Ο στρατηγικός σχεδιασμός της Αθήνας για την προσέλκυση τουριστών εν μέσω πανδημίας. Ο ρόλος “κλειδί” των εμβολίων, το ρωσικό Sputnik και τα πιστοποιητικά εμβολιασμού

κρούσματα διασωληνωμένοι

Παρά το πέπλο αβεβαιότητας και ανησυχίας που πλανάται πάνω από την υφήλιο για την ανθεκτικότητα και τις μεταλλάξεις της πανδημίας του κοροναϊού, η κυβέρνηση έχει ήδη ξεκινήσει να εκπονεί τη στρατηγική της για τη φετινή τουριστική σεζόν.

Με δεδομένη, μάλιστα, και την επικίνδυνη επιβάρυνση της οικονομίας από τις συνέπειες του ιού, το κυβερνητικό επιτελείο θέλει, πανδημίας επιτρεπούσης, να κινηθεί δυναμικά και επιθετικά στον τουρισμό, που είναι και ένα από τα βασικά στρατηγικά πλεονεκτήματα της χώρας.

Ο στρατηγικός σχεδιασμός της Αθήνας 

Εν αναμονή και του ξεκαθαρίσματος του τοπίου σε σχέση με την τύχη του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη στην Ε.Ε για το πιστοποιητικό εμβολιασμού, το σχέδιο στο οποίο βασίζεται επί του παρόντος ο στρατηγικός σχεδιασμός της κυβέρνησης προβλέπει το άνοιγμα των συνόρων με γρήγορες διαδικασίες (fast lane) για όσους έχουν αξιόπιστο πιστοποιητικό εμβολιασμού και με rapid test για όλους τους υπολοίπους ανεξαιρέτως.

Θα κάνει τεστ, δηλαδή, το σύνολο των εισερχόμενων ταξιδιωτών. Κάτι που φέτος είναι εφικτό, δεδομένης και της διαθεσιμότητας τεστ που δίνουν γρήγορα αποτελέσματα. Αεροπορικές εταιρείες και τουριστικός κλάδος ζητούν μετ’ επιτάσεως ένα τέτοιο ενιαίο πρωτόκολλο.

Το ρωσικό εμβόλιο 

Παράλληλα η κυβέρνηση αξιολογεί και εισήγηση για αναγνώριση του ρωσικού εμβολίου Sputnik-V, ώστε να μπορέσει η Ελλάδα να προσελκύσει ταξιδιώτες και από τη Ρωσία, που πέρυσι πρακτικά ήταν μηδενικοί, ενώ παραδοσιακά είναι οι βασικοί επισκέπτες τουλάχιστον στη Βόρεια Ελλάδα.

Οσον αφορά τη στρατηγική των διεθνών προωθητικών ενεργειών του ελληνικού τουρισμού, προτεραιότητα αναμένεται να δοθεί στις τρεις μεγάλες αγορές του ελληνικού τουρισμού, δηλαδή την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και τη Ρωσία.

Υπενθυμίζεται ότι τα πιστοποιητικά εμβολιασμού, στα οποία έχει επενδύσει ιδιαίτερα η Ελλάδα, αν και υποστηρίζονται πλέον ανοιχτά και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προσκρούουν στις επιφυλάξεις κυβερνήσεων μεγάλων κρατών, όπως η Γερμανία ή η Ιταλία, που επιδιώκουν να κρατήσουν εντός των συνόρων τους το μεγαλύτερο μέρος της ταξιδιωτικής δαπάνης των πολιτών τους.

Ο δεύτερος πυλώνας 

Ο δεύτερος πυλώνας της πολιτικής προσέλκυσης τουριστών είναι οι διμερείς συμφωνίες, όπως αυτή που επιχειρείται να οριστικοποιηθεί με το Ισραήλ. Συμφωνίες, δηλαδή, που θα επιτρέψουν την ελεύθερη μετακίνηση ταξιδιωτών μεταξύ των χωρών που θα τις προσυπογράφουν.

Πρόβλημα πάντως θεωρείται η προοπτική να μην υπάρξει τελικά πανευρωπαϊκή συμφωνία για τα πιστοποιητικά εμβολιασμού και ενιαία πολιτική και πρωτόκολλα. Οπως και το ενδεχόμενο όσες χώρες επιδιώκουν να κρατήσουν εντός συνόρων τους πολίτες τους, όπως επιχείρησαν σε μεγάλο βαθμό και επέτυχαν πέρυσι η Γερμανία και η Ιταλία, να επιβάλλουν καραντίνα σε όσους επιστρέφουν από την Ελλάδα και άλλες χώρες, κάτι που λειτουργεί αυτονόητα ως μείζον αντικίνητρο για ταξίδι.

Καμία δημοσίευση για προβολή