Νέος «πονοκέφαλος» για την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ: Δεν διαθέτει αρκετά βομβαρδιστικά, κινδυνεύει να χάσει κι άλλα

Με την στρατιωτική ισχύ που διαθέτουν οι ΗΠΑ θα περίμενε κανείς ότι θα έχουν απόλυτη υπεροπλία σε κάθε πιθανό και απίθανο τομέα των Ενόπλων Δυνάμεων. Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι. Αντιθέτως, η Πολεμική Αεροπορία δίνει πραγματική μάχη για να διατηρήσει έναν αξιοπρεπή στόλο στρατηγικών βομβαρδιστικών αεροσκαφών.

Ελλείψεις βομβαρδιστικών

Μπορεί στην εποχή των F-35 και του «δικτυωμένου πολέμου» τα βομβαρδιστικά να μοιάζουν με ζωντανά απολιθώματα μιας εποχής που έχει παρέλθει. Όμως η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική και τα μεγάλα αυτά αεροσκάφη είναι απολύτως απαραίτητα σε επιχειρησιακό επίπεδο, καθώς μπορούν να μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες βομβών σε μεγάλες αποστάσεις.

Υπό αυτή την έννοια, η εκτίμηση ότι η USAF κινδυνεύει να βρεθεί να έχει σε επιχειρησιακή ετοιμότητα περίπου 140 στρατηγικά βομβαρδιστικά -ενώ οι υπολογισμοί των αναγκών της κάνουν λόγο για τουλάχιστον 200- μόνο αισιοδοξία δεν προκαλεί. Πολλώ δε μάλλον, αν αναλογιστεί κανείς ότι τα περισσότερα από αυτά είναι ήδη αρκετά παλιά.

Πιέσεις για αποσύρσεις

Από τα στοιχεία του ρεπορτάζ προκύπτει ότι σήμερα οι ΗΠΑ έχουν στη διάθεσή τους 61 B-1Β 20 B-2 και 76 B-52. Τα περισσότερα έρχονται από το παρελθόν καθώς τα B-52 Stratofortress εισήχθησαν κατά τη δεκαετία του 1950, τα Β-1Β Lancer κατά τη δεκαετία του 1980 και τα Β-2 Spirit πετούν από τα τέλη της δεκαετίας του 1990.

Ήδη η Αεροπορία θέλει να αποσύρει 17 Β-1Β και ένα Β-2 και πιέζει το Κογκρέσο να εγκρίνει τις αποσύρσεις αυτές. Επίσης, θέλει να ανανεώσει τους κινητήρες των Β-52, ένα εγχείρημα απαραίτητο μεν, το οποίο, όμως, κρύβει τον κίνδυνο να αποκαλύψει κι άλλα βομβαρδιστικά με προβλήματα που θα πρέπει να αποσυρθούν κι αυτά.

Έρχεται το Β-21 Raider

Η απάντηση που δίνει η Αεροπορία είναι ότι ο στόλος των βομβαρδιστικών θα μεγαλώσει με την εισαγωγή του νέου stealth βομβαρδιστικού Β-21 Raider, το οποίο εκτιμάται ότι θα κάνει την πρώτη πτήση του μέσα στο 2021, ωστόσο δεν πρόκειται να ενταχθεί λειτουργικά στις δυνάμεις πριν τα μέσα της δεκαετίας και μάλιστα σε πρώτη φάση σε μικρούς αριθμούς.

Η λογική της Αεροπορίας ενδεχομένως μοιάζει σωστή: θέλει να αποσύρει παλία και ακριβά στη συντήρησή τους αεροσκάφη και με τα χρήματα που θα εξοικονομίσει να χρηματοδοτήσει την έρευνα και ανάπτυξη πιο σύγχρονων και πιο ικανών βομβαρδιστικών. Παράλληλα, χρησιμοποιεί και μικρότερα μαχητικά, όπως το Α-10 για αποστολές βομβαρδισμού.

Το υπόδειγμα της Ρωσίας

Ωστόσο, αναλυτές εκτιμούν ότι όλα αυτά είναι ημίμετρα, όσο δεν υπάρχει έτοιμος αντικαταστάτης των βομβαρδιστικών. Αντιθέτως, εκτιμούν ότι στρατηγικά είναι λάθος οι ΗΠΑ να μείνουν με πολύ λιγότερα βομβαρδιστικά απ’ όσο η ίδια η αεροπορία λέει ότι της χρειάζονται σε επιχειρησιακό επίπεδο.

Οι ίδιοι αναλυτές τονίζουν ότι η Αεροπορία θα πρέπει να συντηρήσει και να διατηρήσει όσο μπορεί θα παλιά της βομβαρδιστικά, μέχρις ότου το Β-21 να είναι έτοιμο. Δείχνουν επίσης προς τη Ρωσία η οποία αναβαθμίζει δραστικά το σοβιετικής παραγωγής Tupolev Tu-160, αλλά και όλα τα παλιά στρατηγικά βομβαρδιστικά της.

Πληροφορίες: National Interest

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή