Μητσοτάκης για το Flyover στη Θεσσαλονίκη: Η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτών και κυβέρνησης χτίζεται μόνο μέσα από τη συνέπεια λόγων και έργων

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρέστη και μίλησε στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του Flyover στη Θεσσαλονίκη, ενώ νωρίτερα παρέστη στην παράδοση της ανακατασκευασμένης και ενισχυμένης γέφυρας του Αλιάκμονα.

«Έργο καινοτόμο από πολλές πλευρές»

«Το έργο το οποίο θα συμβασιοποιήσουμε σήμερα είναι καινοτόμο από πολλές πλευρές. Κατ’ αρχάς είναι τεχνικά καινοτόμο. Δεν έχουμε κατασκευάσει, ποτέ ξανά, στη χώρα έναν τέτοιο υπερυψωμένο, φιλικό προς το περιβάλλον, αυτοκινητόδρομο. Είναι, όμως, και χρηματοδοτικά καινοτόμο, καθώς είναι το πρώτο μεγάλο οδικό έργο το οποίο θα κατασκευαστεί με τη μορφή της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, με πληρωμές διαθεσιμότητας αλλά και με υποχρέωση του αναδόχου να αναλάβει τη συντήρηση του έργου.

Καλύπτουμε, δηλαδή, και το τμήμα της συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου για τα επόμενα 26 χρόνια. Όπως είδατε, είναι ένα έργο το οποίο έχει πολύ ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά», τόνισε ο πρωθυπουργός στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του Flyover στη Θεσσαλονίκη.

«Και Flyover και Μετρό και αρχαία»

Ο πρωθυπουργός επισήμανε ότι «το Flyover είναι ένα από τα σημαντικά έργα τα οποία υλοποιούνται, όμως δεν είναι το μόνο. Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν χρειάζεται να πω πολλά πράγματα. Θέλω μόνο να σας μεταφέρω για ακόμα μια φορά πόσο παλέψαμε με κατεστημένες αντιλήψεις, με συμφέροντα τα οποία τελικά δεν ήθελαν -πιστεύω- να κατασκευαστεί το Μετρό με τον τρόπο με τον οποίο τελικά κατασκευάζεται.

Από την πρώτη στιγμή είχα δεσμευτεί ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποκτήσει ένα υπερσύγχρονο Μετρό, με απόλυτο σεβασμό στον πολιτιστικό πλούτο ο οποίος ανακαλύφθηκε κατά την διάρκεια της κατασκευής του Μετρό. Τότε, στην αρχή, πολλοί δεν μας πίστεψαν. Πολλοί έβαλαν άλλα δικαστικά προσκόμματα. Αυτά όλα ξεπεράστηκαν. Και νομίζω ότι σήμερα οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν πια ότι στο τέλος του επόμενου χρόνου, το αργότερο στις αρχές του 2024, θα έχουν και Μετρό και αρχαία».

«Δεν τάζουμε πράγματα που δεν μπορούν να γίνουν»

Πρόσθεσε δε, ότι «το έργο αυτό, το Flyover, σχεδιάστηκε, μελετήθηκε, συμβασιοποιήθηκε, θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Και πιστεύω ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα είναι και αυτή η οποία θα παραδώσει το έργο στους Θεσσαλονικείς όταν αυτό ολοκληρωθεί σε μια τετραετία από τώρα. Νομίζω ότι γνωρίζουν σήμερα οι πολίτες, ειδικά οι Θεσσαλονικείς και οι πολίτες της Βορείου Ελλάδος συνολικά, ότι η κυβέρνηση αυτή ανακοινώνει έργα μόνο εφόσον τα έχει μελετήσει και μόνο εφόσον έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση.

Δεν έχουμε υποπέσει στον πειρασμό και δεν πρόκειται να το κάνουμε ούτε τώρα, καθώς μπαίνουμε πια σε προεκλογική χρονιά, να τάξουμε πράγματα τα οποία ξέρουμε ότι δεν μπορούν να γίνουν ή για τα οποία δεν είμαστε σίγουροι ότι μπορούν να γίνουν. Έχουμε αποδείξει ότι η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτών και κυβέρνησης και εξουσίας, είτε αυτή είναι κεντρική είτε είναι περιφερειακή είτε είναι δημοτική, χτίζεται μόνο μέσα από την αξιοπιστία, μέσα από τη συνέπεια λόγων και έργων».

Κομβικό έργο υποδομής

Το έργο του Flyover εντάσσεται στην ευρύτερη αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373,2 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία αφορά συνολικά σε 13 χιλιόμετρα. Πρόκειται για κομβικό έργο υποδομής, καθώς θα διασφαλιστεί καλύτερη σύνδεση με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», την Εγνατία Οδό, τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική, έχοντας πολυεπίπεδη θετική επίδραση στην οικονομία και στην καθημερινή ζωή των κατοίκων. Η υπερσύγχρονη εναέρια οδός θα έχει μήκος τέσσερα χιλιόμετρα, ενώ το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει εκτεταμμένα έργα ανακατασκευής, βελτίωσης και κατά τόπους διαπλάτυνσης του υφιστάμενου δρόμου, εννέα ανισόπεδους κόμβους για την εξυπηρέτηση διασυνδέσεων, 10 νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες. Η κατασκευή, που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, αναμένεται να διαρκέσει τέσσερα χρόνια και εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας.

Η γέφυρα του Αλιάκμονα

Νωρίτερα, ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε την ανακατασκευασμένη και ενισχυμένη γέφυρα του Αλιάκμονα, η οποία παραδόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία, περίπου τρεις μήνες νωρίτερα από ό,τι προέβλεπε το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε για τις προδιαγραφές του έργου από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον Υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, ενώ είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με εργαζόμενους που απασχολήθηκαν στις εργασίες.

Το έργο, προϋπολογισμού 26,6 εκατομμυρίων ευρώ, επεκτείνει δραστικά το προσδόκιμο ζωής της γέφυρας, η οποία εγκαινιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1970 και αποτελεί κομβικό μέρος του συστήματος αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ. Πλέον εκτιμάται ότι η γέφυρα του Αλιάκμονα, που ξεπερνά σε μήκος τα 550 μέτρα, θα μπορεί να εξυπηρετεί την κυκλοφορία για ακόμα 100 έτη. Υπήρξε ειδική μέριμνα για την ουσιαστική ενίσχυση των αντισεισμικών δυνατοτήτων της γέφυρας, ενώ υλοποιήθηκαν πολλές ακόμα παρεμβάσεις για την ασφάλεια των οδηγών, τον φωτισμό, τη μόνωση και τη διαχείριση υδάτων.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή