Ρωσική τεχνολογία σε γερμανικά υποβρύχια; – Αναστάτωση και ερωτηματικά στο Βερολίνο από την αποκάλυψη

Το αίτημα για έρευνα από Γερμανούς βουλευτές προκάλεσε δημοσίευμα της εφημερίδας Bild am Sonntag στα τέλη Μαρτίου, σύμφωνα με το οποίο στα γερμανικά υποβρύχια εγκαθίσταται ένα ρωσικό σύστημα ναυσιπλοΐας.

Το ρεπορτάζ ανέφερε, σύγκεκριμένα, ότι σε γερμανικά πλοία και υποβρύχια είναι εγκατεστημένος ο ηλεκτρονικός χάρτης ναυσιπλοΐας Navi Sailor 4100, ο οποίος κατασκευάζεται από την εταιρεία Transas, η οποία ιδρύθηκε στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας και τμήμα της οποίας εξαγοράστηκε το 2018 από την φινλανδική εταιρεία Wärtsilä.

Συνεργασία από το 2005

Το συγκεκριμένο τερματικό χρησιμοποιείται εκτεταμένα από εμπορικά πλοία και ορισμένες χώρες το έχουν εγκρίνει και για τις Ένοπλες Δυνάμεις τους. Το δημοσίευμα, μάλιστα, ανέφερε ότι η συνεργασία του γερμανικού πολεμικού ναυτικού με την εταιρεία Transas είχε αρχίσει από το 2005, ενώ εκπρόσωπος του ναυτικού δήλωσε στο Defense News ότι η πιθανότητα για πρόβλημα ασφαλείας έχει «αναγνωριστεί».

Το ζήτημα που ανακύπτει είναι ότι το θέμα της ψηφιακής ναυσιπλοΐας αποτελεί σε μεγάλο βαθμό ζήτημα ασφαλείας για τις περισσότερες χώρες, ιδίως, δε, για τα υποβρύχιά τους, τα οποία προσπαθούν να πλέουν κρυφά ώστε να αξιοποιούν το πλεονέκτημα της έκπληξης. Ειδικοί ασφαλείας από τη Δύση επισημαίνουν ότι εχθρικές δυνάμεις με γνώση των συστημάτων αυτών μπορούν να μπλοκάρου το σήμα του GPS ή να στέλνουν ψευδή στοιχεία για τη θέση σκαφών.

Στη Βουλή το θέμα

Η Bild am Sonntag ισχυρίστηκε στο ρεπορτάζ της ότι το επίπεδο κρυπτογράφησης που χρησιμοποιείται στο τερματικό της Transas είναι κάτω από αυτό που απαιτείται για στρατιωτική χρήση, ωστόσο, αναλυτές εκτιμούν ότι το γερμανικό πολεμικό ναυτικό δεν θα χρησιμοποιούσε ένα σύστημα το οποίο θα μπορούσε να αποτελέσει «κερκόπορτα» από αντιπάλους της χώρας και ότι ενδεχομένως οι ανησυχίες που εκφράζονται είναι υπερβολικές.

Υπερβολικές ή όχι, κορυφαία στελέχη των Φιλελευθέρων και των Πρασίνων στη Γερμανία ζήτησαν να συγκληθεί η Επιτροπή Άμυνας της Bundestag για να συζητήσει το θέμα και τους πιθανούς κινδύνους ασφαλείας που ενδέχεται να υπάρχουν. Από την πλευρά της, η Wärtsilä εξήγησε ότι αγόρασε το τμήμα εκείνο της Transas που αφορά στην εμπορική ναυσιπλοΐα και όχι τα όποια συμβόλαια άμυνας είχε η εταιρεία.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή