Σούπερ μάρκετ: Ρεκόρ πωλήσεων παρά την κάμψη της κατανάλωσης, τους πρώτους μήνες του 2023

Εντυπωσιακό… limit up πωλήσεων καταγράφουν τα σούπερ μάρκετ κατά τους πρώτους μήνες της χρονιάς, σύμφωνα με τις έως τώρα μετρήσεις.

Συγκεκριμένα, τις πρώτες 18 εβδομάδες του έτους, δηλαδή έως και τις 23 Απριλίου, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7,6% στα 3,736 δισ. ευρώ από 3,471 δισ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, αν και οι πωλήσεις των cash & carry, εμφανίζουν μικρότερο ρυθμό ανάπτυξης +6% στα 359 εκατ. ευρώ από 339 εκατ. ευρώ.

Ο ρόλος του πληθωρισμού

Αθροιστικά το ταμείο των σούπερ μάρκετ και των cash & carry ενισχύθηκε, κυρίως λόγω του πληθωρισμού, κατά 7,5%, υπερβαίνοντας σε αξία τα 4,096 δισ. ευρώ από 3,810 δισ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν. Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε ένα τετράμηνο μπήκαν στα ταμεία των σούπερ μάρκετ περίπου 300 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι η κατανάλωση σε επίπεδο όγκου πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ έχασε 3,5%.

Όσον αφορά στις πωλήσεις ανά μέγεθος καταστήματος, τα υπερμάρκετ (πολύ μεγάλα καταστήματα) ήταν αυτά που εμφάνισαν τον μεγαλύτερο ρυθμό αύξησης των πωλήσεών τους (+11,4%) και τους πρώτους μήνες της φετινής χρονιάς. Οι πωλήσεις των «μικρών» ενισχύθηκαν 7,8%, των «μεγάλων» +6,6% και των πολύ μικρών 6,9%.

Στην κορυφή η Κρήτη

Η Κρήτη αναδείχθηκε «πρωταθλήτρια» στην αύξηση πωλήσεων, καθώς στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή ενισχύθηκε 18,1%. Ακολουθεί η Πελοπόννησος με +14,1% ενώ με μικρότερους ρυθμούς κινήθηκαν οι πωλήσεις στην Αττική +6,4%, στην Κεντρική Ελλάδα +6,8% και στη Θεσσαλονίκη +8,9%. Ουραγός ήταν η Μακεδονία – Θράκη, όπου οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν μόλις κατά 3%, κάτι που υποδηλώνει σημαντική υστέρηση της κατανάλωσης.

Για το σύνολο της φετινής χρονιάς, η NielsenIQ προβλέπει ότι οι πωλήσεις των ταχυκίνητων κωδικών θα αυξηθούν κατά 5,3%, με τις πωλήσεις των τροφίμων – ποτών να εμφανίζουν ανάπτυξη 5,5%, 4,2% για την κατηγορία προϊόντων προσωπικής υγιεινής και +6,4% των προϊόντων για το σπίτι.

Καμία δημοσίευση για προβολή