Μείωση του βαθμού εμπιστοσύνης στο ναυτιλιακό κλάδο καταγράφει έρευνα της BDO

    Μείωση του βαθμού εμπιστοσύνης στο ναυτιλιακό κλάδο καταγράφει η τριμηνιαία έρευνα της BDO Group, λόγω της ανησυχίας για τις επιπτώσεις στον κλάδο τόσο από τα νέα καύσιμα για το 2020 όσο και από τις γεωπολιτικές εξελίξεις και τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ – Κίνας.

    Σύμφωνα με την έρευνα της BDO Group, τον Μάιο του 2019, το μέσο επίπεδο εμπιστοσύνης προς τον ναυτιλιακό κλάδο μειώθηκε στο 6,1 από 6,2 που ήταν τον προηγούμενο Φεβρουάριο με «άριστα» το 10. Ο βαθμός εμπιστοσύνης προς τη ναυτιλία αυξήθηκε στην Ασία από 5,8 σε 6 και στη Βόρεια Αμερική από 5,6 σε 6,4 σε αντίθεση με την Ευρώπη, όπου σημειώθηκε μείωση των συνολικών επιπέδων εμπιστοσύνης από 6,3 σε 6,1.

    Οι ναυλωτές είναι οι πιο ασταθείς στις εκτιμήσεις τους με τον βαθμό εμπιστοσύνης κατά περιόδους να κυμαίνεται από 4,7 μέχρι και 7,7 κατά τα τελευταία δύο χρόνια, εντούτοις στο τελευταίο τρίμηνο εμφανίζονται πιο αισιόδοξοι, με τον βαθμό εμπιστοσύνης να αυξάνεται στο 6,2 από 6 πριν από τρεις μήνες. Οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές εμφανίζονται σταθεροί στις πεποιθήσεις τους, με τον βαθμό εμπιστοσύνης να παραμένει αμετάβλητος στο 6,3 και 5,8 αντίστοιχα, ενώ οι brokers καταγράφουν μία απαισιοδοξία, καθώς ο βαθμός μειώθηκε στο 5,7 από 5,9.

    Ο κανονισμός του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για τα νέα καύσιμα από το 2020 είναι μία κύρια πηγή ανησυχίας όπως προαναφέρθηκε μαζί με την κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας και τον συνεχιζόμενο εμπορικό πόλεμο μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας. Ωστόσο, από την άλλη πλευρά καταγράφονται και πολλές επιμέρους θετικές τάσεις, γεγονός που δείχνει ότι η ναυτιλία έχει περάσει πλέον από το χαμηλότερο σημείο του κύκλου, ενώ από την άλλη πλευρά η έλλειψη μιας αγοράς σε σημαντική ανάκαμψη αποθαρρύνει τις υπερβολικές τοποθετήσεις σε νέες παραγγελίες πλοίων.

    [more]

    Μια μικρή πτώση της εμπιστοσύνης δεν προκαλεί έκπληξη, δεδομένης της πρόσφατης αστάθειας που προκάλεσε ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, η αυξημένη ένταση στον Αραβικό Κόλπο, η αποτυχία ολοκλήρωσης των διαπραγματεύσεων μεταξύ Ε.Ε. και Μεγάλης Βρετανίας και η γενική πολιτική αστάθεια σε πολλά μέρη του κόσμου, τονίζεται στα συμπεράσματα της έρευνας. Οι αγορές αγαπούν τη μεταβλητότητα, η οποία όμως έχει επίπτωση στην εμπιστοσύνη.

    Πάντως εκτός από τους εμπορικούς πολέμους το κόστος και οι συνέπειες της συμμόρφωσης στους νέους κανονισμούς, είναι επίσης σημεία προβληματισμού. Παρά όμως τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία, υπάρχουν ορισμένα θετικά στοιχεία, όπως η  νέα τεχνολογία που κάνει τη ναυτιλία πιο ελκυστική για τους επενδυτές και επιπλέον θα λειτουργήσει ως έναυσμα για την επιτάχυνση του ρυθμού και της έκτασης της διάλυσης πλοίων μεγαλύτερης ηλικίας. Η άνοδος των ναύλων αναμένεται να καταγραφεί κάποια στιγμή εκτιμά η έρευνα, καθώς οι ερωτηθέντες που βλέπουν άνοδο των ναύλων των δεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν κατά 4% στο 55% σε σύγκριση με την προηγούμενη έρευνα.

    Αντιθέτως όμως στο ξηρό φορτίο όσοι βλέπουν άνοδο των ναύλων τους επόμενους 12 μήνες μειώθηκαν το 48% από 52% πριν από τρεις μήνες, ενώ στο 35% με άνοδο 9% βρίσκονται όσοι βλέπουν άνοδο των ναύλων στα εμπορευματοκιβώτια.
    Όταν ζητήθηκε να εκτιμηθεί το επίπεδο που αναμένεται να φτάσει ο δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου (Baltic Dry Index) σε 12 μήνες, το 50% των ερωτηθέντων (έναντι 36% πριν από 12 μήνες) προέβλεψε ποσοστό μεταξύ 1.000 και 1.499, ενώ το 22%  έναντι 42% τρις μήνες πριν είδε ως πιο πιθανό ένα επίπεδο μεταξύ των 1.500 και των 1.999 μονάδων.

    Πηγή: naftemporiki

    [/more]

    Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

     

    Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
    Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

    Καμία δημοσίευση για προβολή