Μελέτη – σοκ της Αμερικανικής κυβέρνησης: ξεμένουν από επιχειρησιακά έτοιμα αεροσκάφη οι Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ

F-22

Μπορεί οι ΗΠΑ να ισχυρίζονται ότι διαθέτουν τον μεγαλύτερο στόλο πολεμικών αεροσκαφών στον κόσμο, ωστόσο μια πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι ο «βασιλιάς είναι γυμνός».

Συγκεκριμένα, το ομοσπονδιακό Γενικό Γραφείο Λογοδοσίας, το οποίο ελέγχει το σύνολο της ομοσπονδιακής κυβέρνησης παρουσίασε μελέτη σχετικά με τις αεροπορικές δυνάμεις της Αεροπορίας και του Ναυτικού, τα συμπεράσματα της οποίας πραγματικά προκαλούν σοκ σχετικά με την ετοιμότητα των σωμάτων, αλλά, κυρίως, σχετικά με τη διαθεσιμότητα αεροσκαφών ικανών να συμμετάσχουν σε επιχειρησιακή αποστολή.

Μελέτη ετοιμότητας

Το Γραφείο μελέτησε τη ετοιμότητα οκτώ στόλων αεροσκαφών του Πενταγώνου, στο διάστημα 2015 ως 2021 και με βάση τα χαρακτηριστικά του κάθε αεροσκάφους επιχείρησε να διαπιστώσει πόσα από αυτά σε κάθε στόλο είναι «έτοιμα για αποστολή» ανά πάσα στιγμή, εκτελώντας τουλάχιστον μία από τις πιθανές αποστολές για τις οποίες έχουν σχεδιαστεί.

Τα αεροσκάφη υπό εξέταση ήταν τα βομβαρδιστικά B-1B Lancer, τα μεταγωγικά C-5M Super Galaxy και C-130T Hercules, τα μαχητικά F-22 Raptor και F/A-18E/F Super Hornet, τα τάνκερ KC-135 Stratofortress και KC-130T tankers, και το P-8A Poseidon το οποίο ειδικεύεται σε ναυτικές περιπολίες. Τα νούμερα, όσον αφορά στην ετοιμότητα του κάθε στόλου ήταν μερικές φορές σοκαριστικά.

Πολύ κάτω από το ιδανικό

Συγκεκριμένα, το ποσοστό ετοιμότητας των F-22 έπεσε από 67% το 2015 στο 50,3% το 2021. Για τα F/A-18E/F η βουτιά στην ετοιμότητα για αποστολή ήταν εξίσου μεγάλη: από 54,9% στο εξαιρετικά χαμηλό 51% το 2021. Αυτό σημαίνει ότι από τα 530 Super Hornet που το Ναυτικό των ΗΠΑ διαθέτει σε όλο τον κόσμο, ικανά για αποστολή είναι μόλις τα 267. Σημειωτέον ότι ως ιδανικό ποσοστό ετοιμότητας θεωρείται για τα πολεμικά αεροσκάφη το 75%.

Μια από τα ίδια καταγράφηκαν και για το Β-1Β, καθώς το βομβαρδιστικό –που η Αεροπορία των ΗΠΑ επιδιώκει να αποσύρει- έπεσε από ποσοστό ετοιμότητας 47,5% στο 40,7% το 2021, το C-5M Super Galaxy από 68,1% σε 57,5% και πάει λέγοντας. Το μοναδικό αεροσκάφος που το 2015 παρουσίαζε ετοιμότητα 75% ήταν το παλιό KC-135 Stratotanker και ακόμα και σήμερα έχει υψηλό ποσοστό (71,1%).

Όσον αφορά στα αεροσκάφη που δεν εξετάστηκαν ενδελεχώς (F-16, F-35A και C-17 Globemaster IIΙ), το γραφείο διαπίστωσε ότι μόνο το μαχητικό 5ης γενιάς κατάφερε να πιάσει ποσοστό ετοιμότητας 75% και μόνο για δύο χρονιές στο διάστημα 2015-2021.

Δύσκολες απαντήσεις

Στο ερώτημα γιατί παρατηρείται αυτή η κατάσταση, η απάντηση δεν είναι μονοδιάστατη: ηλικία (ο μέσος όρος των αεροσκαφών της Αεροπορίας είναι 30,5 χρόνια), δυσκολίες συντήρησης, ελλείψεις ανταλλακτικών, μείωση των κονδυλίων για συντήρηση, ιδιαίτερα απαιτητικές διαδικασίες ιδιαίτερα για τεχνολογικά προηγμένα αεροσκάφη όπως το F-22, αλλά και απρόσμενα μεγαλύτερη χρήση κάποιων αεροσκαφών, όπως τα F/A-18E/F.

Τι μέλλει γενέσθαι; Το Γραφείο ζήτησε από την Αεροπορία και το Ναυτικό να εξετάσει ενδελεχώς τις απαιτήσεις για συντήρηση των αεροσκαφών ενώ τα σώματα επιχειρούν είτε να αποσύρουν παλιά αεροπλάνα για ανταλλακτικά είτε να βρουν φθηνότερους τρόπους για κάποιες μη επιχειρησιακές αποστολές. Ωστόσο, το πρόβλημα παραμένει.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή