Ιδού ο νέος «πράσινος» Δακτύλιος: «Ελευθέρας» διαρκείας για το κέντρο της Αθήνας μόνον στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα. Τι θα ισχύσει με τα «μονά-ζυγά»

«Ελευθέρας» για το δακτύλιο μόνον στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα

«Πράσινο Δακτύλιο», με «ελευθέρας» διαρκείας πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας μόνον για τα ενεργειακά «καθαρά» οχήματα, προωθεί η κυβέρνηση.

Σε σύσκεψη που έγινε χθες το Μαξίμου συζητήθηκαν όλα τα σενάρια, με το βασικό ζητούμενο να είναι η ριζική αποσυμφόρηση του κέντρου αλλά και η προώθηση των καθαρών μορφών ενέργειας.

«Ελευθέρας» διαρκείας μόνον για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα

Στο πλαίσιο αυτό, η βασική εισήγηση που κατατέθηκε προβλέπει να εισέρχονται καθημερινά στο κέντρο, χωρίς περιορισμούς, μόνον τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υβριδικά, αυτοκίνητα φυσικού αερίου και όλα όσα έχουν κινητήρα που πληροί τα στάνταρ Euro 6 (με την προϋπόθεση να εκπέμπουν κάτω από 100 – 120 γραμμάρια Co2) καθώς επίσης και όσα ΙΧ διαθέτουν εκ του κατασκευαστή κινητήρα υγραερίου, τα οποία όμως υπολογίζεται ότι είναι ελάχιστα στη χώρα.

Εάν αυτή η εισήγηση υιοθετηθεί, στο κέντρο της Αθήνας – ήτοι, στην περιοχή του Δακτυλίου – θα μπορούν να μπαίνουν καθημερινά μόνον 300.000 οχήματα. Σήμερα, ο συνολικός αριθμός των ΙΧ που κυκλοφορούν στην Αττική ανέρχεται σε 2,3 εκατ. εκ των οποίων ηλεκτρικά, φυσικού αερίου και υβριδικά είναι τα 7.654. Παράλληλα εκτιμάται ότι με κινητήρες euro 6 (χαμηλών ρύπων) είναι κάτω από 300.000 οχήματα στην Αθήνα.

Αλλαγές στην τροφοδοσία των καταστημάτων

Στην σύσκεψη αποφασίστηκε επίσης να μειωθούν συνολικά κατά 50% οι άδειες μόνιμης κυκλοφορίας εντός του δακτυλίου, ενώ έμφαση δόθηκε στο ζήτημα της τροφοδοσίας των καταστημάτων καθώς σήμερα αυτή επιτρέπεται κατά τις ώρες 7π.μ.-11π.μ., 2:30 μ.μ.-5 μ.μ. και 7μ.μ.-11μ.μ.. Η εισήγηση του υπουργείου Υποδομών θέλει την τροφοδοσία των καταστημάτων να πραγματοποιείται έως τις 8 το πρωί και μετά τις 9 το βράδυ. Θα υπάρχουν εξαιρέσεις σε διάρκεια μίας ώρας το μεσημέρι για μικρά φορτηγά που μεταφέρουν ευπαθή προϊόντα (πχ φάρμακα κ.α.).

Οι δύο φάσεις

Ο Δακτύλιος θα επιστρέψει στην Αθήνα από τις 25 Οκτωβρίου, και με βάση τις πληροφορίες από την χθεσινή σύσκεψη εξετάζεται η προοπτική εφαρμογής του νέου μοντέλου σε δύο στάδια:

  • Αρχικά θα εφαρμοστεί ο γνωστό δακτύλιος με τα «μονά-ζυγά» με εξαίρεση και ειδικές άδειες μόνιμης κυκλοφορίας μόνον για τα ηλεκτρικά και υβριδικά.
  • Σε δεύτερο χρόνο θα εφαρμοστεί το νέο ωράριο τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, στην βάση του μοντέλου που παρουσίασε στην χθεσινή σύσεκψη το υπουργείο Μεταφορών.

Καμία δημοσίευση για προβολή