο κόστος και πιο γρήγορες από τα «κλασσικά» δημόσια έργα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ανέφερε τη σήραγγα Ραψομμάτη στην Τρίπολη.  Μία σήραγγα με δύο «κατευθύνσεις». Η μία έγινε με Σύμβαση Παραχώρησης, σε δύο χρόνια. Η δεύτερη έγινε ως «κλασσικό» δημόσιο έργο, σε 14 χρόνια και με σχεδόν διπλάσιο κόστος!

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο Πάτρα-Πύργος και στον ΒΟΑΚ που όπως σημείωσε, η μέχρι σήμερα πορεία τους αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή και πρέπει να αλλάξουμε δρόμο.

Για τα Νέα έργα δήλωσε ότι:

  • Στον σχεδιασμό μπαίνει ο διαγωνισμός της Υποθαλάσσιας Οδικής Ζεύξης της Σαλαμίνας με το Πέραμα,
  • Το Ελευσίνα – Υλίκη,
  • Οι επεκτάσεις της Ιόνιας οδού με το Αγρίνιο και την Κακαβιά, όπως και
  • Το «Δράμα – Αμφίπολη – Εγνατία»,
  • Η υλοποίηση του εθνικού  σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Σύνορα,
  • Αθήνα – Πάτρα και δίνεται έμφαση
  • Στη συντήρηση του Εθνικού Σιδηροδρομικού Δικτύου,
  • Την δημοπράτηση δέκα αντιπλημμυρικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού 430 εκ. ευρώ, τα οποία έχουν δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση,
  • Η ανάπτυξη των logistics και των συνδυασμένων μεταφορών ώστε τα λιμάνια του Πειραιά του Βορρά και κυρίως της Θεσσαλονίκης να μετατραπούν σε πύλες εισόδου είναι μέσα στους κύριους άξονες της πολιτικής του υπουργείου στον τομέα των μεταφορών.
  • Στην προετοιμασία μελετών, οι οποίες μπορούν να ελέγχονται από ιδιώτες.  Όπως σημείωσε, χωρίς ώριμες μελέτες, δεν μπορεί η πολιτεία να υλοποιήσει έργα όταν τα χρειάζεται και έχει χρηματοδότηση.
  • Τη δημιουργία «Παρατηρητηρίου Απαλλοτριώσεων», όπου θα συγκεντρώνονται κριτήρια, τιμές, συνθήκες, διαδικασία και παρακολούθηση των απαλλοτριώσεων σε όλη τη χώρα.
  • Παράλληλα θα υλοποιηθεί και το Μητρώο Έργων, που θα αποτελέσει αναγκαίο εργαλείο για ένα ολοκληρωμένο και συνεπές πρόγραμμα συντήρησης και αναβάθμισης των Υποδομών που δημιουργήθηκαν τις προηγούμενες δεκαετίες.

    Για τα Διπλώματα οδήγησης ο Κώστας Καραμανλής είπε ότι:

    «Νομοθετικά γονατογραφήματα ΣΥΡΙΖΑ», οι ρυθμίσεις για τα διπλώματα οδήγησης και το νόμο 4427 για την σύσταση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.

    «Αυτή την στιγμή κρατιούνται «όμηροι» 100.000 περίπου πολίτες. Εκπαιδευτές, υποψήφιοι οδηγοί και οδηγοί άνω των 74 ετών. Ο απόλυτος παραλογισμός. Τεράστια προβλήματα έχουν δημιουργηθεί και στην Υπηρεσία και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας».

    Ο νόμος 4427 σχεδιάστηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ με τρόπο ανεφάρμοστο, με πολλά νομικά κενά και οι ίδιοι αναγκάστηκαν να τον «παγώσουν» επί 2,5 χρόνια. Αυτά πρέπει άμεσα να επανεξεταστούν και να διορθωθούν, είπε χαρακτηριστικά.

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ