Με νέους όρους επαναδημοπρατείται το έργο ιδιωτικοποίησης της Εγνατία Οδού

Tην επαναδημοπράτηση του έργου  για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού από το ΤΑΙΠΕΔ με νέους όρους που θα είναι προς το συμφέρον του ελληνικού δημοσίου, προανήγγειλε από τη βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Κατά την ακρόαση της νέας διοίκησης με Πρόεδρο τον Γιώργο Κωνσταντόπουλο πρώην βουλευτή Πιερίας της ΝΔ και τον Κωνσταντίνο Κουτσούκο διευθύνοντα σύμβουλο και μέχρι σήμερα Διευθυντή Υποστήριξης Ανάπτυξης & Εκμετάλλευσης, στην «Εγνατία Οδό ΑΕ.», ο υπουργός Υποδομών αλλά και οι βουλευτές της Επιτροπής επέκριναν την πολιτική της υπέρογκης ανατίμησης των διοδίων που είχαν συμφωνηθεί με τους θεσμούς τον περασμένο Δεκέμβριο.

«Η αύξηση των διοδίων οφείλει να είναι λελογισμένη» δήλωσε ο Κώστας Καραμανλής λέγοντας ότι δεν έγινε με ορθολογικό τρόπο.

Ο υπουργός Υποδομών ανέφερε ότι το κυριότερο πρόβλημα σήμερα είναι ότι η Εγνατία είναι ένα ασυντήρητος δρόμος και ότι ο διπλασιασμός των διοδίων είναι εξωπραγματικός.

Όπως είπε με την υφιστάμενη χρέωση η διαδρομή Ηγουμενίτσα –Αρδάνιο κοστίζει 17,40 λεπτά, με αύξηση της χρέωσης ανά χιλιόμετρο στα 5 λεπτά, το κόστος εκτινάσσεται σε 29,10 λεπτά και φτάνει τα 41,50 ευρώ με την αναπροσαρμογή των τιμολογίων. «Αυτό δείχνει την προχειρότητα της μελέτης και του σχεδιασμού».

Στις τιμές των διοδίων αναφέρθηκε και ο βουλευτής Ιωαννίνων και πρώην αναπληρωτής υπουργός Υποδομών κ. Σταύρος Καλογιάννης, υπογραμμίζοντας ότι η προηγούμενη κυβέρνηση ξεκίνησε την πολιτική της με σύνθημα την κατάργηση των διοδίων, ενώ πέντε χρόνια μετά ούτε τον διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια δεν κατάφερε να ολοκληρώσει.

Από την πλευρά του ο κ. Κουτσούκος τόνισε ότι σήμερα το μεγάλο αγκάθι της Εγνατίας εξακολουθεί να είναι τα άδεια ταμεία της καθώς όλα τα έσοδα από τα διόδια πλην Μαλγάρων και Ευζώνων, εξυπηρετούν το δάνειο ύψους 350 εκ. ευρώ προς την Πειραιώς. Όπως τονίστηκε, το δάνειο έχει αποπληρωθεί αλλά υπάρχει διαφορά με την τράπεζα ως προς την καταβολή τόκων με αποτέλεσμα να συνεχίζουν τα διόδια να εισπράττονται από την Πειραιώς.

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ