Ολοκληρώθηκε η ψηφοφορία στη Βουλή με αποχές, εσωκομματικές διαφωνίες και διαφοροποιήσεις

Η ψηφοφορία ολοκληρώθηκε με τους βουλευτές να καταθέτουν το ενιαίο ονομαστικό ψηφοδέλτιο με τις 151 προτάσεις στην εφορευτική επιτροπή.

Συνολικά ψήφισαν 274 βουλευτές ενώ απείχαν οι βουλευτές της ΔΗΣΥ εκτός του Ανδρέα Λοβέρδου, οι βουλευτές της Ένωσης Κεντρώων πλην του Γιάννη Σαρίδη και δεν ψήφισαν επίσης ο Πάνος Καμμένος, ο Αριστείδης Φωκάς, ο Γιώργος Κασαπίδης και ο Στάθης Παναγούλης. Η ψηφοφορία θα επαναληφθεί μετά από έναν μήνα προκειμένου να αποφασιστεί ποιες θα είναι οι διατάξεις που θα τεθούν προς αναθεώρηση στην επόμενη Βουλή και αφού μεσολαβήσουν εκλογές.

Οι βουλευτές κατέθεσαν ουσιαστικά ένα ψηφοδέλτιο, το οποίο τους διανεμήθηκε και περιελάμβανε ενοποιημένα τρία αυτοτελή ψηφοδέλτια με τις προτάσεις της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, εκείνες της ΚΟ της ΝΔ καθώς και προτάσεις που συγκέντρωσαν 50 υπογραφές. Οι επιλογές που είχαν στη διάθεσή τους οι βουλευτές ήταν «ΝΑΙ», «ΟΧΙ», «ΠΑΡΩΝ». Σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής σε οποιαδήποτε διάταξη δεν υπήρξε σημείωση της ψήφου του βουλευτή με «ΝΑΙ», «ΟΧΙ», «ΠΑΡΩΝ», αυτή θα θεωρηθεί ότι δεν έχει ψηφιστεί.

Η ψηφοφορία ήταν φανερή, ονομαστική και διεξήχθη για όλες τις αναθεωρητέες διατάξεις όπως αυτές αποτυπώνονταν στο ψηφοδέλτιο. Το ερώτημα προς τους βουλευτές ήταν αν αποδέχονταν ή όχι την αναθεώρηση των προτεινομένων προς αναθεώρηση διατάξεων του Συντάγματος. Οι βουλευτές σημείωσαν στο ψηφοδέλτιο την προτίμησή τους, το ονοματεπώνυμο τους, την εκλογική τους περιφέρεια και την Κοινοβουλευτική Ομάδα με την οποία εκλέγονται. Αφού το υπέγραψαν το προσκόμισαν στους ψηφολέκτες.

[more]

Για την καταμέτρηση των ψήφων συγκροτήθηκαν δέκα τριμελείς εφορευτικές επιτροπές. Κάθε επιτροπή θα σχηματίσει πρωτόκολλο καταμέτρησης που στο τέλος θα συνυπολογιστεί το αποτέλεσμα κάθε επιτροπής. Νωρίτερα, η συζήτηση για την Αναθεώρηση του Συντάγματος έκλεισε με τις τοποθετήσεις των γενικών εισηγητών και ειδικών αγορητών των κομμάτων. Σημείο που δίχασε σε όλη τη διάρκεια των συζητήσεων ήταν η ερμηνεία του άρθρου 110 τη δεσμευτικότητα ή μη της επόμενης Βουλής.

Ο ΣΥΡΙΖΑ επέμεινε στην άποψη ότι η παρούσα Βουλή δεσμεύει την επόμενη ως προς την κατεύθυνση και το περιεχόμενο των υπό αναθεώρηση διατάξεων, άποψη την οποία απορρίπτει κατηγορηματικά η ΝΔ, υποστηρίζοντας ακριβώς το αντίθετο και με την οποία συντάσσεται και η ΔΗΣΥ.

Πάντως, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η σημερινή διαδικασία ενδεχομένως να αναδείξει αρκετές εσωκομματικές διαφωνίες με τις κεντρικές προτάσεις που κατατέθηκαν από τον ΣΥΡΙΖΑ και την ΝΔ για την αναθεώρηση του Συντάγματος.

Ηδη, ο Γιάννης Μιχελογιαννάκης έχει ανακοινώσει ότι διαφωνεί με την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για αναθεώρηση του άρθρου 3 που εισάγει την θρησκευτική ουδετερότητα και καθιστά τον πολιτικό όρκο υποχρεωτικό έναντι του θρησκευτικού και του άρθρου 21 για την οικογένεια. Παράλληλα τάσσεται υπέρ της αναθεώρησης του άρθρου 16 για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων.

Να σημειωθεί ότι «σιωπηλά» αρκετοί βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ παραδέχονται ότι το συγκεκριμένο άρθρο πρέπει να αναθεωρηθεί προς την κατεύθυνση της ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων.

Επίσης, ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής έχει δημόσια εκφράσει την διαφωνία του με την άποψη του Μεγάρου Μαξίμου πως η παρούσα βουλή δεσμεύει απόλυτα την επόμενη και για το περιεχόμενο των υπο αναθεώρηση.

Σε κάθε περίπτωση στην σημερινή ψηφοφορία θα τεθούν υπο την κρίση της εθνικής αντιπροσωπείας συνολικά 149 τροποποιήσεις για να ακολουθήσει η επόμενη ψηφοφορία στις 14 Μαρτίου. Οι διατάξεις που θα λάβουν λιγότερες από 151 ψήφους απορρίπτονται. Εκείνες που θα λάβουν από 151 εως 179 θα χρειαστούν στην επόμενη Βουλή τουλάχιστον 180 για να τροποποιηθεί το περιεχόμενό τους, ενώ όσες στην παρούσα φάση λάβουν τουλάχιστον 180 θετικές ψήφους τότε στην επόμενη θα απαιτηθεί η απόλυτη πλειοψηφία για να αποκτήσουν νέο περιεχόμενο.

Σύμφωνα με πληροφορίες η ΝΔ ψήφισε συνολικά πέντε προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Δύο παραγράφους του άρθρου 32 για εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας, το άρθρο 62 για το ακαταδίωκτο των βουλευτών (στην κατεύθυνση περιορισμού της βουλευτικής ασυλίας αποκλειστικά στα αδικήματα που σχετίζονται με τη βουλευτική ιδιότητα εντός ή εκτός Βουλής, αναφέρεται στη σχετική πρόταση), το άρθρο 86 περί ποινικής ευθύνης υπουργών και το άρθρο 101Α που αφορά στον περιορισμό της δυνατότητας ίδρυσης ανεξάρτητων αρχών.

[/more]

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Καμία δημοσίευση για προβολή