Μέσω “διασύνδεσης” με την ηπειρωτική χώρα η πλήρης ενεργειακή επάρκεια της Κρήτης

Σε νέα εποχή περνάει η Κρήτη, καθώς σύντομα αποκτά πλήρη ενεργειακή επάρκεια μέσω της διασύνδεσης της με την ηπειρωτική χώρα.

Η όλη προσπάθεια μπαίνει πλέον στην τελική ευθεία, καθώς στο δημαρχείο Κισσάμου, κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης, υπογράφηκαν μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και της κοινοπραξίας που έχει αναλάβει το έργο οι συμβάσεις που αφορούν στην πρώτη φάση της διασύνδεσης, τη λεγόμενη «μικρή» διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου, με αγωγό εναλλασσόμενου ρεύματος τάσης 150 kV και μεταφορικής ικανότητας 2Χ200 ΜV.

Σύμφωνα με τον κ.Σταθάκη, το έργο -με την ολοκλήρωσή του το 2020- θα οδηγήσει στην κάλυψη με αξιόπιστο τρόπο της ζήτησης ρεύματος στην Κρήτη για το ορατό μέλλον, χωρίς να απαιτείται η μόνιμη λειτουργία των ακριβών και ρυπογόνων θερμικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής.

Αυτό θα επιτρέψει τη δραστική μείωση των χρεώσεων υπηρεσιών κοινής ωφέλειας- ΥΚΩ (της τάξης των 300-400 εκατ. ευρώ ετησίως) για όλα τα νοικοκυριά και την περαιτέρω αξιοποίηση του πλούσιου αιολικού δυναμικού της Κρήτης, συμβάλλοντας στην περιβαλλοντική και οικονομική αναβάθμιση του νησιού.

Στο πλαίσιο των συμβάσεων προβλέπεται η κατασκευή υπόγειου αγωγού σύνδεσης, από τη μονάδα παραγωγής ενέργειας στην Μεγαλόπολη μέχρι και την περιοχή της Νεάπολης Λακωνίας.

Από εκεί θα ποντιστεί υποβρύχιο καλώδιο μήκους 132 χιλιομέτρων, που θα προσαιγιαλωθεί στην περιοχή « Νοπήγια» στον κόλπο του Κισσάμου, για να ακολουθήσει στη συνέχεια υπόγεια διαδρομή μήκους 32 χιλιομέτρων κατά μήκος του Βόρειου οδικού άξονα Κρήτης έως τον υποσταθμό της ΔΕΗ στην Ξυλοκαμάρα Χανίων. Το μέγιστο βάθος πόντισης των καλωδίων είναι 950 μέτρα, και ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 330 εκατ. ευρώ με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τους 18 μήνες.

«Πρόκειται για εμβληματικό έργο, που θα καλύψει σε πρώτο βαθμό τις ανάγκες επάρκειας του νησιού», τόνισε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) Α.Ε, Μάνος Μανουσάκης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το έργο θα έχει ολοκληρωθεί στα μέσα του 2020, ενώ μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2022 θα έχει ολοκληρωθεί και το έργο της μεγάλης διασύνδεσης Αττικής – Κρήτης.

Το κόστος του έργου για τη λεγόμενη «μεγάλη» διασύνδεση είναι της τάξης του ενός δισ. ευρώ.

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Καμία δημοσίευση για προβολή