Νέοι μπελάδες για την Google στον ορίζοντα, καθώς πληροφορίες θέλουν τις ΗΠΑ να την πιέζουν για πώληση του Chrome και κομματιού της διαφημιστικής δραστηριότητάς της

Πιέσεις από την κυβέρνηση των ΗΠΑ, αλλά και Πολιτείες φαίνεται ότι δέχεται η Google, καθώς το υπουργείο Δικαιοσύνης ετοιμάζεται να ασκήσει δίωξη σε βάρους του τεχνολογικού κολοσσού για παραβίασης των κανόνων ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Politico, η άσκηση δίωξης σε βάρος της Google αναμένεται μέσα στις επόμενες εβδομάδες, καθώς η ομοσπονδιακή κυβέρνηση αναμένεται να την κατηγορήσει για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στον τομέα της διαδικτυακής αναζήτησης, βάζοντας στο στόχαστρο το λειτουργικό σύστημα για φορητές συσκευές Android, στο οποίο η Google ενσωματώνει τη μηχανή αναζήτησής της.

Σπάσιμο δραστηριοτήτων

Ωστόσο, η συγκεκριμένη δίωξη μάλλον αποτελεί τον μικρότερο από τους πονοκεφάλους για την εταιρεία, καθώς πληροφορίες από ομοσπονδιακές πηγές αναφέρουν ότι αναζητείται τρόπος ώστε ο φυλλομετρητής της Google, ο Chrome, ο οποίος είναι ο πιο δημοφιλής στον πλανήτη, αλλά και μέρος της επιχειρηματικής δραστηριότητας της εταιρείας στο χώρο της διαδικτυακής διαφήμισης, απ’ όπου προέρχονται και τα περισσότερα έσοδά της, να πουληθούν σε άλλες επιχειρήσεις.

Το ρεπορτάζ υπογραμμίζει ότι ακόμα δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις και ότι όλα είναι ρευστά, ωστόσο, αν τελικά το σχέδιο αυτό προχωρήσει, θα είναι η πρώτη φορά που δικαστήριο των ΗΠΑ θα υποχρεώνει εταιρεία να «σπάσει» και θα προκαλέσει μεγάλες αναταράξεις στην Google.

Συζητήσεις με ανταγωνιστές

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι εκπρόσωποι της δικαιοσύνης έχουν ήδη συζητήσει με ανταγωνιστές της Google και παράγοντες της διαφημιστικής αγοράς, προκειμένου να εξετάσουν τα ενδεχόμενα σχετικά με τη δραστηριότητα της εταιρείας στο χώρο της διαφήμισης και πώς μπορεί να ελεγχθεί αυτή.

Όσον αφορά στον Chrome, οι ανταγωνιστές της Google την κατηγορούν ότι μέσω του browser επιτείνει την κυριαρχία της στις διαδικτυακές αναζητήσεις και παράλληλα, μέσω των δεδομένων της δραστηριότητας των χρηστών, έχει καλύτερη εικόνα για στοχευμένη διαφήμιση.

Τα πράγματα εντάθηκαν πολύ τον περασμένο Ιανουάριο, όταν η Google ανακοίνωσε ότι σταδιακά θα απαγορεύσει τα cookies τρίτων από τον Chrome, κίνηση που εκτιμάται ότι θα πλήξει σοβαρά τα διαφημιστικά έσοδα ΜΜΕ που προβάλλουν διαδικτυακές διαφημίσεις, με την Google να προτείνει εναλλακτικές και να τονίζει ότι η κίνηση αυτή γίνεται για την καλύτερη προστασία των χρηστών του διαδικτύου.

Πιέσεις στους «μεγάλους» της τεχνολογίας

Στο πλαίσιο αυτό, οι νομικοί εξετάζουν το ενδεχόμενο να επιβληθεί στην Google αυστηρό πλαίσιο και περιορισμοί στη χρήση των δεδομένων που αντλεί από τον Chrome για να ενισχύσει τα δικά της διαφημιστικά προϊόντα.

Όπως προαναφέρθηκε, όλα τα παραπάνω για την ώρα αποτελούν σενάρια, ωστόσο, υπενθυμίζεται ότι το Κογκρέσο των ΗΠΑ ασκεί σημαντικές πιέσεις στους «γίγαντες» της τεχνολογίας (Facebook, Apple, Amazon, κλπ) για τις τακτικές που ακολουθούν προκειμένου να εξαφανίσουν τον ανταγωνισμό, την κακομεταχείριση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών τους και τη διασπορά fake news, ιδίως σε κρίσιμες περιόδους, όπως η τρέχουσα, με τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ.

 

 

 

Καμία δημοσίευση για προβολή