Παρελθόν η επανακρατικοποίηση της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ – Θύελλα αντιδράσεων για το Θριάσιο ΙΙ

Η επανακρατικοποίηση της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ που είχε “ονειρευτεί” ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Γιάννης Δραγασάκης ανήκει πλέον στην μακρά λίστα των εξαγγελιών δίχως αντίκρυσμα του ΣΥΡΙΖΑ.

Η νέα διοίκηση της εταιρείας, με διευθύνοντα σύμβουλο τον Αθανάσιο Ψαθά, έχοντας ως επίκεντρο το νέο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο και τα σχέδια αναδιοργάνωσης του επιχειρηματικού πάρκου Οινοφύτων, επιδιώκει να  γυρίσει σελίδα.

Η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, που ελέγχει 29 οργανωμένους υποδοχείς βιομηχανικών δραστηριοτήτων σε όλη την Ελλάδα, καλείται να επιλύσει προβλήματα που έρχονται από το μακρύ παρελθόν, όταν η  Ελληνική Τράπεζα Βιομηχανικής Ανάπτυξης (ΕΤΒΑ)  ήταν κρατική. Σε αυτά ανήκουν 550 αδρανείς επιχειρήσεις, σε σύνολο 2.100 επιχειρήσεων, που βρίσκονται στους 29 οργανωμένους υποδοχείς που διαχειρίζεται η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ. Το “φέσι” ύψους 1 εκατ. ευρώ που δημιουργούν, ετησίως, τα βυρσοδεψεία, όπως και τα συσσωρευμένα χρέη 30 εκατ. ευρώ των εταιρειών που έχουν εγκατασταθεί στις ΒΙΠΕ της εταιρείας.

Όπως ανέφερε ο κ. Ψαθάς, σε συνέντευξη Τύπου, στόχος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ είναι να μετατραπεί από “μεσίτη”- πωλητή βιομηχανικών χώρων σε ενδιάμεσο φορέα αδειοδότησης. Δεδομένου ότι σήμερα για την ολοκλήρωση της αδειοδότησης μίας βιομηχανικής εγκατάστασης, όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, μπορεί να απαιτηθούν από 3 έως 5 χρόνια. Η απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης, η διεύρυνση των δραστηριοτήτων (στον πρωτογενή και τριτογενή τομέα) και η θεσμοθέτηση ετήσιου ελέγχου διαχείρισης και δαπανών, ώστε να υπάρχει διαφάνεια ως προς το ύψος των δαπανών που πληρώνουν οι επιχειρήσεις αποτελούν τις προτεραιότητες της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ.

Στόχος της διοίκησης της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ είναι το 2019 να καταγραφεί λειτουργική κερδοφορία της τάξης των 800 χιλ. ευρώ. Προς την κατεύθυνση αυτή, θα πρέπει η εταιρεία, μεταξύ άλλων, να διαχειριστεί το συσσωρευμένο χρέος των 30 εκατ. – από τα οποία 8,5 εκατ. ευρώ προέρχονται από τα βυρσοδεψεία- και το μεγάλο αριθμό ανενεργών εταιρειών.

Το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο

[more]

Αξιοσημείωτη λεπτομέρεια είναι ότι την ίδια ώρα που ο κ. Ψαθάς ανέλυε σε δημοσιογράφους το σχεδιασμό της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ για το Θριάσιο, η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, ανακοίνωνε την έγκριση από το υπουργείο Υποδομών του νέου εμπορευματικού κέντρου στον Πειραιά από την Cosco που θα ανταγωνιστεί ευθέως την επένδυση της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, στην οποία συμμετέχει με 20% και η Goldair. Υπενθυμίζεται ότι οι Κινέζοι γύρισαν την πλάτη στο διαγωνισμό για το Θριάσιο μολονότι φάνταζαν ένα από τα μεγάλα φαβορί.

Η σύμβαση για το Θριάσιο έχει δεχτεί τα σφοδρά πυρά της αντιπολίτευσης αλλά και μεγάλη κριτική, την ώρα που ενστάσεις έχουν διατυπωθεί και από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp) της ΕΕ επειδή η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή προηγήθηκε των εγκρίσεων από τις Βρυξέλλες. Σύμφωνα με τον κ. Ψαθά, αυτή την περίοδο διενεργείται ένας πρώτος κύκλος επαφών και ερωτήσεων- απαντήσεων με την DG COMP, που προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του Ιουλίου. Ωστόσο, κατέστησε σαφές ότι οι Βρυξέλλες θα ζητήσουν και πρόσθετες διευκρινίσεις εκτιμώντας ότι η υπόθεση δεν θα κλείσει πριν τα τέλη του έτους.

Ο επικεφαλής της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ υποστήριξε την επιλογή της εταιρείας να διεκδικήσει το έργο, το οποίο χαρακτήρισε επενδυτική ευκαιρία. Σε ότι αφορά τις διαδικασίες, επισήμανε ότι η εταιρεία συμμετείχε στο διαγωνισμό αλλά δεν τον διαχειρίστηκε. Με την έγκριση της σύμβασης, η κοινοπραξία έχει περιθώριο δύο ετών για το κατασκευαστικό έργο της πρώτης περιόδου (Τ1) κατά το οποίο θα διαθέτει περίπου 120.000 τ.μ αποθήκες. Μετά θα ξεκινήσει η δεύτερη κατασκευαστική περίοδος (Τ2) ώστε να ολοκληρωθεί το έργο το 2023.

Το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο θα διαθέτει 210.000 τ.μ. αποθηκευτικών χώρων με τον κ. Ψαθά να δηλώνει χθες πως ήδη έχει εκδηλωθεί δεσμευτικό ή αρχικό ενδιαφέρον για τα 120.000 τ.μ. της περιόδου Τ1 και για το 50% των πρόσθετων επιφανειών που θα κατασκευαστούν την περίοδο Τ2. Ο ίδιος εξήγησε πως «το Θριάσιο έχει πολλά πλεονεκτήματα και σχεδόν κανένα μειονέκτημα. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι πως πρόκειται για ένα ελεύθερο και οριζόντιο οικόπεδο, μόλις 23 χιλιόμετρα από τον Πειραιά με απευθείας σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο και την Αττική Οδό, ενώ απέχει μόλις 44 χιλιόμετρα από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

[/more]

Από το newsroom του economico.gr με πληροφορίες από το newmoney

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Καμία δημοσίευση για προβολή