Ο αποκλεισμός του Σουέζ απειλεί με κραχ την ναυτιλιακή αγορά – Στην «ουρά» εμπορεύματα και αγαθά 10 δις δολαρίων – Εκτίναξη στους ναύλους των τάνκερ

Αποκλεισμός Suez

«Κραχ» στην παγκόσμια ναυτιλιακή και πετρελαϊκή αγορά απειλεί να φέρει ο αποκλεισμός της διώρυγας του Σουέζ από το τεράστιο πλοίο κοντέινερ της Evergreen, το Ever Given, που παραμένει καθηλωμένο ανάμεσα στις δύο όχθες.

Με βάση τις τελευταίες πληροφορίες οι προσπάθειες μετακίνησης του πλοίου, μήκους 400 μέτρων, μπορεί να χρειαστούν ακόμη κι εβδομάδες, καθώς η ούτως ή άλλως δύσκολη επιχείρηση γίνεται ακόμη πιο σύνθετη λόγω της κακοκαιρίας.

Η ιαπωνική ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου Shoei Kisen διέψευσε δημοσίευμα ότι σκοπεύει να το μετακινήσει το Σάββατο το βράδυ, αναφέροντας ότι οι προσπάθειες αποκόλλησής του συνεχίζονται.

 Ο αποκλεισμός του Σουέζ προκαλεί “κραχ” στα ναύλα μεταφοράς πετρελαίου

Διπλασιάστηκαν τα ναύλα για τα τάνκερ

Τα ναύλα για τις μεταφορές πετρελαίου με τάνκερ σχεδόν διπλασιάσθηκαν αυτή την εβδομάδα, ενώ οι αναλυτές αναμένουν ακόμη μεγαλύτερη αύξηση των ναύλων για τα μικρότερα τάνκερ και τα προϊόντα πετρελαίου, όπως τη νάφθα και τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων από την Ευρώπη στην Ασία, εάν η διώρυγα παραμείνει κλειστή για εβδομάδες.

“Η προμήθεια περίπου του 20% της ασιατικής νάφθας γίνεται από τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα μέσω της διώρυγας του Σουέζ”, δήλωσε στέλεχος της FGE, προσθέτοντας ότι οι νέες διαδρομές που θα κάνουν τα πλοία, γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μπορεί να αυξήσουν  κατά δύο εβδομάδες τον χρόνο τους και κατά πάνω από 800 τόνους την κατανάλωση καυσίμων των Suezmax τάνκερ. Τα καύσιμα είναι το μεγαλύτερο κόστος για τα πλοία, αντιστοιχώντας έως το 60% των συνολικών δαπανών.

Παραμένει μπλοκαρισμένη η Διώρυγα του Σουέζ (ΦΩΤΟ-VIDEO) GRTimes.gr

Δορυφορική εικόνα δείχνει το «μποτιλιάρισμα» στη διώρυγα του Σουέζ (φωτο) |  Pronews

Στην “ουρά” εμπορεύματα 10 δις δολαρίων

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg εκτιμάται ότι τα πλοία που αναμένουν διέλευση από τη διώρυγα μεταφέρουν πετρέλαιο και καταναλωτικά αγαθά αξίας 10 δισ. δολαρίων.

Η εκτίμηση του ναυτιλιακού περιοδικού Lloyd’s List, δείχνει ότι ο αποκλεισμός μπλοκάρει τη διέλευση πλοίων που σε καθημερινή βάση μετακινούν από την διώρυγα προϊόντα αξίας 5,1 και 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων με κατεύθυνση προς τα δυτικά και τα ανατολικά, αντίστοιχα.  Την Τετάρτη, 185 πλοία περίμεναν να διασχίσουν το κανάλι, σύμφωνα με τα στοιχεία αποστολής που συνέταξε το Bloomberg, ενώ το Lloyd εκτιμά ότι υπάρχουν 165.

ΖΕΙΔΩΡΟΝ: Μέγα κόστος για την παγκόσμια οικονομία από το «μποτιλιάρισμα»  του Σουέζ (φωτο)

Επιπτώσεις και στην ελληνική αγορά

Σύμφωνα με τον ναυτιλιακό σύμβουλο Γιώργο Ξηραδάκη, που μίλησε στον ΣΚΑΪ, από την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, θα επηρεαστεί πάρα πολύ το εμπόριο στην Ελλάδα κι εξήγησε:

“Θα έχουμε έλλειψη κάποιων αγαθών που περιμένουμε ειδικά για την περίοδο του Πάσχα. Θα έχουμε μια μεγάλη πτώση στα φορτία που θα έρθουν στον Πειραιά. Πολλά από αυτά θα δρομολογηθούν, αν καθυστερήσει το άνοιγμα, θα πάνε γύρω γύρω από το Κέιπ Τάουν, θα πάνε σε άλλα λιμάνια, όπως είναι της δυτικής Ευρώπης“.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή