Σκανδαλώδης η σύμβαση παραχώρησης του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου…

Σε σκάνδαλο μετατρέπεται, μετά από τις καταγγελίες κομμάτων της αντιπολίτευσης αλλά και τα στοιχεία που έρχονται στο φως της δημοσιότητας, η σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή και λειτουργία για 60 έτη του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο.

Τα γκρίζα σημεία της σύμβασης φαίνεται να είναι πολλά, παρά το γεγονός ότι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης επιμένει ότι η διαγωνιστική διαδικασία αλλά και το σχέδιο σύμβασης κρίθηκαν νόμιμα από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Εξ ου και η επεισοδιακή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Εμπορίου την περασμένη Παρασκευή με τον τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Ν.Δ. Κώστα Καραμανλή και τον βουλευτή της ΔΗ.ΣΥ. Γιάννη Μανιάτη να κατηγορούν την κυβέρνηση ότι χαρίζει την έκταση για 60 έτη “για ψίχουλα”, με βέβαιη ζημία για το Δημόσιο.

Το αρχικό εφάπαξ τίμημα ανέρχεται σε 10 εκατ. ευρώ, ενώ η κοινοπραξία οφείλει να καταβάλλει στη ΓΑΙΑΟΣΕ σε ετήσια βάση το 2,51% επί των ακαθάριστων ετησίων εσόδων για όλη την περίοδο παραχώρησης.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό το ποσό δεν μπορεί να είναι μικρότερο από 350.000 ευρώ ετησίως. Κάτι που σημαίνει ότι το συνολικό τίμημα που θα καταβληθεί στο ταμείο της ΓΑΙΑΟΣΕ, προσθέτοντας το εφάπαξ αντάλλαγμα των 10 εκατ., της προσφοράς του αναδόχου για την επένδυση ύψους 36,114 εκατ και της κατ’ έτος εισφοράς περίπου 350.000 ευρώ, είναι στα 67,126 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, το συγκεκριμένο τίμημα είναι « εξαιρετικά προβληματικό», αφού φτάνει τα 112 ευρώ ανά τ.μ. για τη διαθέσιμη έκταση και τα κτίρια, όταν για την περιοχή του Ασπροπύργου οι μεσιτικές τιμές σήμερα κυμαίνονται στα 100 ευρώ το τετραγωνικό για αγορά γης και στα 450 ευρώ για κτίρια.

Από την άλλη πλευρά ο κ. Μανιάτης τόνισε ότι «έχουμε ζημία τουλάχιστον 5 εκατ. ευρώ για το Δημόσιο», καθώς, όπως είπε, αυτό θα ξοδέψει άμεσα 36 εκατ. ευρώ για να εισπράξει τελικά, σε βάθος 60 ετών, 31 εκατ. ευρώ. «Είναι εξαιρετικά σημαντική η επένδυση υπό την προϋπόθεση ότι η σύμβαση που θα υλοποιηθεί θα είναι σύννομη και όχι σκανδαλώδης», σημείωσε ο κ. Μανιάτης, για να απαντήσει ο υπουργός Υποδομών ότι δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα.

Από την ανάδειξη της κοινοπραξίας ΕΤΒΑ – Goldair ως αναδόχου το 2016 μέχρι και σήμερα το περιεχόμενο της σύμβασης έχει αλλάξει άρδην σε τεχνικό, οικονομικό και χρηματοδοτικό επίπεδο, ευνοώντας τον ανάδοχο.

[more]

Το συνολικό εμβαδόν του ακινήτου, όπως αναφέρεται στο άρθρο 2.4.1 της προκήρυξης, είναι 588.326 τ.μ. Ο συντελεστής δόμησης που ίσχυε ήταν 0,4. Ως εκ τούτου η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση ήταν 235.330 τ.μ.

Τον περασμένο Μάρτιο όμως στον νόμο για τις μεταφορές ο υπουργός Υποδομών πέρασε διάταξη σύμφωνα με την οποία ο συντελεστής δόμησης -μόνο για ακίνητα ιδιοκτησίας ή διαχείρισης της ΓΑΙΑΟΣΕ- καθορίστηκε στο 1,65, ενώ το μέγιστο ποσοστό κάλυψης αυξήθηκε στο 60%, αντί του 40% που ίσχυε κατά τη δημοσίευση της προκήρυξης, και το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος στα 19 μ. (αντί των 13,5 μ. που ίσχυαν κατά τη δημοσίευση της προκήρυξης).

Κοινώς, υπερτετραπλασιάστηκε η συνολική δυνατότητα δόμησης που έφτασε τα 970.000 τ.μ. από τα αρχικά 235.330 τ.μ. Και όλα αυτά χωρίς να αλλάξει το τίμημα.

Σύμφωνα λοιπό με τα στοιχεία που παραθέτει η αντιπολίτευση, η επένδυση του Θριασίου, με αρχικό εκτιμώμενο προϋπολογισμό 250 εκατ. ευρώ, περιορίζεται στα 154 εκατ., από τα οποία μόνο τα 11 εκατ. επιβάλλεται να εισφερθούν από τον παραχωρησιούχο, αφού τα υπόλοιπα είναι δάνεια που καλείται να εγγυηθεί το Δημόσιο.

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

[/more]

Καμία δημοσίευση για προβολή