“Κράτει” στις νέες ναυπηγήσεις παρά τους υψηλούς ναύλους διαπιστώνουν οι ναυλομεσιτικοί οίκοι

Απαγορεύονται οι εισαγωγές πετρελαίου από τη Ρωσία μέσω θαλάσσης

Παρά το γενικότερο αισιόδοξο κλίμα η δραστηριότητα γύρω από τις νέες ναυπηγήσεις είναι μέχρι σήμερα “χαμηλές”, αναφέρει σε ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking.

Μεγάλο είναι το ενδιαφέρον για το εάν αυτό το θα συνεχιστεί κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, καθώς αναμένεται ότι οι ναύλοι θα παραμείνουν σε σχετικά ενθαρρυντικά επίπεδα, ακόμη και αν ληφθούν υπ’ όψιν οι απώλειες που καταγράφηκαν τις τελευταίες ημέρες, επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος.

Την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 11 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, όλες σε κινεζικά ναυπηγεία σύμφωνα με τον ίδιο ναυλομεσιτικό οίκο, ενώ στα δεξαμενόπλοια καταγράφηκε μεγαλύτερος αριθμός παραγγελιών, 15 συνολικά, μεταξύ των οποίων όμως περιλαμβάνονται τα 10 συν τέσσερα VLCC της επιστολής προθέσεων (LOI) της Capital Maritime & Trading, του Βαγγέλη Μαρινάκη, προς τα ναυπηγεία της Hyundai, της Νοτίου Κορέας.

Ο ναυτιλιακός αναλυτής της Deutsche Bank, Amit Mehotra, μιλώντας σε συνέδριο στο Λονδίνο δήλωσε ότι παρά τον σταθερό ρυθμό ανάπτυξης που καταγράφεται σχεδόν σε όλους τους κλάδους, ο αριθμός των νέων παραγγελιών νεότευκτων παραμένει σχετικά περιορισμένος λόγω ανησυχιών γύρω από τις προοπτικές της παγκόσμιας ανάπτυξης σε συνδυασμό και με την έλλειψη των κεφαλαίων.

Μέχρι τον προηγούμενο Αύγουστο ο ναυτιλιακός κλάδος είχε τοποθετήσει παραγγελίες σε πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 13,5 εκατ. dwt, 60% κάτω από το αντίστοιχο μέγεθος το 2018, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι βρίσκονται σε υψηλά σχεδόν δεκαετίας.

Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, οι παραγγελίες σε πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου αντιστοιχούν σε 10,4 εκατ. dwt και βρίσκονται 45% χαμηλότερα σε ετήσια βάση σε σχέση με πέρυσι και 30% κάτω από τον μέσο όρο της τελευταίας 20ετίας.

[more]

Ενώ οι τρέχοντες ναύλοι στα VLCC προσφέρουν ελκυστικές αποδόσεις, ο κλάδος παρήγγειλε κατά μέσο όρο μόνο ένα VLCC ανά μήνα από τον Ιανουάριο, πολύ κάτω από τον ιστορικό μέσο όρο των περίπου τεσσάρων μηνιαίως, πρόσθεσε ο αναλυτής της Deutsche Bank μιλώντας στο Λονδίνο.

Μέσα στους πρώτους οκτώ μήνες του 2019 η Deutsche Bank δήλωσε ότι τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού αντιστοιχούν σε 2,1 εκατ. dwt μεταφορικής ικανότητας, χαμηλότερα κατά 20% σε ετήσια βάση και κατά 60% κάτω από τον ιστορικό μέσο όρο, αναφέρει το Tradewinds.

Ανάλογη είναι η εικόνα των στατιστικών στοιχείων του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny που αφορούν τις τοποθετήσεις σε νέες παραγγελίες για τον μήνα Αύγουστο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο ναυλομεσιτικός οίκος, τον Αύγουστο του 2019 κατέγραψε παραγγελίες για συνολικά 56 πλοία, έναντι 66 τον προηγούμενο μήνα Ιούλιο και 80 τον Αύγουστο του 2018.

Να σημειωθεί ότι μόλις μία ήταν η παραγγελία σε πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ενώ τη μερίδα του λέοντος συγκέντρωσαν τα δεξαμενόπλοια (26) και ακολουθούν τα containerships με 12 πλοία. Επίσης τοποθετήθηκαν παραγγελίες για επτά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) και έξι πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers). Πέρυσι τον ίδιο μήνα είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για 21 bulk carriers, μόλις για τρία δεξαμενόπλοια και για 48 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

O ίδιος ναυλομεσιτικός οίκος καταγράφει την πολύ φτωχή συμμετοχή των Ελλήνων εφοπλιστών -τοποθέτησαν παραγγελίες για τρία LNG Carriers- σε αντίθεση με τους Κινέζους συναδέλφους τους που παρήγγειλαν δέκα πλοία -μεταξύ των οποίων τρία LNG Carriers, ένα LPG Carrier και τρία containerships-.

Από το newsroom του economico.gr με πληροφορίες από τη naftemporiki

[/more]

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

 

Καμία δημοσίευση για προβολή