Νέο… μπάχαλο με τα F-35: Έκθεση αποκαλύπτει ότι… χάθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες ανταλλακτικά και εξαρτήματα

Σοκαριστικά είναι τα στοιχεία σχετικά με την επιμελητεία και την διαδικασία συντήρησης των διαβόητων, πλέον, μαχητικών αεροσκαφών τύπου F-35, τα οποία από «υπερόπλο» που είχαν διαφημιστεί στην αρχή της καριέρας τους, έχουν μετατραπεί σε διαρκή πονοκέφαλο για το Πεντάγωνο.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με μια νέα έκθεση του Γραφείου Λογοδοσίας της Κυβέρνησης των ΗΠΑ (GAO), περισσότερα από ένα εκατομμύριο ανταλλακτικά των μαχητικών αεροσκαφών 5ης γενιάς F-35, αξίας τουλάχιστον 85 εκατομμυρίων δολαρίων έχουν χαθεί τουλάχιστον τα τελευταία πέντε χρόνια. Ο ανεξάρτητος ελεγκτικός οργανισμός των ΗΠΑ υποστηρίζει, μάλιστα, ότι η κυβέρνηση δεν έχει το δικό της σύστημα παρακολούθησης αυτών των εξαρτημάτων και μπορεί να μην γνωρίζει πραγματικά πόσα ανταλλακτικά υπάρχουν στην παγκόσμια δεξαμενή ανταλλακτικών, πού βρίσκονται ή τη συνολική τους αξία.

Το σχόλιο της Lockheed Martin

Ως αποτέλεσμα, «η πλήρης ποσότητα και αξία αυτών των χαμένων ανταλλακτικών μπορεί να είναι σημαντικά υψηλότερη» από τον απολογισμό του ενός εκατομμυρίου που καθορίστηκε από την κατασκευάστρια εταιρεία, τη Lockheed Martin, αναφέρει το έγγραφο. «Η Lockheed Martin διαχειρίζεται το απόθεμα ανταλλακτικών F-35 σε συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της σύμβασης», δήλωσε η εταιρεία στο Defense News. «Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε με το Γραφείο Κοινού Προγράμματος για να αυξήσουμε τη γνώση σχετικά με τη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών και να υποστηρίξουμε την ετοιμότητα του στόλου».

Ταυτόχρονα η έκθεση του Γραφείου (το οποίο έχει χαρακτηρίσει ως μη βιώσιμο το αρχικό σχέδιο προμήθειας των αεροσκαφών από την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ) επισημαίνει ότι οι κινητήρες των F-35 καταπονούνται και θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε γενικές επισκευές επιπλέον 38 δισεκατομμυρίων δολαρίων τις επόμενες δεκαετίες για να βοηθήσουν στην ψύξη των ραντάρ και άλλων εξαρτημάτων των μαχητικών αεροσκαφών, σύμφωνα με την έκθεση του GAO.

Φθορά λόγω θερμότητας

«Η επιπλέον θερμότητα αυξάνει τη φθορά του κινητήρα, μειώνει τη διάρκεια ζωής του και προσθέτει 38 δισεκατομμύρια δολάρια σε κόστος συντήρησης», τονίζεται. Η ανησυχία έγκειται στο σύστημα διαχείρισης ισχύος και θερμότητας των F-35, ή PTMS, και την ικανότητά του να ψύχει τα μέρη των συστημάτων του αεροσκάφους που παράγουν θερμότητα. Το πρόβλημα έχει ήδη επισημανθεί και από τους χρήστες του μαχητικού και γίνεται προσπάθεια επίλυσής του.

Το σύστημα ισχύος, που βασίζεται σε σχέδια της Pratt & Whitney που κατασκευάζει τους κινητήρες των μαχητικών, δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ψύξης των ολοένα και πιο περίπλοκων ηλεκτρονικών συστημάτων του μαχητικού, καθώς και στις νέες δυνατότητες που έχουν ήδη εγκατασταθεί ή θα εγκατασταθούν έως το 2035 στο πλαίσιο του προγράμματος αναβάθμισης Block 4, σύμφωνα με το GAO.

Καμία δημοσίευση για προβολή