Οι ΗΠΑ αγόρασαν ρωσικά μαχητικά! Πώς βρέθηκαν σε αμερικανικά χέρια 21 Mig-29

Η αμυντική βιομηχανία κάθε χώρας, ακόμα και αυτών που συνεργάζονται ή είναι σύμμαχοι, π.χ. στο ΝΑΤΟ, στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στη μυστικότητα για να είναι επιτυχημένη. Καμία χώρα δεν μοιράζεται ανοιχτά τα τεχνολογικά της επιτεύγματα με τις άλλες και συχνά χρειάζονται… ιδιαίτεροι τρόπο για να μάθει μια χώρα τι κρύβεται πίσω από την επιτυχία ενός οπλικού συστήματος μιας άλλης.

Η πτώση της ΕΣΣΔ και η Μολδαβία

Κάπως έτσι, έχει ενδιαφέρον η ιστορία σχετικά με το πώς οι ΗΠΑ απέκτησαν πρόσβαση σε ρωσικά μαχητικά στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και τι συμπεράσματα εξήγαγαν όταν τα δοκίμασαν οι πιλότοι της. Η ιστορία αυτή αρχίζει λίγο μετά την πτώση της ΕΣΣΔ και έχει ως πρωταγωνιστή μια μικρή χώρα, την Μολδαβία και την αεροπορική της δύναμη εκείνης της περιόδου.

Η Μολδαβία, λοιπόν, όταν έγινε ανεξάρτητο κράτος είχε στα χέρια της 34 MiG-29, οκτώ ελικόπτερα Mi-8 Hip και μερικά μεταγωγικά αεροσκάφη. Επίσης, είχε τεράστια οικονομικά προβλήματα, η οικονομία της ήταν σε βαθιά ύφεση και αδυνατούσε να συντηρήσει την αεροπορική της δύναμη.

Δείτε επίσης: Το παρασκήνιο του σφυροκοπήματος Πομπέο στην Τουρκία – Το βαρύ κλίμα για την Άγκυρα στο ΝΑΤΟ και η διαφαινόμενη “ασπίδα προστασίας” της Γερμανίας στη Σύνοδο της Ε.Ε

Αγορά

Οι ΗΠΑ ανησύχησαν, καθώς φοβήθηκαν ότι η Μολδαβία θα πουλούσε τα αεροσκάφη σε εχθρική χώρα -όπως το Ιράν-, καθώς και ότι κάποια από τα μαχητικά μπορούσαν να μεταφέρουν πυρηνικά όπλα, και αποφάσισαν να κινηθούν με ταχύτητα και αποφασιστικότητα: αγόρασαν το 1997 τα 21 MiG-29, έναντι βοήθειας 40 εκατομμυρίων δολαρίων και παροχής στρατιωτικού υλικού.

Τα αεροσκάφη διαλύθηκαν, πακεταρίστηκαν και μεταφέρθηκαν με C-17 σε αεροπορική βάση στο Νέιτον του Οχάιο. Από εκεί, «εξαφανίστηκαν» σε διάφορα τμήματα των Ενόπλων Δυνάμεων και των μυστικών υπηρεσιών των ΗΠΑ. Ωστόσο, κάποια από τα MiG-29 επανασυναρμολογήθηκαν, ώστε να δοκιμαστούν σε πραγματικές συνθήκες πτήσης.

Οι δοκιμές του Ισραήλ

Παράλληλα, την ίδια χρονιά το Ισραήλ απέκτησε πρόσβαση σε τρία MiG-29 και οι Ισραηλινοί πιλότοι που δοκίμασαν τα μαχητικά παραδέχθηκαν ότι ήταν εξαιρετικά αεροσκάφη, ισάξια και ενίοτε και καλύτερα από τα F-15 και F-16 που συνήθως πετούσαν οι ίδιοι. Μπορεί τα αεροηλεκτρονικά συστήματα να ήταν παλιά, αλλά τα αεροσκάφη ήταν εύκολα στην πτήση και δεν απαιτούσαν ιδιαίτερα επίπονη εκπαίδευση.

Μάλιστα, διαπιστώθηκε ότι τα MiG-29 διέθεταν ειδικό σύστημα ασφαλούς προσγείωσης, αν ο πιλότος πάθαινε βέρτιγκο και έχανε τον έλεγχο του αεροσκάφους, σύστημα που την εποχή εκείνη δεν διέθετε κανένα δυτικό μαχητικό. Από την άλλη, φυσικά, είναι παλιό και είναι δύσκολο να θεωρείται ανταγωνιστικό στον 21ο αιώνα.

Πληροφορίες: National Interest

Διαβάστε επίσης

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή