Ελληνικό: Συνεδριάζει το ΚΑΣ για τα Boing της Ολυμπιακής.Τα θεωρεί “μνημεία Νεότερου Ελληνισμού”!

Mε τη νέα του σύνθεση συνεδριάζει σήμερα (Τετάρτη) για το Ελληνικό το ΚΑΣ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) με πρόεδρο τον γενικό γραμματέα Πολιτισμού Γεώργιο Διδασκάλου. Στη σύσκεψη θα γίνει επανεξέταση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ)  για τους περιβαλλοντικούς όρους στο Μητροπολιτικό Πάρκο.

Στη συνέχεια, πιθανότατα αύριο, αναμένεται να συνεδριάσει το ΚΣΝΜ (Κεντρικό Συμβούλιο Νεώτερων Μνημείων) το οποίο έχει αρμοδιότητα για 4 κτήρια στην περιοχή της επένδυσης. Σε αυτό θα πραγματοποιηθεί γνωμοδότηση για την απόσταση στην οποία θα απαγορεύεται να γίνουν κατασκευαστικές εργασίες. Στόχος είναι οι ΚΥΑ να έχουν εγκριθεί μέσα στην επόμενη εβδομάδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τη Δευτέρα πραγματοποιήθηκε υπό την προεδρία του Άδωνι Γεωργιάδη και με τη συμμετοχή της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη και του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα η διυπουργική. Η σύσκεψη έγινε νωρίτερα επειδή προέκυψαν θέματα γραφειοκρατίας και νομικής αστοχίας, για τα οποία απαιτείτο άμεση δράση.

Μνημεία Νεότερου Ελληνισμού τα … Boing της Ολυμπιακής (!)

Ένα από τα εμπόδια είναι το ζήτημα των εγκαταλελειμμένων αεροπλάνων της Ολυμπιακής που βρίσκονται στο παλαιό αεροδρόμιο του Ελληνικού. Πρόκειται για αεροσκάφη που δεν μεταφέρθηκαν το 2001 (με τη μετακόμιση του αεροδρομίου στα Σπάτα, στο «Ελευθέριος Βενιζέλος») επειδή κρίθηκαν άχρηστα. Ένα – δύο πρόλαβαν και τα πούλησαν σε Αμερικανούς και σε Ευρωπαίους, οι οποίοι τα μετέτρεψαν στις πατρίδες του σε εστιατόρια. Ένα άλλο πουλήθηκε στη NASA για τις μηχανές του που ήταν Pratt & Whitney και Rolls Royce.

Τα υπόλοιπα επτά κηρύχθηκαν από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο μνημεία Νεότερου Ελληνισμού. Αυτός είναι και ο λόγος, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, που το υπουργείο Πολιτισμού επιδιώκει να αλλάξει τον χαρακτηρισμό τους από μνημεία και αυτός επίσης είναι ο λόγος που συνεδριάζει σήμερα το ΚΑΣ.

Στη νοτιοανατολική πλευρά του πρώην διεθνούς αεροδρομίου βρίσκονται εγκαταλελειμμένα επτά αεροσκάφη, μεταξύ αυτών το Olympic-Eagle, ένα Boeing 747-200 των Ολυμπιακών Αερογραμμών. Εντάχθηκε στον στόλο της Ολυμπιακής Αεροπορίας στα τέλη του 1973 με πρωτοβουλία του Αριστοτέλη Ωνάση.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, οι συνεδριάσεις της διυπουργικής για το Ελληνικό θα συνεχίζονται αθόρυβα λύνοντας τα θέματα, με στόχο οι πρώτες μπουλντόζες να εισέλθουν στο παλιό αεροδρόμιο πριν από το τέλος του έτους. Η επόμενη συνεδρίαση θα γίνει την Παρασκευή με τη συμμετοχή και του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη.