Όλο και πιο κοντά στα F-35 η Ελλάδα: Οι ΗΠΑ ενημέρωσαν τη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων για τα μαχητικά 5ης γενιάς

Από Τουρκία σε Ελλάδα τα F-35;

Ένα ακόμα βήμα στον -όχι, πάντως, σύντομο- δρόμο που θα φέρει και στην Ελλάδα τα περίφημα αμερικανικά μαχητικά 5ης γενιάς F-35 πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες ημέρες στην Αθήνα.

Συγκεκριμένα, επίσκεψη στη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων του υπουργείου Αμυνας πραγματοποίησαν εκπρόσωποι της διεύθυνσης Προγραμμάτων F-35 του Department of Defense (DoD – υπουργείο Άμυνας) των ΗΠΑ. Όπως ανακοινώθηκε από τη ΓΔΑΕΕ «σκοπός της επίσκεψης ήταν η πληροφοριακή ενημέρωση της Γενικής Δ/νσης σχετικά με το αεροσκάφος (Α/Φ) Joint Strike Fighter (F-35)».

Τι ζητούν τα επιτελεία

Υπενθυμίζεται ότι ήδη το Κογκρέσο των ΗΠΑ έχει δώσει το «πράσινο φως» για την πώληση των υπερεξελιγμένων μαχητικών αεροσκαφών στην Ελλάδα, ενώ η πληροφορίες αναφέρουν ότι η επίσκεψη των αξιωματούχων του Πενταγώνου συνοδεύτηκε και από μια άτυπη κατάθεση προσφοράς για την προμήθεια 20 αεροσκαφών της έκδοσης F-35A, με το ποσό να αγγίζει τα 3,5 δισ. δολάρια.

Επίσης, πρέπει να υπενθυμιστεί εδώ ότι ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος είχε αναφέρει τον περασμένο Οκτώβριο στη Βουλή ότι «η απαίτηση που έχει τεθεί από τα επιτελεία είναι για συνολικά 48 αεροσκάφη νέας γενιάς, από τα Rafale έως και τα F-35, καθώς επίσης και για συνολικά 12 -13 κύριες μονάδες κρούσης, δηλαδή φρεγάτες και ίσως κορβέτες», ανοίγοντας το δρόμο για τα μαχητικά 5ης γενιάς.

Μακρά η διαδικασία

Ωστόσο, όπως έχει γράψει το economico.gr, από τις συζητήσεις, μέχρι την ώρα που το πρώτο F-35 θα «πατήσει» σε ελληνική βάση θα χρειαστούν κάποια χρόνια, καθώς η διαδικασία πώλησης σε τρίτη χώρα των αεροσκαφών αυτών είναι μακρά και περιλαμβάνει πολλά στάδια. Συνολικά, από την κατάθεση του LOR ως την άφιξη του πρώτου μαχητικό υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον πέντε χρόνια.

Και αυτό, υπό την προϋπόθεση ότι όλα θα προχωρήσουν ομαλά και δεν θα υπάρξει κάποιο γραφειοκρατικό ή άλλο εμπόδιο που ενδεχομένως τεθεί από το Κογκρέσο ή από κάποιον άλλο εμπλεκώμενο φορέα (Στέιτ Ντιπάρτμεντ, Πεντάγωνο, κλπ), καθώς και ότι η παραγωγή των F-35 θα συνεχιστεί ομαλά και δεν θα υπάρξουν καθυστερήσεις, π.χ. λόγω των προβλημάτων από την πανδημία του κοροναϊού.

Παραμένει ζήτημα το κόστος

Τέλος, υπάρχουν και φωνές που επισημαίνουν ότι το τεράστιο κόστος πτήσης και συντήρησης των μαχητικών αυτών έχει προβληματίσει ακόμα και τις ΗΠΑ, οι οποίες πιέζουν την κατασκευάστρια εταιρεία να βρει τρόπο να το μειώσει (ενδεικτικά, να αναφέρουμε ότι το κόστος ανά ώρα πτήσης για τα F-35A σήμερα ανέρχεται κοντά στις 36.000 δολάρια, όταν τα Rafale έχουν ωριαίο πτητικό κόστος 10-12.000 δολάρια).

Το σίγουρο, πάντως, είναι ότι η Ελλάδα μπαίνει δυνατά στο παιχνίδι απόκτησης των μαχητικών 5ης γενιάς, προσθέτοντας άλλον ένα πολλαπλασιαστή ισχύος στη φαρέτρα της, μετά τα Rafale και τις υπερσύγχρονες φρεγάτες Belh@rra, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει επιπλέον τις δυνατότητές της με την αναβάθμιση των F-16 στην έκδοση Viper.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή