Πέντε οι λόγοι παράδοσης του Μετρό Θεσσαλονίκης το 2023, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή

Ο σταθμός της “Βενιζέλου” στο μετρό της Θεσσαλονίκης βρίσκεται στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης και Αντιπολίτευσης μετά την ανακοίνωση του πρωθυπουργού στην ΔΕΘ, για την απόσυρση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων.

Αν παραδιδόταν το έργο του μετρό χωρίς την Βενιζέλου, όταν ο σταθμός θα κατασκευαζόταν, το μετρό θα έπρεπε να σταματήσει από 6 έως 18 μήνες, δήλωσε στην βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη για την πορεία ολοκλήρωσης του έργου.

Ο υπουργός Μεταφορών υπερασπίστηκε την κυβερνητική γραμμή λέγοντας ότι ο προηγούμενος σχεδιασμός ήταν κοροϊδία αφού στην πραγματικότητα θα παραδιδόταν ένα κολοβό έργο.

Σύμφωνα με τον Κώστα Καραμανλή, ο σταθμός της Βενιζέλου είναι ο κεντρικότερος σταθμός του μετρό και η επιβατική κίνηση δεν μπορεί να μεταφερθεί. Ο υπουργός Μεταφορών ανάφερε πέντε λόγους που η απόσπαση των αρχαιοτήτων είναι η πιο ενδεδειγμένη λύση ώστε το μετρό της Θεσσαλονίκης να παραδοθεί στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2023.

Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή:

  • Πρώτον, η λύση της απόσπασης και της επανατοποθέτησης προστατεύει και διασφαλίζει τις αρχαιότητες. Το ΚΑΣ έχει συμφωνήσει δυο φορές με τον αρχικό σχεδιασμό. Η ίδια λύση έχει ακολουθηθεί και στο σταθμό της Αγίας Σοφίας.

Όπως δήλωσε στη Βενιζέλου η αντιμετώπιση των αρχαιοτήτων θα είναι ακόμη καλύτερη, μια που ο σχεδιασμός θα αναδείξει τα αρχαία που θα γίνουν ορατά στον κύριο χώρο κατά το 90%-95%.

[more]

  • Δεύτερον, στον Σταθμό Βενιζέλου, δεν έχει γίνει καμία εργασία τα προηγούμενα χρόνια παρά μόνο η πλάκα.
  • Τρίτον, με μετριοπαθείς εκτιμήσεις με βάση το αρχικό σχέδιο με την in situ διαδικασία των αρχαιοτήτων, το έργο θα στοίχιζε τουλάχιστον 30 εκατομμύρια ακριβότερο.
  • Τέταρτον, το έργο έχει ήδη εγγράψει μεγάλες καθυστερήσεις. “Το να λέτε ότι θα ήταν έτοιμο το Μετρό το 2020, είναι από τα μεγαλύτερα πολιτικά ψεύδη που έχουν ακουστεί” σημείωσε. Ο υπουργός Υποδομών επικαλείται στην απάντησή του την επιστολή του αναδόχου, με την οποία προειδοποιεί ότι το χρονοδιάγραμμα έχει τιναχθεί στον αέρα.

«Ξέρετε γιατί, κύριε Τριανταφυλλίδη; Διότι με ευθύνη της δικής σας Κυβέρνησης στη διοίκηση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» δεν εκκρεμούν ούτε μια ούτε δυο μελέτες, εκκρεμούν τριακόσιες δυο μελέτες, τις οποίες δεν έχετε καταθέσει. Αντιθέτως, εμείς τι λέμε; Εμείς λέμε ότι πρέπει να παραδοθεί το μετρό ολοκληρωμένο και με τον σταθμό Βενιζέλου κι αυτό θα γίνει τον Απρίλιο του 2023».

  • Πέμπτον, οι μελέτες που έχουν παρουσιαστεί –αυτές οι κολοβές και ελλιπέστατες μελέτες- όπως χαρακτήρισε ο υπουργός, δεν φέρνουν ούτε καν τη σφραγίδα της Αττικό Μετρό. Η Αττικό Μετρό αποφάσισε το 2017 η ανάθεση των μελετών να γίνει τον Μάρτιο του 2019.

Όπως σημείωσε, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έδωσε 200 εκατομμύρια στον ανάδοχο μετά από τις διαιτησίες, ενώ το Μετρό έχει κοστίσει μέχρι σήμερα πάνω από 1 δισεκατομμύριο και ακόμη δεν έχει τελειώσει.

[/more]

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή