“Φουρτούνα” προκάλεσαν στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων “τα χτυπήματα” στη Σαουδική Αραβία

Οι επιθέσεις στις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις της Σαουδικής Αραβίας προκάλεσε άνοδο των ναύλων στα VLCC, ωστόσο η ανοδική τάση αναμενόταν καθώς η αγορά μπαίνει στο τέταρτο τρίμηνο του έτους, που εποχικά η ζήτηση για δεξαμενόπλοια αυξάνεται.

Σύμφωνα με τους αναλυτές οι επιπτώσεις δεν θα είναι σημαντικές στην αγορά καθώς η Σαουδική Αραβία έχει ανακοινώσει ότι έχει τα αποθέματα αργού να καλύψει τη ζήτηση, ενώ σύντομα θα επαναλειτουργήσουν και οι εγκαταστάσεις.της.

Από την άλλη η αγορά δεξαμενόπλοιων εισέρχεται σταδιακά στο τέταρτο τρίμηνο του έτους που παραδοσιακά λόγω εποχικότητας αυξάνεται η ζήτηση για αργό, συνεπώς αναμένεται περαιτέρω βελτίωση της αγοράς.

Παράλληλα μία μείωση της προσφορά από τη Σαουδική Αραβία θα έχει ως αποτέλεσμα να αναζητηθούν νέες πηγές είτε από γειτονικά κράτη, είτε από τη Δυτική Αφρική και τις ΗΠΑ, είτε από την Άπω Ανατολή, άρα οι συνθήκες θα ήταν καλύτερες για τους ναύλους κυρίως στα Very Large Crude Carriers (VLCC) και συνολικά για όλο τον κλάδο.

Όλα αυτά τα σενάρια εξετάζονται σε καθημερινή βάση και σχετίζονται απολύτως με τις γεωπολιτικές εξελίξεις.

Όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Bimco, οποιαδήποτε περαιτέρω κλιμάκωση της κατάστασης στον Περσικό Κόλπο θα έχει σοβαρό αντίκτυπο στη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς περίπου το ήμισυ του συνόλου του πετρελαίου μεταφέρεται μέσω του στενού του Ορμούζ. Ένα κρίσιμο μέγεθος είναι οι εξαγωγές από τον Κόλπο αργού προς την Κίνα, οι οποίες δεν επηρεάστηκαν από την επιβολή κυρώσεων κατά του Ιράν.

Σύμφωνα με την Bimco οι κινεζικές εισαγωγές αργού πετρελαίου από το Ιράν ανήλθαν σε 11 εκατ. τόνους το πρώτο εξάμηνο του έτους. Αυτές είναι 30,1% χαμηλότερες από πέρυσι και οι εισαγωγές επιβραδύνθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους κατά μέσο όρο 2,3 εκατ. τόνους κατά τους πρώτους 4 μήνες, αλλά εν συνεχεία επιβραδύνθηκε ο ρυθμός σε 1,1 εκατ. τόνους τον Μάιο και 0,9 εκατομμύριο τόνους τον Ιούνιο.

Τέλος, όπως σημειώνει η Bimco, παρ’ όλο που οι κινεζικές εισαγωγές από τη Σαουδική Αραβία ενισχύουν περισσότερο τη ναυτιλιακή βιομηχανία από εκείνες της Ρωσίας, η επίλυση των εμπορικών εντάσεων και η επιστροφή των Κινέζων αγοραστών στην αμερικανική αγορά αργού πετρελαίου θα παράσχει ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στη ναυτιλία για μεταφορά αργού πετρελαίου.

Από το newsroom του economico.gr με πληροφορίες από τη naftemporiki

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

 

Καμία δημοσίευση για προβολή