Μονόδρομος η πώληση για τις μικρομεσαίες αλυσίδες Super Market

Στην προσπάθεια τους να διασωθούν οι μικρομεσαίες αλυσίδες super market αναζητούν τρόπους εξαγοράς τους από κολοσσούς του κλάδους.

Η γιγάντωση των μεγάλων του κλάδου και η επέκτασή τους και σε περιοχές που μέχρι και σήμερα δεν είχαν παρουσία, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της Σκλαβενίτης που απέκτησε πανελλαδική παρουσία όταν απέκτησε το δίκτυο της Μαρινόπουλος, πιέζει τις μικρομεσαίες αλυσίδες προς την κατεύθυνση της πώλησής τους σε αυτές.

Σύμφωνα με την εταιρεία μέτρησης της κατανάλωσης IRI το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2018 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν, όπου η κατανάλωση ενισχύθηκε κατά 3,2% , ο τζίρος των καταστημάτων έως 400 τ.μ. που αντιπροσωπεύουν το 13,2% του συνόλου της αγοράς κατέγραψε οριακή αύξηση 1,5%.

Ακόμη μικρότερη, στα όρια του στατιστικού λάθους, ήτοι 0,2%, ήταν η αύξηση των πωλήσεων στα καταστήματα από 400-1.000 τ.μ. που αντιπροσωπεύουν το 35,8% του συνολικού τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

Πιο ανθεκτικά εμφανίζονται τα καταστήματα από 1.000 – 2.500 τ.μ. με ανάπτυξη 2,4% μέσω των οποίων πραγματοποιείται το 39,5% του συνολικού τζίρου της αγοράς, με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων 19,8% να σημειώνεται στα καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ. που τζιράρουν το 11,5% της αγοράς.

Αυτός είναι ο λόγος, όπως υποστηρίζουν προμηθευτές που περιφερειακά super market προχωρούν σε εξαγορά όπως, της βορειοελλαδίτικης Μασούτης με τις αλυσίδες Δήμητρα στην Κέρκυρα και Γουντσίδης στη Δράμα.

Περισσότερα σε λέξεις

Αυτή όμως δεν είναι η μοναδική περίπτωση περιφερειακών παικτών που αναζητούν να πουλήσουν με το υψηλότερο για αυτές τίμημα το δίκτυο και τον τζίρο τους στους μεγάλους του κλάδου. Αντίστοιχες κρούσεις από μικρές και μεσαίες αλυσίδες έχουν γίνει και στην αλυσίδα ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός η οποία την τελευταία διετία επεκτείνεται με αυτό το μοντέλο, Bazaar του Δήμου Βερούκα, Metro της οικογένειας Παντελιάδη, στελέχη της οποίας έχουν αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο, υπό προϋποθέσεις, να προχωρήσουν σε εξαγορές από τη νέα χρονιά και ΑΒ Βασιλόπουλος.

Για τη νομοτελειακή προσάρτηση σε μεγαλύτερα δίκτυα των μικρών του κλάδου είχε μιλήσει προ ημερών ο κ. Γιώργος Παπαντώνης, πρόεδρος του ομίλου αγορών Αστέρας (σ.σ. ο όμιλος αγορών έχει έρθει σε συμφωνία με τη SPAR Hellas), ο οποίος παραδέχθηκε πρόσφατα πως οι όμιλοι αγορών στην Ελλάδα δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ισχυρό brand. «Γιατί το ισχυρό όνομα δεν είναι μόνο ζήτημα παροχών και αριθμών είναι κάτι παραπάνω. Δεν καταφέραμε να πείσουμε προμηθευτές και καταναλωτές ότι τα μέλη μας ανήκαν σε ένα μεγαλύτερο δίκτυο”, είπε.

Τα νέα δεδομένα στην αγορά των super market αποδυναμώνει τους ομίλους αγορών όπως ο ΕΛΟΜΑΣ, αφού χάνουν μέλη τους αλλά και τους προμηθευτές οι οποίοι βρίσκονται πάλι υπό πίεση και σε σκληρές διαπραγματεύσεις με τα δίκτυα.

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ