Σε ΕΛΛΑΚΤΩΡ και J&P Αβαξ το ποσοστό της «Πειραιώς» στην Αττική Οδό

Σε ΕΛΛΑΚΤΩΡ και J&P Αβαξ το ποσοστό της «Πειραιώς» στην Αττική Οδό

Στα χέρια των Ομίλων ΕΛΛΑΚΤΩΡ και J&P Αβαξ –κυρίων μετόχων της Αττικής Οδού – θα καταλήξει εκτός απροόπτου το 9,88% των μετοχών που κατέχει η Τράπεζα Πειραιώς.

Οι δύο τεχνικοί όμιλοι, οι οποίοι ελέγχουν το 59,2% και το 30% αντίστοιχα της Αττικής Οδού, εμφανίζονται διατεθειμένοι να ενισχύσουν τη συμμετοχή τους στην εταιρεία, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι έχουν γίνει συζητήσεις ακόμη και για να χρησιμοποιήσουν το ποσοστό ως έναν τρόπο αναδιάρθρωσης των δανείων τους.

Πως μπαίνουν στο παιχνίδι

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Μαριάννας Τζάννε στο newmoney.gr αν και το πωλητήριο της τράπεζας βγήκε πριν από ενάμιση μήνα και ήδη έχει δοθεί παράταση στην εκδήλωση ενδιαφέροντος, το ποσοστό του αυτοκινητόδρομου δεν φαίνεται να προσελκύει το επενδυτικό ενδιαφέρον της αγοράς, εξέλιξη που αναμένεται να βάλει στο παιχνίδι τους δύο ομίλους ΕΛΛΑΚΤΩΡ και J&P Αβαξ.

Οι τελευταίοι ως βασικοί μέτοχοι της παραχώρησης δεν έχουν το δικαίωμα να καταθέσουν προσφορές. Εχουν όμως τη δυνατότητα είτε από κοινού, είτε ο ένας εκ των δύο, να αποκτήσουν το μειοψηφικό ποσοστό.

Σημαντικό το 9,88%

Το 9,88% είναι ένα πολύ σημαντικό περιουσιακό στοιχείο για τους μετόχους της Αττικής Οδού, σε μια περίοδο κατά την οποία ο τεχνικός κλάδος συνεχίζει να δοκιμάζεται από την έλλειψη σοβαρών νέων έργων αλλά και έντονων εσωτερικών ανακατατάξεων με σοβαρά διοικητικά προβλήματα και για τους δύο ομίλους. Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχουν γίνει κρούσεις από την τράπεζα σε ισχυρές τεχνικές εταιρείες και funds, ωστόσο παρά τη θετική συγκυρία που φαίνεται να διανύει το μεγάλο έργο η αγορά μέχρι σήμερα δεν δείχνει να ανταποκρίνεται.

Με ποιούς όρους

Το ερώτημα είναι με ποιους όρους και με ποιο τίμημα θα γίνει η μεταβίβαση του πακέτου της Αττικής Οδού. Στελέχη των δύο ομίλων σημειώνουν ότι θα ήταν πιο εύκολο αν υπήρχε ήδη μια προσφορά, καθώς θα καλούνταν να ασκήσουν το δικαίωμα του first refusal (πρώτης άρνησης) που έχουν ως βασικοί μέτοχοι της Αττικής Οδού. Στο παρελθόν η διοίκηση της Αγροτικής Τράπεζας, η οποία «προικίστηκε» με τη συμμετοχή της στην Αττική Οδό λόγω της κατάρρευσης του τεχνικού ομίλου της ΑΤΤΙ-ΚΑΤ, είχε αποτιμήσει το ποσοστό σε πάνω από 100 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό θεωρήθηκε πολύ υψηλό τότε και δεν υπήρξε ενδιαφέρον.

Σήμερα οι πληροφορίες κάνουν λόγο για περίπου το μισό (!), με τη διάρκεια της παραχώρησης να ολοκληρώνεται το 2024 και με οψιόν επιπλέον δύο χρόνια μετά την πρόσφατη συμφωνία με το υπουργείο Υποδομών. Πέρυσι εκτιμάται ότι χρησιμοποιούσαν τον αυτοκινητόδρομο 215.000 οχήματα ημερησίως, με τα ετήσια έσοδα να υπολογίζονται σε 177 εκατ. ευρώ. Από τις αρχές του χρόνου δε, η κυκλοφορία εμφανίζεται ελαφρώς αυξημένη φτάνοντας περίπου στα 220.000 οχήματα την ημέρα.

Από το newsroom του economico.gr με τη συνεργασία του newmoney.gr

 

 

Καμία δημοσίευση για προβολή