Πώς θα κινηθεί φέτος ο κλάδος της κρουαζιέρας, ποιες οι δυσκολίες και το μέλλον

Αισιόδοξα τα μηνύματα για τη νέα τουριστική περίοδο του 2022
Της Δάφνης Γρηγοριάδη 

Το άνοιγμα της κρουαζιέρας  από  1η Αυγούστου εξήγγειλε ο υπουργός Τουρισμού, Χ. Θεοχάρης. Η κρουαζιέρα συμβάλει στην τόνωση των τουριστικών εσόδων σε μεγάλο βαθμό καθώς πρόκειται για ένα είδος πολυτελούς τουρισμού.

Oι δυσκολίες  του θαλάσσιου τουρισμού σε σχέση με  άλλες τουριστικές δραστηριότητες: Είναι γνωστό ότι ο θαλάσσιος τουρισμός (κρουαζιέρα, ακτοπλοΐα, ιστιοφόρα)  έχει μεγαλύτερα λειτουργικά κόστη συγκριτικά με τις υπόλοιπες μορφές τουρισμού. Το κόστος αυξάνεται ακόμη περισσότερο όταν ο στόλος βρίσκεται σε ακινησία, για αυτό και οι οικονομικές συνέπειες του Lockdown ήταν περισσότερο αισθητές στον θαλάσσιο τουρισμό. Για αυτό υπάρχει ανάγκη οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα να αποκτήσουν ευκολότερη πρόσβαση σε ρευστότητα.

Οι δυσκολίες της κρουαζιέρας: Η κρουαζιέρα είναι το είδος του θαλάσσιου τουρισμού το οποίο συγκριτικά με τα υπόλοιπα είδη   αντιμετωπίζει μια παραπάνω δυσκολία η οποία σχετίζεται με το προφίλ των πελατών της. Είθισται να επιλέγουν την κρουαζιέρα άτομα υψηλών εισοδημάτων τα οποία είναι μεγαλύτερης ηλικίας. Φέτος λόγω του φόβου της πανδημίας, οι περισσότεροι δεν θα ρισκάρουν να βρίσκονται για μεγάλο χρονικό διάστημα σε μέρος  όπου κατά βάση οι χώροι είναι κοινόχρηστοι.

Μακροπρόθεσμα: H ζήτηση για κρουαζιέρα θα επανέλθει σε βάθος διετίας καθώς  ο τουρισμός all inclusive  έχει ανέβει στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών τα τελευταία έτη και οι εταιρείες κρουαζιέρας από την πλευρά τους έχουν αρχίσει να διαμορφώνουν προσφορές ώστε να προσελκύσουν και τουρίστες μεσαίου εισοδήματος.Αν υλοποιηθεί μάλιστα η δημιουργία νέας προβλήτας για κρουαζιερόπλοια στον Πειραιά, η ζήτηση θα είναι ακόμη μεγαλύτερη καθώς στην περιοχή σχεδιάζεται παράλληλα δημιουργία καταστημάτων, πάρκων και γενικά σκοπός είναι η αναβάθμιση της περιοχής του λιμανιού.

To παράδειγμα της Γερμανίας:  Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που ταξίδεψε μετά το ξέσπασμα της πανδημίας ξεκίνησε από το Αμβούργο με 1.200 επιβάτες αντί 2.900 που κανονικά μπορεί να φιλοξενήσει Η εταιρεία είχε πει ότι 1.740 θα επιτρέπεται να ταξιδεύουν, αλλά δεν έχει επιτευχθεί αυτό το ποσό. Το γεγονός ότι δεν έπιασε τον επιτρεπτό στόχο είναι σημάδι ανησυχίας .

Στις ΗΠΑ: Σε αδράνεια θα παραμείνει ο κλάδος μέχρι τον Σεπτέμβριο καθώς το   Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων της χώρας θεωρεί πως ο κλάδος δεν έχει ελέγξει την μετάδοση του κορωναϊού στον βαθμό που θα έπρεπε.

 

 

 

 

Καμία δημοσίευση για προβολή