Με σαρωτικές αλλαγές προσπαθούν να κλείσουν τις “μαύρες τρύπες” στα ΕΛ.ΤΑ πριν καταρρεύσουν

Σαρωτικές αλλαγές, για τη διάσωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛ.ΤΑ.) καλείται να εφαρμόσει η νέα διοίκηση μέσα στην επόμενη τριετία.

Με τις υποδείξεις του Υπερταμείου, που ελέγχει το 90% των μετοχών της εταιρείας και υπό το βάρος της μεγάλης μαύρης τρύπας που κινδυνεύει να διαλύσει τα ΕΛ.ΤΑ παράγοντας ετησίως άνω από 80 εκατομμύρια ζημιές, το σχέδιο αναδιάρθρωσης πρέπει να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή.

Το σχέδιο ριζικής αναδόμησης των ΕΛ.ΤΑ, για το οποίο η διοίκηση δήλωσε τις προηγούμενες μέρες στους εργαζομένους ότι θα έχει ολοκληρωθεί προς τα τέλη του μήνα, προβλέπει την απομάκρυνση 2.036 υπαλλήλων έως το 2021, από τους οποίους οι 1.800 προγραμματίζεται να αποχωρήσουν φέτος!

Μέσα σε αυτούς, σύμφωνα με πληροφορίες, εντάσσονται 968 διανομείς, 695 εσωτερικοί και 373 διοικητικοί υπάλληλοι.

Σήμερα ο μέσος όρος μισθοδοσίας των εργαζομένων μαζί με τις εργοδοτικές εισφορές είναι 35.000 ευρώ ετησίως, κάτι που σημαίνει ότι η αποχώρηση 1.800 εργαζομένων θα μπορούσε να εξοικονομήσει έσοδα άνω των 60 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.

Το όπλο της διοίκησης είναι η επιβεβλημένη αλλαγή πορείας καθώς η μαύρη τρύπα της εταιρείας συνεχίζει να μεγαλώνει, βάζοντας μέσα τα ΕΛΤΑ κατά 7 εκατομμύρια ευρώ το μήνα. «Εάν δεν σταματήσει η αιμορραγία στα ταχυδρομεία καμία αποζημίωση από την καθολική υπηρεσία ή άλλη επιχορήγηση δεν θα μπορέσει να γλιτώσει την χρεοκοπία της εταιρείας», αναφέρει άτομο με γνώση της πραγματικής εικόνας του Οργανισμού.

Τα ΕΛ.ΤΑ. διεκδικούν περί τα 150 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση από το Ελληνικό Δημόσιο για την παροχή της καθολικής υπηρεσίας της προηγούμενης πενταετίας, τη δυνατότητα δηλαδή με δικά τους μέσα και προσωπικό να φτάνουν σε κάθε γωνιά της χώρας. Όμως κανείς από το κυβερνητικό επιτελείο δεν εμφανιζόταν διατεθειμένος να πληρώσει, θεωρώντας ότι τα ΕΛΤΑ για να επιβιώσουν θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν, να περιορίσουν το λειτουργικό κόστος και να επεκταθούν σε τομείς που θα δημιουργήσουν σημαντικές πηγές εσόδων.

Κλείσιμο καταστημάτων

[more]

Το σχέδιο του συμβούλου, προβλέπει μείωση των λειτουργικών εξόδων με λουκέτο σε 215 καταστήματα σε όλη τη χώρα, από τα οποία πάνω από τα μισά, σύμφωνα με τους εργαζομένους, βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές στην επαρχία.

Μεγάλες αλλαγές προγραμματίζονται και στη λειτουργία των ΕΛ.ΤΑ., καθώς η πρόταση της PWH είναι να καταργηθεί η ημερήσια διανομή των φακέλων και να γίνεται κάθε δεύτερη μέρα, επιλογή που θα περιορίσει σημαντικά τις ανάγκες σε προσωπικό. Ωστόσο στο σημείο αυτό το σχέδιο δέχεται έντονη κριτική καθώς πρόκειται για μια πρόταση που έρχεται κόντρα στην αρχή της καθολικής υπηρεσίας, η οποία προβλέπει ημερήσια διανομή και συγκεκριμένα σημεία συλλογής και αλληλογραφίας στα αστικά κέντρα και την περιφέρεια.

Οι αλλαγές επεκτείνονται και στη μισθοδοσία, καθώς μέρος του μισθού προτείνεται να κατανέμεται με την μορφή κουπονιών (π.χ για αγορές σε σούπερ μάρκετ), πρόταση η οποία μαζί με τη μη καταβολή δώρων εκτιμάται ότι μπορεί να αποφέρει εξοικονόμηση εσόδων της τάξης των 9,4 εκατ. ευρώ. Μέχρι σήμερα, οι εργαζόμενοι συμμετείχαν στο πρόγραμμα εξυγίανσης που είχε ξεκινήσει η προηγούμενη κυβέρνηση, στην προσπάθειά τους να αποφύγουν ένα ξαφνικό θάνατο των ΕΛ.ΤΑ. Μετά από περίπου μία πενταετία, φέτος τα Χριστούγεννα ήταν η πρώτη φορά που καταβλήθηκε το δώρο.

Απορρόφηση της EΛΤΑ Ταχυμεταφορές

Το σχέδιο αναδιάρθρωσης προβλέπει αλλαγές και στον τομέα των ταχυμεταφορών, με τριετές ορίζοντα, κόντρα στη βούληση των εργαζομένων που θεωρούν ότι η άμεση ενσωμάτωση των EΛΤΑ Courier θα λειτουργούσε προς όφελος των Ταχυδρομείων.

Όπως αναφέρουν, το μέλλον της εταιρείας είναι το εμπορικό δέμα, θεωρώντας ότι είναι ένας τομέας στον οποίο τα ΕΛ.ΤΑ. πρέπει να ρίξουν όλο τους το βάρος για να γίνουν ανταγωνιστικά και να σβήσουν τα μεγάλα χρέη που έχουν συσσωρεύσει και κινδυνεύουν να γίνουν θηλιά στον λαιμό.

Δύο άλλοι τομείς που μπορούν να αναπτυχθούν και να γεννήσουν έσοδα είναι η προμήθεια ενέργειας κυρίως στους οικιακούς πελάτες αλλά και η εκμετάλλευση των υπηρεσιών του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιοποιημένες οικονομικές καταστάσεις του 2017, η Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ, η οποία είναι τρίτη σε μερίδια αγοράς, εμφάνισε κύκλο εργασιών 36,3 εκατ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ύψους 1,4 εκατ. ευρώ, τα οποία υπολείπονται αισθητά σε σχέση με τη διετία 2014-2015, που είχαν φτάσει τα 2 εκατ. ευρώ ετησίως.

Όπως αναφέρουν κυβερνητικοί αξιωματούχοι, τα ταχυδρομεία συντηρούνται με τα έσοδα της αποζημίωσης από την καθολική υπηρεσία, τα οποία καταβάλλονται ψαλιδισμένα, με καθυστερήσεις στην πληρωμή προμηθευτών και μέχρι πρότινος και με τις εισπράξεις λογαριασμών κοινής ωφέλειας, όπως της ΔΕΗ.

[/more]

Από το newsroom του economico.gr σε συνεργασία με το newmoney

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

 

 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή