“Γρίφος” οι εξετάσεις εξαμήνου στα Πανεπιστήμια. Τα τρία σενάρια που εξετάζει το υπουργείο Παιδείας, τα προφορικά και τα γραπτά

Μετά την επιστροφή, από αύριο, και των υπόλοιπων μαθητών του Λυκείου, όπως και του Γυμνασίου στις σχολικές αίθουσες, το υπουργείο Παιδείας έχει να λύσει δύο ακόμα «γρίφους» : Τι θα κάνει με τα παιδιά του Δημοτικού, η πλειονότητα των γονιών των οποίων εμφανίζεται καθολικά αντίθετη στο ενδεχόμενο επιστροφής τους στα θρανία αλλά και τον τρόπο των εξετάσεων εξαμήνου των φοιτητών, που αποτελεί κρίσιμο ζήτημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες (Καθημερινή της Κυριακής), μέχρι στιγμής, στο τραπέζι υπάρχουν τρεις προτάσεις:

• Να γίνουν οι εξετάσεις με τον παραδοσιακό τρόπο, δηλαδή, με τη φυσική παρουσία των μαθητών και με την αυστηρή τήρηση όλων των προληπτικών μέτρων προστασίας από τον κοροναϊό
• Να υπάρχει η δυνατότητα εξ αποστάσεως εξέτασης, μέθοδος, ωστόσο, η οποία θεωρείται ότι δεν διασφαλίζει το αδιάβλητο της διαδικασίας, ούτε τα προσωπικά δεδομένα των φοιτητών, ενώ αφήνει σημαντικά περιθώρια για «αντιγραφές»
• Να γίνουν οι εξετάσεις μόνο προφορικά αλλά να συνδυαστούν με την υποβολή γραπτής εργασίας από τον φοιτητή.

Οι φοιτητές θα επιστρέψουν στις 25 Μαΐου στα ιδρύματα για την πραγματοποίηση των εργαστηριακών και κλινικών μαθημάτων –περίπου το 3,5% του συνόλου– που δεν μπορούν να γίνουν εξ αποστάσεως, ενώ παράλληλα συνεχίζεται η τηλεκπαίδευση για τα θεωρητικά μαθήματα. Πάντως, κάθε ΑΕΙ θα αποφασίσει εάν πρέπει να παρατείνει το εξάμηνο κατά μία εβδομάδα, ώστε να έχουν χρόνο προετοιμασίας σε περίπτωση που τους έγινε καθυστερημένα η διανομή συγγραμμάτων.

Για τις εξετάσεις, στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου των ΑΕΙ, ανήκει στην αρμοδιότητα κάθε διδάσκοντος να επιλέξει τον τρόπο αξιολόγησης των φοιτητών στο μάθημα που διδάσκει.

Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται υπουργική απόφαση στην οποία θα περιγράφεται με σαφήνεια το πλαίσιο για τον τρόπο και τα μέσα διεξαγωγής των εξετάσεων, ενώ για την περίπτωση της γραπτής ή προφορικής εξέτασης με τη χρήση μεθόδων εξ αποστάσεως, η Σύγκλητος του ΑΕΙ οφείλει να λαμβάνει αιτιολογημένη απόφαση με την οποία θα εξασφαλίζεται, τόσο το αδιάβλητο της εξέτασης με τη χρήση μεθόδων εξ αποστάσεως –αναφέροντας εκτενώς τις ασφαλιστικές δικλίδες και τα μέσα που εφαρμόζονται ανά περίπτωση– όσο και η τήρηση της κείμενης νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων όλων των συμμετεχόντων.

Επίσης, στην υπουργική απόφαση θα ορίζεται ότι μπορούν να γίνουν εξετάσεις στα θεωρητικά μαθήματα παράλληλα με τη διδασκαλία των μαθημάτων, κάτι που σήμερα δεν επιτρέπεται. Για την έγκαιρη ολοκλήρωση της διδασκαλίας των εργαστηριακών μαθημάτων συστήνεται από το υπουργείο Παιδείας η αύξηση των ωρών κάθε εβδομάδα ή η παράταση του εξαμήνου. Κάτι που δεν αποκλείεται και λόγω των αργής διανομής των συγγραμμάτων στα σπίτια των φοιτητών, η οποία θα ολοκληρωθεί έως τις 15 Ιουνίου.

Ενδεικτικά, το πρυτανικό συμβούλιο του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών εισηγείται στη Σύγκλητο την παράταση του έτους κατά μία εβδομάδα, προκειμένου όλοι οι φοιτητές να έχουν λάβει τα συγγράμματα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή