Μετρό, Γραμμή 4: Ξεκινά το έργο που θα αλλάξει την Αθήνα – Ο χάρτης, οι 15 νέοι σταθμοί, το χρονοδιάγραμμα

Μετρό Γραμμή 4
??????? ????????/?????????? ?????????/???/texnika_TBM_01_LG.jpg

Την εκκίνηση ενός μαραθωνίου οκτώ ετών σηματοδοτεί η σημερινή υπογραφή, παρουσία του πρωθυπουργού, της σύμβασης για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό, ενός έργου που, αφού υλοποιηθεί, θα εξυπηρετεί 300.000 επιπλέον κατοίκους του λεκανοπεδίου.

Από το άλσος Βεϊκου έως το Γουδί, 15 νέοι σταθμοί

Η νέα γραμμή θα έχει 15 νέους σταθμούς και θα εκτείνεται από το άλσος Βεϊκου έως το Γουδή, εξυπηρετώντας πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αττική και του κέντρου της Αθήνας – κατά κύριο λόγο από τους σταθμούς στα Εξάρχεια, σε Ακαδημία και Κολωνάκι.

Τα μεγαλύτερα ανοιχτά εργοτάξια θα δημιουργηθούν στη λεωφόρο Βεΐκου και στις πλατείες Κολωνακίου και Κυψέλης.

Όλοι οι υπόλοιποι σταθμοί θα κατασκευαστούν κατά κύριο λόγο με υπόγεια εκσκαφή, με τα μηχανήματα να εισέρχονται στο υπέδαφος από μικρών διαστάσεων ανοίγματα.

Πρόκειται για μια μέθοδο που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά σε τόσο μεγάλη κλίμακα σε έργα μετρό στη χώρα μας.

metro-grammi-4-i-aktinografia-toy-ergoy-poy-tha-allaxei-tin-athina0

Στους 96 μήνες το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου

Ο συνολικός χρονικός ορίζοντας υλοποίησης του έργου είναι 96 μήνες. Οι μετροπόντικες αναμένεται να εισέλθουν στο υπέδαφος σε 6 έως 8 μήνες.

Σύμφωνα με την «Αττικό Μετρό», η όχληση στη λειτουργία της πόλης θα είναι περιορισμένη, σε σχέση με το μέγεθος του έργου. Κι αυτό γιατί οι περισσότεροι σταθμοί δεν θα κατασκευαστούν με ανοιχτό όρυγμα (δηλαδή σκάβοντας κάθετα στη θέση του σταθμού και μετά χτίζοντας τον σταθμό από κάτω προς τα επάνω), αλλά ως μεικτές κατασκευές, με το τμήμα των αποβαθρών (που φθάνουν σε μήκος τα 80 μέτρα) να διαμορφώνεται με υπόγεια διάνοιξη με συμβατικά μηχανικά μέσα και ο υπόλοιπος σταθμός και οι είσοδοι με τη μέθοδο εκσκαφής και επανεπίχωσης (Cut & Cover).

Στη λεωφόρο Βεΐκου το μεγαλύτερο εργοτάξιο

Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού , το μεγαλύτερο εργοτάξιο της γραμμής 4 του μετρό θα στηθεί επί της λεωφόρου Βεΐκου, περίπου στο ύψος του κλειστού γυμναστηρίου του δήμου (στο άκρο του Αλσους Βεΐκου). Ετσι το ρεύμα από Γαλάτσι προς ΟΑΚΑ αναμένεται να κλείσει εντελώς σε μήκος περίπου 250 μέτρων, με την κυκλοφορία και των δύο ρευμάτων να εκτρέπεται στο έτερο ρεύμα της Βεΐκου και στους γύρω δρόμους.

Αιτία για τη ρύθμιση αυτή, η οποία θα κρατήσει σχεδόν για το σύνολο της κατασκευαστικής περιόδου, είναι ότι από το σημείο αυτό όχι μόνο θα εισέλθει στο υπέδαφος ο ένας από τους δύο μετροπόντικες, αλλά και θα κατασκευαστεί ένα υπόγειο αμαξοστάσιο, που θα εξυπηρετεί τη συντήρηση και το πλύσιμο των συρμών του μετρό.

Οι σταθμοί σε Κολωνάκι και Κυψέλη

Με τη μέθοδο του ανοιχτού ορύγματος θα κατασκευαστούν (σε μεγάλο βαθμό) μόλις τέσσερις από τους 15 σταθμούς: στο Κολωνάκι (κάτω από την πλατεία), στην Κυψέλη (στην πλατεία Κανάρη) και–πιο περιορισμένα– στο Γουδί (στο πάρκο που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Γεωργίου Παπανδρέου και Λοχαγού Σπηλιωτόπουλου) και στην Πανεπιστημιούπολη. Στο Γουδί αναμένεται να υπάρξουν αρκετά εκτεταμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις γύρω από τον νέο σταθμό (στη συμβολή της λεωφόρου Γ. Παπανδρέου με την οδό Λοχαγού Σπηλιωτόπουλου).

Οι κυκλοφοριακές μελέτες θα εκπονηθούν και θα κατατεθούν σταδιακά, σε τρεις ομάδες: σε άμεση προτεραιότητα βρίσκονται τα δύο σημεία εισόδου του μετροπόντικα, στα άκρα της γραμμής. Κάθε μελέτη που θα υποβάλλεται θα ελέγχεται από την «Αττικό Μετρό» και θα εγκρίνεται από το υπουργείο Υποδομών.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή