Θα ξεπεράσει τα 5 δισ. ευρώ το ηλεκτρονικό εμπόριο φέτος σύμφωνα με το ELTRUN

    Θα ξεπεράσει το όριο των 5 δισ ευρώ το ηλεκτρονικό εμπόριο φέτος, το οποίο αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς, όπως προκύπτει από την ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

    Οι κατηγορίες

    Σύμφωνα με την έρευνα, την οποία επιμελήθηκαν ο καθηγητής κ. Γιώργος Δουκίδης, δ/ντης του ELTRUN/ΟΠΑ και η Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, δ/ντρια ερευνών του ELTRUN/ΟΠΑ και Πρόεδρος του ΔΣ GRECA, οι κορυφαίες κατηγορίες online αγορών είναι: διαμονή σε καταλύματα (με το 50% των απαντήσεων), ταξιδιωτικές υπηρεσίες (46%), έτοιμο φαγητό (43%), ένδυση/υπόδηση (42%), εξοπλισμός Η/Υ (41%), ηλεκτρονικές συσκευές (40%), εισιτήρια για εκδηλώσεις (39%), βιβλία (37%), οικιακά είδη (36%), είδη φαρμακείου (30%), προσωπική φροντίδα (30%) και ασφάλειες (26%). Σύμφωνα με την εκτίμηση της έρευνας για φέτος δεν αναμένονται σημαντικές αλλαγές στην συγκεκριμένη κατάταξη.

    7.000 ελληνικές επιχειρήσεις online

    Όπως σημειώνει η έρευνα φέτος οι ελληνικές επιχειρήσεις που θα θα λειτουργούν πλέον οργανωμένο ψηφιακό κανάλι πώλησης θα ξεπεράσουν τις 7.000. Από αυτές τα 2/3 είναι μεσαίες ή μεγάλες επιχειρήσεις (με απασχόληση πάνω από 10 άτομα) και το 1/3 είναι μικρές δυναμικές εταιρίες με κύριο κανάλι πώλησης το ψηφιακό.

    Η περαιτέρω ανάπτυξη των Ελληνικών ψηφιακών επιχειρήσεων επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι το 85% των online αγοραστών κάνει πλέον πάνω από το 80% των online αγορών του από Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, σημαντική εξέλιξη αφού το 2016 μόνο το 60% των καταναλωτών είχε την αντίστοιχη συμπεριφορά.

    Εξοικονόμηση άνω του 1 δισ για τις επιχειρήσεις

    H σημαντική αυτή δράση τοποθετεί πλέον την ηλεκτρονική τιμολόγηση ως την κορυφαία πρακτική ηλεκτρονικού επιχειρείν στην Ελλάδα για το 2019 αλλά και για αρκετά ακόμη χρόνια. Πέρα από τους κυβερνητικούς στόχους, η καθολική υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μπορεί να εξοικονομήσει κόστη πάνω από 1 δις ευρώ ετησίως για τις Ελληνικές επιχειρήσεις και να τις βοηθήσει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας τους.

    Παράλληλα, όταν οι εταιρίες χρησιμοποιούν τους σχετικούς service providers έχουν την δυνατότητα να αξιοποιήσουν προχωρημένες υπηρεσίες, πέρα από την απλή ανταλλαγή του ηλεκτρονικού τιμολογίου, που αναβαθμίζουν τις συνεργασίες στην εφοδιαστική αλυσίδα μεταξύ προμηθευτών και αγοραστών, όπως διαχείριση δελτίου αποστολής/επιστροφής, συμφωνία καρτέλας για πληρωμή, πρόταση για παραγγελία σε ταχυκίνητα προϊόντα, αυτοματοποίηση τριγωνικής πώλησης κλπ.

    Άρα οι Ελληνικές εταιρίες που θα ακολουθήσουν αυτή την πρακτική, σύμφωνα με την έρευνα, θα έχουν την ευκαιρία για ουσιαστικό ηλεκτρονικό επιχειρείν B-B στις προμήθειες και στις πωλήσεις, με εξαιρετικά επιχειρηματικά οφέλη, όπως ήδη καταγράφεται σε μεγάλες διεθνείς εταιρίες.

    Από το newsroom του economico.gr

    Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
    Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
    Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

    Καμία δημοσίευση για προβολή