Κάθε €1 από τη λειτουργία του Ελ. Βενιζέλος δημιουργεί 3,4 ευρώ του ΑΕΠ συνολικά για την ελληνική οικονομία!

Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε χθες στο 6o Airport Chief Executives Symposium (ΑCES- Athens) o κ. Νικόλαος Βέττας, καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), κάθε 1 ευρώ που παράγει η λειτουργία του αεροδρομίου της Αθήνας δημιουργεί, με βάση το σχετικό πολλαπλασιαστή, 3,4 ευρώ του ΑΕΠ συνολικά για την ελληνική οικονομία. Αντίστοιχα, για την απασχόληση, μία θέση εργασίας στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αντιστοιχεί σε 4,5 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης σε εθνικό επίπεδο.

Από την πλευρά του, ο κ. Γιάννης Παράσχης CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, αναφέρθηκε στα ανοδικά νούμερα των τελευταίων ετών όσον αφορά την επιβατική και διεθνή κίνηση του Ελ. Βενιζέλος, επισημαίνοντας ότι «πρέπει να εστιάσουμε περισσότερο στο αποτύπωμα που αφήνει το αεροδρόμιο και ο κλάδος των αερομεταφορών στην οικονομία συνολικά». Ενδεικτικά, όπως επεσήμανε ο ίδιος «οφείλουμε να βρούμε τη χρυσή τομή  μεταξύ της αεροπορικής βιομηχανίας, της επιχειρηματικότητας, της κοινωνίας».

Ο κ. Παράσχης αναφέρθηκε στην ανταπόκριση που είχε η καμπάνια «Ι am an Aθenian» για την προώθηση της Αθήνας τα τελευταία χρόνια καθώς και στη μεγάλη σύμπραξη με το δήμο Αθηναίων για την από κοινού προώθηση του προορισμού με την Aegean, τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και την Marketing Greece. Mάλιστα, όπως ανακοινώθηκε πριν από ένα μήνα περίπου τρεις ακόμη όμιλοι, σημαντικοί για την πόλη της Αθήνας, όπως η Λάμψα Α.Ε. ιδιοκτήτρια του King George και της Μεγάλης Βρετανίας, η Ιονική Ξενοδοχειακαί Επιχειρήσεις A.E. ιδιοκτήτρια του Hilton και η Lamda Development η οποία φιλοδοξεί να αναπτύξει την πρώην έκταση του αεροδρομίου του Ελληνικού και λειτουργεί και δύο πολύ μεγάλα malls στην Αθήνα, αποφάσισαν να είναι και αυτοί φορείς στήριξης του This is Athens & Partners.

[more]

Άνοδος 92% στην επιβατική κίνηση

Όσον αφορά τις επιδόσεις του αεροδρομίου της Αθήνας για την περίοδο 2013- 2018 ο επικεφαλής του ΔΑΑ έκανε λόγο για άνοδο της τάξεως του 92% όσον αφορά την επιβατική κίνηση «κι αυτό παρά την κρίση», ενώ σε επίπεδο ξένων επιβατών, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 116%. Η εκτίμηση όσον αφορά τους ξένους επισκέπτες για φέτος αντιστοιχεί σε 5,7 εκατομμύρια επιβάτες το 2018 από 4,8 εκατ. επισκέπτες το 2017 και 4,5 εκατ. το 2016.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι με βάση τα τελευταία στοιχεία του ACI Europe (Airports Council International) για την επιβατική κίνηση των ευρωπαϊκών αεροδρομίων στο γ’ τρίμηνο του 2018 και δη τις υψηλότερες επιδόσεις στη δεύτερη κατηγορία αυτών που δέχονται μεταξύ 10 και 25 εκατομμύρια επιβάτες, το Ελ. Βενιζέλος βρίσκεται στην τέταρτη θέση όσον αφορά τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια με τη μεγαλύτερη άνοδο της συγκεκριμένης κατηγορίας, καταγράφοντας διψήφιο ποσοστό ανόδου της τάξεως του 12%, ενώ στην πρώτη θέση βρίσκεται το Vnukovo της Μόσχας με ποσοστό ανόδου της τάξεως του 17,5%.

Σημαντική παράμετρος η βιωσιμότητα

Μία ακόμη παράμετρος μεγάλης σημασίας, όπως ανέφερε ο κ. Παράσχης «είναι και πρέπει να είναι η βιωσιμότητα και για τον σκοπό αυτό θα πρέπει να προσαρμοστούμε, όλη η αγορά, με τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ».

Σίγουρα πρόκειται περί υψηλών επιδόσεων που δημιουργούν ακόμη υψηλότερες προσδοκίες για το μέλλον όσα έχει καταγράψει το Ελ. Βενιζέλος κατά την περίοδο 2013- 2018, με το «αποτύπωμά» του να λειτουργεί πολλαπλασιαστικά όσον αφορά τη συνεισφορά του στην ελληνική οικονομία.

[/more]

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:[home]

 

Καμία δημοσίευση για προβολή