Τα θρυλικά ρεκόρ της Mazda

Από την πρώτη στιγμή η Mazda ήταν μια αυτοκινητοβιομηχανία με ιδιαίτερο «DNA» και με πρωταγωνιστικό ρόλο. Με κύριο μέλημά της την όσο το δυνατόν καλύτερη οδηγική εμπειρία κατάφερε να γράψει το όνομά της σε βιβλία διαφόρων ρεκόρ. Αυτά τα ρεκόρ, τα ορόσημα και τα άλλα θρυλικά επιτεύγματα, είναι τόσο πολλά και διαφορετικά, που έχουν σημαδέψει όλη την πορεία της.

Όλα ξεκίνησαν το 1931, όπου ο μετέπειτα κατασκευαστής εργαλείων έφτιαξε το πρώτο του όχημα. Ήταν ένα τρίκυκλο φορτηγό με την ονομασία Mazda-Go. Η Toyo Kogyo Co, όπως ονομαζόταν τότε η Mazda, έμελλε να γίνει μία αυτοκινητοβιομηχανία με παραγωγή πάνω από 50 εκατ. αυτοκίνητα και με στόχο να ξεπεράσει τα 2 εκατ. ετήσιας παραγωγής μέχρι το 2024. Στην πορεία των χρόνων, και από τα πρώτα της βήματα, η εταιρεία επεδίωκε πάντα να προκαλεί τα όριά της.

Χρονολογίες σημαντικών επιτευγμάτων

Το 1936 η Mazda διοργανώνει μία περιοδεία σε ολόκληρη τη χώρα με στόχο την προώθηση των 5 μοντέλων του Mazda-Go. Ξεκινώντας από την πόλη Kagoshima στο νοτιότερο άκρο του κύριου νησιωτικού συμπλέγματος της Ιαπωνίας, η αποστολή αποδεικνύει την ανθεκτικότητα του συγκεκριμένου τρίκυκλου, σε μία διαδρομή 2.700 χιλιομέτρων μέσα από σκονισμένα και λασπωμένα μονοπάτια, για να καταλήξει τελικά στο Τόκιο 25 ημέρες αργότερα. Η δημοσιότητα που έλαβε αυτή η περιοδεία αύξησε σημαντικά τις πωλήσεις.

Το 1940 η Mazda θα παρουσίαζε και το πρώτο της πρωτότυπο επιβατικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος δεν επέτρεψε στο τετράθυρο αυτό σεντάν να περάσει στην παραγωγή.

Το 1945 ξεκινά στη Χιροσίμα, την παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων, τέσσερις μόλις μήνες μετά την έκρηξη της ατομικής βόμβας στην πόλη.

Δεκαπέντε χρόνια αργότερα η εταιρεία εισέρχεται και στην παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων με το εντυπωσιακό σε στιλ μοντέλο, το Mazda R360 Coupé. Το γοητευτικό και ελαφρύ 2+2 coupe, την πρώτη μόλις χρονιά της κυκλοφορίας του, επιτυγχάνει ένα μερίδιο της τάξης του 65% στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των microcars και ένα 15% αντίστοιχα, στη συνολική αγορά αυτοκινήτων της Ιαπωνίας.

Το 1967 παρουσιάζεται το Mazda Cosmo/110S, το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο με περιστροφικό κινητήρα Wankel διπλού ρότορα και το δεύτερο μόλις μοντέλο παραγωγής με περιστροφικό κινητήρα, που είχε παρουσιαστεί ποτέ. Το Cosmo ήταν επίσης και το πρώτο αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα που έλαβε μέρος και ολοκλήρωσε τον μαραθώνιο αγώνα των 84 ωρών, στην περίφημη πίστα του Nürburgring, τερματίζοντας στην 4η θέση το 1968.

Τρία χρόνια αργότερα η Mazda κατασκευάζει το 100.000ό αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα, ένα νούμερο που κανένας κατασκευαστής στον κόσμο δεν είχε επιτύχει μέχρι εκείνη τη στιγμή. Η βιομηχανία από τη Χιροσίμα έφτασε εκείνη τη χρονιά να έχει πουλήσει σχεδόν 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα με τον μοναδικό αυτό κινητήρα.

Το 1973 καινοτομώντας και πάλι στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο, η Mazda παρουσιάζει το διαστημικό Mazda CVS Personal Car. Πολύ μπροστά από την εποχή του σε πολλούς τομείς, το χωρίς οδηγό ηλεκτρικό πρωτότυπο minivan, αποτέλεσε μία πρόγευση του οράματος περί κυκλοφορίας που απασχολεί ακόμα και σήμερα τη διεθνή κοινότητα.

Τέσσερα χρόνια αργότερα δύο Mazda 323 ταξιδεύουν επί 40 μέρες για 15.000 χλμ. από τη Χιροσίμα στην διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης, πρακτικά χωρίς καμία βλάβη (εκτός από μερικά κλαταρίσματα) επιβεβαιώνοντας έτσι την παροιμιώδη αξιοπιστία της μάρκας, ακόμα και πριν από την πώληση.