Κωδικός «Jedi Blue»: Μυστικό deal της Google και του Facebook για τον έλεγχο της παγκόσμιας διαφημιστικής αγοράς αποκαλύπτουν οι New York Times

Google Facebook

Μυστικό deal μεταξύ της Facebook και της Google για τον έλεγχο της παγκόσμιας διαφημιστικής αγοράς αποκαλύπτουν οι New York Times, προκαλώντας θύελλα από διαφημιστικές και διαφημιζόμενους.

Η υπόθεση ξεκινά από το 2017, όταν το Facebook είχε ανακοινώσει ότι ετοίμαζε ένα νέο μοντέλο πωλήσεων διαφημίσεων στο διαδίκτυο, με το οποίο επρόκειτο να θέσει υπό αμφισβήτηση την πρωτοκαθεδρία της Google στο Internet.

Ωστόσο, δύο χρόνια αργότερα, ανακοίνωσε ότι ενώνει τις δυνάμεις του με μπλοκ εταιρειών στο οποίο ήταν ενταγμένη και η Google, εγκαταλείποντας φαινομενικά τα σχέδιά του.
Το Facebook δεν διευκρίνισε ποτέ γιατί έκανε πίσω, αλλά η αντιμονοπωλιακή αγωγή που υποβλήθηκε από δέκα γενικούς εισαγγελείς τον περασμένο μήνα μάλλον δείχνει ότι η Google επεδίωκε συνεργασία με τη δημοφιλή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.

Η επιχείρηση με την κωδική ονομασία “Jedi Blue”

Στην πραγματικότητα, και σύμφωνα με τους New York Times, πίσω από την νομική μάχη οι δύο τεχνολογικοί κολοσσοί διαπραγματεύτηκαν και έκλεισαν μυστική συμφωνία για τον έλεγχο της παγκόσμιας διαφημιστικής αγοράς.

Η συμφωνία είχε την κωδική ονομασία «Jedi Blue» και προέβλεπε πολύ πιο ευνοϊκούς όρους διαφήμισης στην Google για το Facebook από ό,τι για άλλους συνεταίρους της.
Σε αντάλλαγμα, το Facebook απέσυρε λογισμικό της σε σχέση με τις online διαφημίσεις, το οποίο θα αποτελούσε απειλή για την Google στην ψηφιακή αγορά. Και αντί αυτού, στήριξε την Open Bidding πλατφόρμα της Google.

Όλες οι διαπραγματεύσεις έγιναν υπό άκρα μυστικότητα.
Μέρος της συμφωνίας προέβλεπε πως το Facebook θα έκανε προσφορές τουλάχιστον για το 90% των υποψήφιων διαφημίσεων όταν μπορούσε να αναγνωρίσει τους χρήστες και υποσχέθηκε minimum επένδυση 500 εκατομμυρίων δολαρίων το χρόνο.

Το όλο πακέτο των προσφορών βασιζόταν στα εργαλεία αναζήτησης της Google.

Το “παράπονο” της Google και του Facebook

Η αποκάλυψη της συμφωνίας μεταξύ των δύο τεχνολογικών κολοσσών έχει προκαλέσει, για άλλη μία φορά, θύελλα αντιδράσεων για το παγκόσμιο μονοπώλιό τους.

Πόσο μάλλον, αφού ο έλεγχος των διαφημίσεων μπορεί να ορίσει εκ προοιμίου τους νικητές και τους ηττημένους σε πολλούς τομείς της αγοράς τεχνολογικών υπηρεσιών και προϊόντων.
Εκπρόσωποι των δύο εταιρειών πάντως δήλωσαν «με παράπονο», σύμφωνα με τους New York Times, ότι η συμφωνία παρερμηνεύθηκε από τα μέσα ενημέρωσης.
«Η συμφωνία με την Google συμβάλλει στην αύξηση του ανταγωνισμού» υποστήριξε εκπρόσωπος της Facebook, προσθέτοντας: «Οποιοσδήποτε άλλος υπαινιγμός είναι αβάσιμος».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή