Οι διαφημίσεις του Signal που εξόργισαν το Facebook: Πώς η πλατφόρμα αποκάλυψε το εύρος των προσωπικών δεδομένων που απορροφούνται καθημερινά

Κάθε φορά που κάποιος χρήστης συνδέεται με το λογαριασμό του σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, η πλατφόρμα αυτή αρχίζει να «ρουφάει» προσωπικά του δεδομένα, τα οποία στη συνέχεια και κατόπιν επεξεργασίας θα μετατραπούν σε διαφημίσεις που θα ανταποκρίνονται στα δικά του χαρακτηριστικά και προτιμήσεις.

Ουσιαστικά αυτό είναι και το επιχειρηματικό μοντέλο των πλατφορμών αυτών: το Facebook, το Instagram, το Twitter, το Google, όλα αυτά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή διαδικτυακές πλατφόρμες παρέχουν δωρεάν υπηρεσίες στους χρήστες τους με το caveat ότι θα αξιοποιούν τα προσωπικά τους δεδομένα ώστε να πουλούν στοχευμένη διαφήμιση.

Ωστόσο, μέχρι ποιο όριο φτάνει η συλλογή προσωπικών δεδομένων; Το Signal, μια υπηρεσία μηνυμάτων και επικοινωνίας, με έμφαση στην ιδιωτικότητα, επιχείρησε να το διαπιστώσει μέσω μιας σειράς διαφημίσεων που ανέβασε στο Instagram (το οποίο ανήκει στο Facebook), αξιοποιώντας τα στοιχεία από τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών.

Όπως μπορείτε να δείτε και στις παρακάτω εικόνες, τα στοιχεία αυτά ήταν άκρως λεπτομερή: αφορούσαν στον τόπο που βρίσκεται ο κάθε χρήστης, στις συνήθειές του, στις αναζητήσεις του, στη μουσική που προτιμά, ακόμα και στο ζώδιό του ή στην οικογενειακή κατάσταση και το επάγγελμά του.

Όπως φαίνεται από τα μηνύματα που ανέβασε το Signal μαζί με τις διαφημίσεις, η ποσότητα προσωπικών δεδομένων των χρηστών που το Facebook απορροφά και διαχειρίζεται προκειμένου να πουλήσει στοχευμένη διαφήμιση είναι τεράστια και εξαιρετικά λεπτομερής για τον κάθε χρήστη της πλατφόρμας.

Φυσικά, το Facebook δεν χάρηκε καθόλου με τα μηνύματα αυτά και τα απαγόρευσε άμεσα, κλείνοντας ταυτόχρονα και τον διαφημιστικό λογαριασμό που τα δημιούργησε και τα «έτρεξε». Ωστόσο, τα παραπάνω screenshots λένε πολλά για τον τρόπο με τον οποίο τα social media «ρουφούν» καθημερινά προσωπικά δεδομένα των χρηστών τους.

Καμία δημοσίευση για προβολή