Σε… drones με Τεχνητή Νοημοσύνη στρέφεται η Τουρκία μετά το «φιάσκο» του μαχητικού TF-X

Η τουρκική εταιρεία Baykar Defense, με την οποία έχει συνδέσει το όνομά του ο γαμπρός του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ξεκινά εργασίες για την ανάπτυξη ενός μη επανδρωμένου μαχητικού/πολεμικού εναέριου οχήματος (drone)

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Defense News, ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Χαλούκ Μπαϊρακτάρ δήλωσε την περασμένη Κυριακή ότι το πρόγραμμα αυτό είναι κορυφαία προτεραιότητα και ότι αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο στάδιο ολοκλήρωσης σχεδιασμού του μοντέλου UAV.

Τα βασικά χαρακτηριστικά

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, στόχος είναι το νέο αυτό drone να έχει την ικανότητα να επιχειρεί στα 40.000 πόδια, ενώ θα λειτουργεί με τεχνητή νοημοσύνη και θα εκτελεί αποστολές εντός πέντε ωρών, όντας συνδεδεμένο με ένα δίκτυο δεδομένων και δορυφορικών επικοινωνιών. Επιπρόσθετα, επιδιώκουν το drone να αναπτύσσει ταχύτητες 0.8 Mach και να φέρει 1 τόνο πυρομαχικών, καθώς επίσης θα χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων και για αποστολές εγγύς υποστήριξης και εναντίον εχθρικών συστημάτων αεροπορικής άμυνας.

Η τουρκική εταιρεία επιθυμεί να έχει ολοκληρώσει τη φάση σχεδιασμού μέχρι το 2023, τη χρονιά που η Τουρκία θα γιορτάζει την επέτειο 100 ετών από την ίδρυση της. Η Τουρκία επίσης φαίνεται να στρέφεται σε αυτή τη λύση, λόγω των αμερικανικών κυρώσεων, που επιβλήθηκαν στην Άγκυρα με αφορμή την απόκτηση των ρωσικών πυραυλικών συστημάτων S-400 και κατ’ επέκταση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει με τα μαχητικά πέμπτης γενιάς.

Τα προβλήματα με F-35 και TF-X

Το δημοσίευμα σημειώνει ότι το νέο αυτό πρόγραμμα ουσιαστικά αντικατοπτρίζει δύο πράγματα: την αποβολή της Τουρκίας από το πρόγραμμα ανάπτυξης των stealth μαχητικών αεροσκαφών F-35, λόγω της αγοράς του συστήματος των S-400 και από την άλλη τη δυσκολία ανάπτυξης του εγχώριου μαχητικού 5ης γενιάς, TF-X, που αποτελεί και ένα από τα μεγάλα «όνειρα» του Ερντογάν.

Το TF-X έχει «κολλήσει» εδώ και καιρό, παρότι η φάση του σχεδιασμού χρηματοδοτείται με 125 εκατ. δολάρια και η ΒΑΕ βοήθησε στα concepts, καθώς η Τουρκία δυσκολεύεται να καταλήξει στον κινητήρα του αεροσκάφους, που, όμως, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να προχωρήσει το όλο πρόγραμμα. Αναλυτές, μάλιστα, θεωρούν ότι παρά τις ανακοινώσεις περί τοποθέτησης κινητήρων της General Electric, ακόμα και η προοπτική πρώτων δοκιμών το 2025-2026 μοιάζει εξαιρετικά δύσκολο να πραγματοποιηθεί.

Καμία δημοσίευση για προβολή