Κρίσιμες αποφάσεις για την απόκτηση 4 νέων φρεγατών. Οι νέες οδηγίες του Μεγάρου Μαξίμου, οι προτάσεις επτά χωρών και τα κριτήρια επιλογής τους

τεσσάρων φρεγατών

Στο επίκεντρο του κυβερνητικού ενδιαφέροντος – στα πλαίσια του ευρύτερου σχεδίου για τη θωράκιση της άμυνας της χώρας – βρίσκεται η απόκτηση των νέων φρεγατών.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης φέρεται να έχει δώσει σαφή κατεύθυνση προς τον υπουργό Εθνικής Αμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο και, κυρίως, προς το Πολεμικό Ναυτικό (Π.Ν.) το οποίο θα λάβει και τη σχετική τεχνοκρατική απόφαση, για τα κριτήρια με τα οποία θα πρέπει να επιλεγούν τα τέσσερα καλύτερα πλοία.

Κατά τις ίδιες πηγές,  οι νέες οδηγίες,  αποσυνδέουν την υπόλοιπη συζήτηση  περί στρατηγικών συνεργασιών και συγκριτικών πλεονεκτημάτων,  ναυπηγείων και λοιπών παραμέτρων, η οποία μάλλον περιπλέκει τα πράγματα και παροτρύνει το Π.Ν. να επιλέξει, εν ολίγοις, τα τέσσερα καλύτερα πλοία.

Ποιες προτάσεις είναι στο τραπέζι 

Αυτό σημαίνει ότι οι προτάσεις Γαλλίας, Γερμανίας, Ηνωμένου Βασιλείου, ΗΠΑ, Ισπανίας, Ιταλίας και Ολλανδίας ξεκινούν από την ίδια αφετηρία, ανεξαρτήτως από το τι θα γίνει με την υπόθεση της εγχώριας βιομηχανικής παραγωγής.

Γι’ αυτό και στο επόμενο χρονικό διάστημα από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα φύγουν προσκλήσεις προς όλους τους ενδιαφερόμενους και όχι μόνο τις ΗΠΑ και τη Γαλλία.

Προφανώς στο Πολεμικό Ναυτικό υπάρχουν προτιμήσεις ως προς τις προτάσεις που έχουν έως τώρα παρουσιαστεί και σκοπός είναι οι τελικές αποφάσεις να έχουν ληφθεί το αργότερο τον ερχόμενο Μάιο.

Οι παρουσιάσεις, ωστόσο,  δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα.

Η Βρετανική πρόταση

Χθες, Παρασκευή, σύμφωνα με πληροφορίες ( Καθημερινή της Κυριακής ), εκπρόσωποι της Babcock και της Thales UK παρουσίασαν στους επιτελείς του ΠΝ την βρετανική πρόταση, τη φρεγάτα «Arrowhead 140» που έχει επιλεγεί ώστε να αποτελέσει το νέο πλοίο (Type 31) του Βασιλικού Ναυτικού.

Το κόστος των Arrowhead εκτιμάται στα 250 εκατ. λίρες ανά πλοίο, δίχως τον οπλισμό και οι Βρετανοί εμφανίζονται διατεθειμένοι να ναυπηγήσουν και τα τέσσερα που ζητά η Αθήνα, σε ελληνικά ναυπηγεία.

Αν και η τελική πρόταση για την ενδιάμεση λύση δεν έχει οριστικοποιηθεί, οι αρχικές σκέψεις των Βρετανών κινούνται γύρω από την υπενοικίαση (leasing) φρεγατών «Type 23», έως ότου ολοκληρωθεί η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ.

Η φρεγάτα που προτείνουν οι Βρετανοί έχει εκτόπισμα 6.000 τόνων και ανάλογα με τις επιλογές του πελάτη (εν ολίγοις τι συστήματα θα τοποθετηθούν), μπορεί να φθάσει και τους 7.000 τόνους.

Καμία δημοσίευση για προβολή