Τεράστια απογοήτευση και δυσαρέσκεια στη Cosco για τη ”μισή” έγκριση από την ΕΣΑΛ του Master Plan- Εξετάζει προσφυγή

Μεγάλη απογοήτευση αλλά και δυσαρέσκεια προκάλεσε στην Cosco που είναι ο μεγάλος επενδυτής στο λιμάνι του Πειραιά, η απόφαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) να εγκρίνει μόνο τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και αυτές υπό όρους και να απορρίψει τις πρόσθετες όπως προβλέπονταν στο master plan.

Συνολικά, οι επενδύσεις που επρόκειτο να πραγματοποιήσει η Cosco ανέρχονταν στο ποσό των περίπου 580 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 293,7 εκατ. ευρώ είναι οι υποχρεωτικές.

«Η απόφαση δεν είναι καθόλου ικανοποιητική. Υπάρχει μεγάλη απογοήτευση και δυσαρέσκεια στον επενδυτή αφού δεν δόθηκε ολιστική λύση να μπορούν να γίνουν όλες οι επενδύσεις» επεσήμαναν στο www.newmoney.gr στελέχη του ΟΛΠ και προσέθεσαν:

«Οι επενδύσεις για να γίνουν σωστά και τεκμηριωμένα πρέπει να γίνουν βάσει του master plan που είναι ενδελεχώς τεκμηριωμένο. Με καθαρή σκέψη η διοίκηση της Cosco μελετά τα επόμενα βήματά της όπως την προσφυγή στη Διαιτησία» και προσέθεσαν: « «Είναι λυπηρό το φαινόμενο , σε εποχές που η Ελλάδα χρειάζεται επενδύσεις και ζεστό χρήμα να μην προχωρούν τα επενδυτικά σχέδια του ΟΛΠ που θα δώσουν ζεστό χρήμα και θα τονώσουν την οικονομία. Επικρατούν λογικές παλαιότερων χρόνων»

Στην απόφαση αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι θα πρέπει, για όποιο έργο απαιτείται, να προηγηθεί αξιολόγηση από το υπουργείο Πολιτισμού αλλά και να ληφθεί υπόψη η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Η πλευρά του ΟΛΠ επεσήμανε ότι έχουν ήδη κατατεθεί τα σχέδια

Από τις πρόσθετες επενδύσεις δεν εγκρίθηκαν μεταξύ άλλων:

– η κατασκευή εμπορικού κέντρου mall,

– η δημιουργία του logistics center, αφού το υπουργείου Μεταφορών έχει προκρίνει το Θριάσιο.

Επίσης η ΕΣΑΛ έκανε παρατηρήσεις για το θέμα της χρήσης από τον ΟΛΠ. Το τελικό κείμενο της απόφασης θα σταλεί στη διοίκηση του ΟΛΠ ώστε εκείνη να υποβάλει νέο σχέδιο βάσει των νέων δεδομένων.

[more]

Πάντως έγινε αποδεκτό το σχέδιο για την κατασκευή τριών ξενοδοχείων στην Παγόδα και τις Παλαιές Αποθήκες, αφού πρώτα το αξιολογήσει το υπουργείο Πολιτισμού.

Οι υποχρεωτικές και οι πρόσθετες επενδύσεις

Στη δέσμη των υποχρεωτικών επενδύσεων περιλαμβάνονται: η επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη, η μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας, η υπόγεια σύνδεση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με τον χώρο πρώην ΟΔΔΥ, η βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα, η κατασκευή του νέου προβλήτα πετρελαιοειδών, η επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων, η βελτίωση των υποδομών της ΝΕΖ, η προμήθεια νέου εξοπλισμού και, φυσικά, η βελτίωση και η συντήρηση των υποδομών του λιμένα.

Επιπλέον των υποχρεωτικών επενδύσεων που περιγράφονται στη Σύμβαση Παραχώρησης, η ΟΛΠ Α.Ε. έχει προτείνει μια δέσμη πρόσθετων επενδύσεων, συνολικού ύψους 172 εκατ. ευρώ, τις οποίες κρίνει απαραίτητες για την ανάπτυξη του Λιμένα Πειραιά σε λιμένα παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών με σύγχρονες υποδομές και μέσα.

Στις πρόσθετες επενδύσεις περιλαμβάνονται: η ανάπτυξη κέντρου αποθήκευσης και διανομής στον χώρο πρώην ΟΔΔΥ, η κατασκευή δύο πολυώροφων κτηρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, η αγορά οικολογικών λεωφορείων και η κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας.

[/more]

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:[home]
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή