Στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας ο ελληνικός στόλος

O ελληνόκτητος στόλος βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας με βάση την χωρητικότητα των πλοίων την ολική χωρητικότητα- gross tonnage.

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα των Clarksons η χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου μέσα στο 2018 αυξήθηκε κατά 3,6% σε σύγκριση με το 2018, έφθασε τους 223,3 εκατομμύρια τόνους και είναι πρώτος. Το σημαντικό είναι ότι την πρωτιά αυτή την πέτυχε παρά το γεγονός ότι πολλά ελληνόκτητα πλοία οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια και πιο συγκεκριμένα, 89 χωρητικότητας 3,8 εκατομμυρίων τόνων.

Στις αγοραπωλησίες πλοίων οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες αγόρασαν 288 πλοία χωρητικότητας 14,9 εκατομμυρίων gross tonnage ενώ πούλησαν 227 χωρητικότητας 10,9 εκατομμυρίων.

Ο κινεζικός στόλος μεγάλωσε κατά 10,3% μέσα στο 2018 και έκλεισε τη χρονιά έχοντας ολική χωρητικότητα 176,6 εκατομμυρίων τόνων, παίρνοντας τα δεύτερη θέση από τους Ιάπωνες. Στον τομέα των αγοραπωλησιών αναδείχθηκαν με βάση την χωρητικότητα οι κορυφαίοι με 235 πλοία, 12,7 εκατομμυρίων τόνων. Οι Ιάπωνες αγόρασαν 232 πλοία συνολικής χωρητικότητας 11,1 εκατομμυρίων τόνων. Πούλησαν 209 πλοία συνολικής χωρητικότητας 7,6 εκατομμυρίων GT.

Κοιτώντας την μεγάλη εικόνα οι Ευρωπαίοι έχουν τον μεγαλύτερο μερίδιο το παγκόσμιου στόλου πάντοτε βάση την ολική χωρητικότητα. Ελέγχουν το 44% ήτοι 595,1 εκατομμύρια GT αυξημένο κατά 2,3% τον τελευταίο χρόνο.

Παρ’ όλα αυτά οι ασιατικοί εφοπλιστές οι λεγόμενοι Asia/Pacific μειώνουν τη διαφορά με τον στόλο τους να έχει φθάσει τα 546,8 εκατομμύρια GT αυξημένος κατά 4,6% μέσα στο 2018

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ