Nέες ψηφιακές υπηρεσίες και υποδομές από τον ΕΦΚΑ. Πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί η αυτοματοποιημένη έκδοση των επικουρικών συντάξεων

Nέες ψηφιακές υπηρεσίες και υποδομές από τον ΕΦΚΑ

Με στόχο τον ψηφιακό μετασχηματισμό του e-ΕΦΚΑ που θα σηματοδοτήσει και την… ενηλικίωσή του –αφού αυτό επιδιώκεται μέσω και του σταδιακού απογαλακτισμού του από τους αναδόχους του–, η διοίκηση του οργανισμού φιλοδοξεί εντός του 2022 να αυτοματοποιήσει την έκδοση των συντάξεων και να μονιμοποιήσει την ολοκλήρωση μιας σειράς από σημαντικές υπηρεσίες, αποκλειστικά ηλεκτρονικά.

Ηδη έχουν τεθεί σε λειτουργία από τον e-ΕΦΚΑ 53 ηλεκτρονικές υπηρεσίες, οι οποίες εξυπηρετούν χιλιάδες ασφαλισμένους, συνταξιούχους, λογιστές, αγρότες και αυτοαπασχολούμενους.

Σήμερα εκτιμάται ότι καθημερινά πραγματοποιούνται 1,1 εκατ. ηλεκτρονικές συναλλαγές πολιτών – ασφαλισμένων με τον φορέα και η φιλοδοξία της διοίκησης είναι εντός του τρέχοντος έτους οι συναλλαγές να ξεπεράσουν το 1,5 εκατ. με 2 εκατ. ανά ημέρα, αποτρέποντας αντίστοιχες μετακινήσεις από και προς τα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ.

Αυτόνομη ανάπτυξη

Η επιδίωξη είναι ο μετασχηματισμός αυτός να πραγματοποιηθεί με ίδια μέσα, καθώς εκτιμάται ότι πλέον ο e-ΕΦΚΑ διαθέτει το απαιτούμενο λογισμικό ώστε σταδιακά να απαγκιστρωθεί από τους αναδόχους και να καλύψει ο ίδιος σημαντικές δραστηριότητες που θα συντελέσουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων και παράλληλα θα αντιμετωπίσουν σημαντικά την ταλαιπωρία των πολιτών.

Βάσει του σχεδιασμού και όπως έχει κατά καιρούς επισημάνει ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης, οι πιο δημοφιλείς υπηρεσίες που παρέχονται ηλεκτρονικά, αλλά και μέσω των υποκαταστημάτων, σταδιακά θα διατίθενται μόνο ηλεκτρονικά, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο και στην αποφόρτιση των υπαλλήλων και την αξιοποίησή τους σε πτυχές του φορέα με αυξημένες ανάγκες.

Βελτιώνεται το επίπεδο εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων του ΕΦΚΑ

Σύμφωνα άλλωστε με τον κ. Χατζηδάκη, η μονιμοποίηση τέτοιων υπηρεσιών, όπως τα ηλεκτρονικά ραντεβού, η έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας, η κατάργηση της επίσκεψης στο κατάστημα για την καταβολή του επιδόματος μητρότητας και η έκδοση αποδεικτικού ασφαλιστικής ικανότητας, σε συνδυασμό με την επιτυχημένη λειτουργία του ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου 1555, συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων από τον ΕΦΚΑ.

Στο πλαίσιο αυτό, και βάσει του σχεδιασμού για το νέο «ψηφιακό πρόσωπο» του ΕΦΚΑ εντός του 2022, που «τρέχει» ο υποδιοικητής του φορέα, Αλέξανδρος Βαρβέρης, και παρουσίασε η χθεσινή εφημερίδα Καθημερινή της Κυριακής,  ήδη προωθείται η αυτοματοποιημένη έκδοση συντάξεων, χωρίς τη συμμετοχή της Intrasoft, που αποτελεί εδώ και πολλές δεκαετίες τον κυρίαρχο πάροχο υπηρεσιών ανάπτυξης και τροποποίησης λογισμικού του ΕΦΚΑ (μέσω του πρώην ΙΚΑ που εντάχθηκε στον φορέα).

Εκδόθηκαν περί τις 700 νέες επικουρικές συντάξεις Δημοσίου

Ηδη την προηγούμενη εβδομάδα εκδόθηκαν περί τις 700 νέες επικουρικές συντάξεις Δημοσίου και τις επόμενες ημέρες αναμένεται η μαζική έκδοση άλλων περίπου 1.000 τέτοιων συντάξεων, που θεωρούνται βέβαια εύκολες περιπτώσεις, καθώς δεν έχουν διαδοχική ή παράλληλη ασφάλιση.

Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022 εκτιμάται μάλιστα ότι θα ολοκληρωθεί μαζικά η αυτοματοποιημένη έκδοση των επικουρικών συντάξεων, αρχικά του Δημοσίου για περιπτώσεις γήρατος αλλά και χηρείας (μεταβιβάσεις επικουρικών συντάξεων λόγω θανάτου) και στη συνέχεια του ιδιωτικού τομέα.

Αυτοματοποιημένα θα γίνεται και η έκδοση συντάξεων αναπηρίας, κύριων συντάξεων του Δημοσίου, ενώ θα αυτοματοποιηθούν και όλες οι διαδικασίες υποβολής των αντίστοιχων αιτημάτων για την έκδοση συντάξεων.

Επίδομα ασθενείας

Εως τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η αυτοματοποιημένη διαδικασία για την ηλεκτρονική αίτηση και την πληρωμή του επιδόματος ασθενείας για το σύνολο των ασφαλισμένων.

Να σημειωθεί ότι υπάρχουν σήμερα περιπτώσεις που η απονομή του επιδόματος καθυστερεί ακόμη και οκτώ με δέκα μήνες, και στόχος της διοίκησης είναι ο χρόνος απονομής να μειωθεί στους δύο με τρεις μήνες.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, εντός του τρέχοντος εξαμήνου θα δοθεί η δυνατότητα σε χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτημα και να ολοκληρώσουν τη διαδικασία προαιρετικής ασφάλισης μη μισθωτών, χωρίς την επίσκεψή τους σε κάποιο κατάστημα.

Νέο σύστημα διακριτών Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων (ΑΠΔ)

Επίσης, ο ΕΦΚΑ έχει αναλάβει και ήδη έχει δημιουργήσει ένα νέο σύστημα διακριτών Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων (ΑΠΔ) για τους ασφαλισμένους του Ταμείου Κεφαλαιοποιητικής Επικουρικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ).

Διαδικασία πολύ σημαντική για την εύρυθμη λειτουργία του νέου επικουρικού ταμείου, καθώς μέσω των ΑΠΔ θα βεβαιώνονται οι εισφορές που θα πηγαίνουν στον ατομικό κουμπαρά των νέων ασφαλισμένων.

Μεταξύ των ηλεκτρονικών εφαρμογών που θα ολοκληρωθούν εντός του 2022 συγκαταλέγεται και η αυτοματοποιημένη έκδοση των συντάξεων του τ. ΙΚΑ.

Τέλος, θα «τρέξουν» οι μεταπτώσεις και η ενσωμάτωση στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ-ΙΚΑ) όλων των μικρότερων τ. ταμείων που ενσωματώθηκαν στον ΕΦΚΑ, ενώ ηλεκτρονικά θα γίνονται και η διακίνηση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και η ενιαία ροή ανακεφαλαίωσης για περιπτώσεις διαδοχικής και παράλληλης ασφάλισης των ασφαλισμένων από όλα τα ταμεία.

Ο μετασχηματισμός

Γίνεται αντιληπτό ότι ο e-ΕΦΚΑ επιδιώκει να περάσει σε μια νέα εποχή, καθώς όχι μόνο μετασχηματίζεται ηλεκτρονικά, προκειμένου το e- στην αρχή των αρκτικόλεξων να έχει νόημα, αλλά επιδιώκει και την αυτονόμησή του σε σχέση με τους αναδόχους του.

Οπως άλλωστε δηλώνει χαρακτηριστικά στην «Κ» ο υποδιοικητής του φορέα και αρμόδιος για όλα τα παραπάνω, Αλέξανδρος Βαρβέρης, «ο e-ΕΦΚΑ δεν αρκείται μόνο στη συνεργασία του με τους αναδόχους για την υλοποίηση ηλεκτρονικών υπηρεσιών και λογισμικών απαραίτητων για την καθημερινή του λειτουργία.

Πλέον δημιουργούμε από το μηδέν και με ίδια μέσα ψηφιακές υπηρεσίες και υποδομές με στόχο να απεγκλωβίσουμε τους πολίτες από τα συσσωρευμένα προβλήματα του παρελθόντος».

Και επισημαίνει ότι «μεσοπρόθεσμος στόχος, εντός του 2022, είναι ο e-ΕΦΚΑ να καταστεί ψηφιακά αυτόνομος κατά τον μέγιστο βαθμό, ευέλικτος και αποτελεσματικός, προκειμένου να ικανοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες του πολίτη».

 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή