«Μητέρα των μαχών» κατά της μιζέριας το Ελληνικό – Project με συμβολική σημασία για την κυβέρνηση.

 

«Μητέρα των μαχών» κατά της μιζέριας, της γραφειοκρατίας, των εμμονών των αρχαιολόγων και όσων Συριζαίων και άλλων θεωρούν το Ελληνικό «σύμβολο του καπιταλισμού και των συμφερόντων της ολιγαρχίας»  έχει αναδειχτεί η πολύπαθη επένδυση στο παλαιό αεροδρόμιο, με την τρέχουσα εβδομάδα να είναι καθοριστική για το φιλόδοξο project της μεγαλύτερης ανάπλασης στην Ευρώπη, ύψους 8 δισ. ευρώ.

Οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων καθώς και των … επτά άλλων συναρμόδιων Υπουργείων, έχουν πραγματοποιήσει σημαντικά βήματα με στόχο την έκδοση των τεσσάρων ΚΥΑ (Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις) που απαιτούνται για να προχωρήσει επιτέλους το μεγάλο έργο στο πρώην αεροδρόμιο της πρωτεύουσας. Οι ΚΥΑ αφορούν:

  • στις Ζώνες Ανάπτυξης και Πολεοδόμησης, που περιλαμβάνουν το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα και το καζίνο,
  • στον καθορισμό των οικιστικών και εμπορικών χρήσεων

Βάσει των ΚΥΑ θα υπογραφεί και το μισθωτήριο μεταξύ της Lamda, που είναι ο «παραχωρησιούχος» της έκτασης του Ελληνικού  και του επενδυτή-κατόχου της άδειας για το Integrated Resort Casino.

Τα αρχαία και … νεότερα μνημεία του αεροδρομίου

Η ιστορία έχει ωστόσο… «ψωμί». Οι αρχαιολόγοι επιμένουν ότι κάτω από τον παλαιό αεροδιάδρομο κρύβονται αρχαία και πως τα παλαιά κτίρια με τα εκδοτήρια εισιτηρίων κλπ είναι … «νεότερα μνημεία». Έτσι,κεντρικό ρόλο στις διαδικασίες έκδοσης των ΚΥΑ εξακολουθούν να έχουν το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) και το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ).

  • Η επόμενη συνεδρίαση του ΚΑΣ με την νέα του σύνθεση αναμένεται εντός της εβδομάδας, με ορισμένους κύκλους να επιχειρούν νέα «δολιοφθορά», υποβάλοντας ενστάσεις για τη νέα του σύνθεση και …την τήρηση του αρχαιολογικού νόμου, γεγονός που ίσως επηρεάσει το χρονοδιάγραμμα.

Μετά το ΚΑΣ, που θα ασχοληθεί με τα αρχαία του … αεροδιαδρόμου, θα πρέπει να συνεδριάσει το ΚΣΝΜ, το οποίο έχει αρμοδιότητα για τέσσερα κτήρια στο μητροπολιτικό πάρκο του Ελληνικού, που θεωρεί … μνημεία νεότερου πολιτισμού. Στη συνέχεια των συνεδριάσεων θα κατατεθούν σχετικές εισηγήσεις προς την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη και στη συνέχεια οι εισηγήσεις θα τεθούν υπόψιν του Κεντρικού Συμβουλίου Δημόσιας Διοίκησης για την Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας (ΚΣΔ) που αναμένεται να συνεδριάσει στις 27 Αυγούστου προκειμένου να εγκριθούν οι ΚΥΑ και να εκδοθούν, στις 30 Αυγούστου.

Το Ελληνικό αντικείμενο διεθνούς σχολιασμού

Στην πολύπαθη προϊστορία και το πολλά υποσχόμενο μέλλον της ιδιωτικοποίησης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό επικεντρώνει το ενδιαφέρον της η εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Ο αρθογράφος επισημαίνει τις προσπάθειες της νέας κυβέρνησης και του καθ’ ύλην αρμοδίου υπουργού Άδωνι Γεωργιάδη να τρέξουν μαραθώνιο για να ξεπεραστούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου.

«Η ιδιωτικοποίηση και πολεοδόμηση του πρώην αεροδρομίου έχουν αναχθεί σε ένα πρότζεκτ με συμβολική σημασία για τη νέα κυβέρνηση και τον φιλελεύθερο πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη», υπογραμμίζει ο γερμανός αρθρογράφος.

«Ο Μητσοτάκης κάνει το παν για να θέσει σε κίνηση την οικονομία της χώρας του και να επανακτήσει το χαμένο εισόδημα των Ελλήνων λόγω της κρίσης. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της επενδυτικής εταιρείας, από το πρότζεκτ θα δημιουργηθούν 10.000 νέες θέσεις εργασίας και αύξηση του ΑΕΠ για τα επόμενα χρόνια κατά 2,4%.

Για τον πρωθυπουργό Μητσοτάκη η άμεση έναρξη των εργασιών έχει διπλή σημασία: Απέναντι στους επενδυτές θέλει να δείξει από τη μια ότι με τη νέα κυβέρνηση συντελείται μια αλλαγή εποχής και από την άλλη να κερδίσει, όσο γίνεται πιο γρήγορα, την εμπιστοσύνη των δανειστών ως ένας σοβαρός μεταρρυθμιστής, για να μπορέσει από αυτήν τη θέση να διαπραγματευτεί ευνοϊκότερους όρους για τους δημοσιονομικούς του στόχους».

Στο άρθρο γίνεται μακρά αναφορά στην προϊστορία της επένδυσης, από την εποχή που το 2001 μεταφέρθηκε το αεροδρόμιο στα Σπάτα μέχρι τις ιδεολογικές αγκυλώσεις επί κυβέρνησης Αλέξη Τσίπρα για μια επένδυση «σύμβολο του καπιταλισμού και της ελληνικής οικονομικής ολιγαρχίας».

Ο αρθρογράφος κάνει ειδική αναφορά και στην «τρικλοποδιά» από τους αρχαιολόγους «που για να σταματήσουν την επένδυση υποστήριξαν ότι κάτω από τους διαδρόμους, στους οποίους επί 60 χρόνια προσγειώνονταν αεροπλάνα πολλών τόνων, πιθανόν να υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα και θα πρέπει πρώτα να γίνουν ανασκαφές».

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις: [home]

 

 

Καμία δημοσίευση για προβολή