Στις 500 εταιρείες – κολοσσούς, οι 48 δραστηριοποιούνται στον τομέα της τεχνολογίας. Στην κορυφή Amazon, Apple, Google

Oι κολοσσοί του κλάδου της τςχνολογίας εξακολουθούν να κυριαρχούν στη λίστα με τα πολυτιμότερα brands στον πλανήτη.

Σύμφωνα με την ανάλυση του Brand Finance Global 500, την κορυφή της κατάταξης κατέκτησε εκ νέου η Amazon, παρότι η αξία της διολίσθησε κατά 15% φέτος από τα 350,3 δισ. δολάρια στα 299,3 δισ. δολάρια. Σε σχέση με πέρυσι μάλιστα, η αξιολόγηση Amazon από τους πελάτες της έπεσε στο ΑΑΑ από το ΑΑΑ+, καθώς τα κριτήρια που θέτουν πια είναι αυστηρότερα μετά την πανδημία.

Δεύτερο πολυτιμότερο brand για φέτος είναι η Apple, η οποία επίσης έχει απωλέσει το 16% της αξίας της από 335,1 δισ. δολάρια στα 297,5 δισ. δολάρια. Η διολίσθηση οφείλεται στην αναθεώρηση επί τα χείρω των προβλέψεών της για έσοδα λόγω της αναστάτωσης στις εφοδιαστικές αλυσίδες και της περιορισμένης αγοράς εργασίας, που προβλέπεται πως θα επιβαρύνουν την παραγωγή.

Ακολουθούν η Google (η οποία απέσπασε επίσης τον τίτλο του ισχυρότερου brand στον κόσμο), η Microsoft, η Walmart και η Samsung, οι οποίες παρέμειναν στις θέσεις 3 έως 6, όπως και πέρυσι, καταγράφοντας μικρές διακυμάνσεις στην αξία τους. Σύμφωνα με την ανάλυση της Brand Finance, τη δεκάδα συμπληρώνουν η ICBC, η Verizon, η Tesla και το TikTok.

Οι τελευταίες δύο εταιρείες όμως πραγματοποίησαν άλμα σε σχέση με πέρυσι. Ειδικότερα, η Tesla είδε άνοδο 19 θέσεων με την αξία της να ενισχύεται κατά 43,9% το 2022. To TikTok αναρριχήθηκε κατά 8 θέσεις, με άνοδο 11,4%.

Συνολικά στις 500 εταιρείες, οι 48 δραστηριοποιούνται στον τομέα της τεχνολογίας. Παρότι πέρυσι ο αριθμός έφτανε τις 50 -φέτος «βγήκαν εκτός» το Snapchat και το Twitter- εξακολουθεί να αποτελεί τον πολυτιμότερο κλάδο. Αξίζει να σημειωθεί πως με ανάπτυξη 57%, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD κατέστη το ταχύτερα αναπτυσσόμενο brand με αξία άνω των 10 δισ. δολαρίων. Μεγάλη ανάπτυξη σημείωσαν επίσης η Instagram (+42% στα 47,4 δισ. δολάρια) και η LinkedIn (+49% στα 15,5 δισ. δολάρια), ενώ μεγάλη πτώση της τάξης του 42% κατέγραψε το Facebook.

ΠΗΓΗ: Brand Finance Global 500

Καμία δημοσίευση για προβολή