Πώς το 5G αλλάζει τους κανόνες του marketing – Η επαυξημένη πραγματικότητα ανοίγει νέους ορίζοντες εμπειρίας για τους χρήστες

Τα νέα δικτύα υπερταχείας μετάδοσης δεδομένων 5G ανοίγουν νέους δρόμους για το marketing, καθώς δίνουν στους επαγγελματίες του χώρου δυνατότητες ευρύτερης χρήσης μέσων και εργαλείων επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality-AR) για να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

Αλλαγή υποδείγματος

Καθώς η πανδημία του κοροναϊού απέτρεψε τη φυσική παρουσία των καταναλωτών στα καταστήματα (τα περισσότερα εκ των οποίων, άλλωστε, ήταν κλειστά λόγω καραντίνας), η χρήση διαδραστικών εφαρμογών AR άρχισε να επεκτείνεται, προκειμένου οι καταναλωτές να έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν και να “αγγίζουν” τα προϊόντα που κινούσαν το ενδιαφέρον τους, μέσω των smartphones τους.

Ενώ παλιότερα η επίδειξη ενός νέου προϊόντος προϋπέθετε την ύπαρξη φυσικού καταστήματος, οι εφαρμογές AR επιτρέπουν στα brands να προβάλλουν τα προϊόντα τους σε περισσότερους καταναλωτές και να έχουν ισχυρότερο impact στην αγορά, καθώς, όπως δείχνουν έρευνες, οι καταναλωτές αγαπούν τις εμπειρίες επαυξημένης πραγματικότητας και επιδιώκουν να τις αξιοποιούν για τις αγορές τους.

Αρέσει στους καταναλωτές

Έρευνα της Ericsson Emodo, της πλατφόρμας mobile διαφημίσεων της γνωστής εταιρείας έδειξε ότι μεγάλη αλυσίδα καταστημάτων που έκανε εκστρατεία βασισμένη σε AR εργαλεία, είχε σχεδόν 4 φορές καλύτερη απόδοση διαφήμισης σε σχέση με πιο παραδοσιακές προσεγγίσεις, ενώ 300 χρήστες συσκευών 5G δήλωσαν ενθουσιασμένοι με τις AR καμπάνιες και το πόσο συναρπαστικές τους φαίνονται.

Το εντυπωσιακό είναι ότι οι χρήστες αυτοί στην πλειοψηφία τους δεν δηλώνουν «τεχνολογικά προηγμένοι». Ωστόσο έξι στους δέκα δήλωσαν ότι οι AR διαφημίσεις τους κινούν το ενδιαφέρον πολύ περισσότερο από τις συμβατικές καμπάνιες, παρότι δεν είχαν τις δυνατότητες σύνδεσης με δίκτυο 5G ψηλά στις προτεραιότητές τους όταν αγόραζαν συσκευή smartphone.

Οι δημοφιλείς εφαρμογές

Όσον αφορά στις πιο δημοφιλείς εφαρμογές AR, αυτές ανήκουν σε τρεις βασικές κατηγορίες: τα «δοκιμαστήρια», οι «επιδείξεις» και οι πύλες μεικτής πραγματικότητας.

Τα «δοκιμαστήρια» είναι αυτό που λέει και η λέξη: επιτρέπουν στον καταναλωτή να δοκιμάζει είδη ρουχισμού ή μακιγιάζ και ήδη μεγάλες επιχειρήσεις της βιομηχανίας ομορφιάς όπως η L’Oréal και η Estée Lauder έχουν υιοθετήσει αυτές τις πρακτικές.

Οι «επιδείξεις» αφορούν κάθε είδος προϊόντων, με την ΙΚΕΑ να είναι πρωτοπόρος στον χώρο και να έχει ήδη αναπτύξει τρισδιάστατα μοντέλα των προϊόντων της που οι καταναλωτές μπορούν να «τοποθετήσουν» στον χώρο τους μέσω της κάμερας του κινητού τους.

Όσον αφορά στις πύλες μεικτής πραγματικότητας, με τη χρήση της κάμερας του κινητού επιτρέπεται στον χρήστη να μπει σε έναν εικονικό κόσμο, με brands όπως οι Gucci Beauty, Kohl’s και Toys ‘R’ Us να έχουν ήδη δημιουργήσει τέτοιους εικονικούς κόσμους.

Όπως… video games

Μάλιστα, η Emodo επιχειρεί πλέον να ενσωματώσει την εμπειρία AR σε αυτές καθαυτές τις διαφημίσεις, ώστε πλέον να αποτελεί μέρος της καμπάνιας, αφού είναι πιο άμεση και κινεί περισσότερο το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Πολλώ δε μάλλον, αφού η δημιουργία του AR περιεχομένου μοιάζει τόσο πολύ με αυτή των σύγχρονων video games, που λίγο-πολύ χρησιμοποιούνται οι ίδιες τεχνολογίες.

Πάντως, οι ειδικοί του χώρου προβλέπουν ότι σύντομα όλο και περισσότερο η διαφήμιση θα κινηθεί προς το AR, αλλάζοντας συνολικά τον χώρο του marketing και ιδίως το δημιουργικό κομμάτι του.

Καμία δημοσίευση για προβολή