Tι αλλάζει στην Ελληνική οικονομία με την πτώση της τιμής του πετρελαίου -Τι θα γίνει στην βενζίνη

    Ανοίγει η πλατφόρμα για την επιδότηση θέρμανσης. Ποιά είναι οι δικαιούχοι και ποιά τα ποσά

     

    Τι συνέβη με το πετρέλαιο; Οι τιμές του πετρελαίου βυθίστηκαν ακόμα και κάτω από τα 40 Δολάρια το βαρέλι, καθώς η Σαουδική Αραβία , αποτυγχάνοντας να συνεννοηθεί με την Ρωσία,  αύξησε την παραγωγή πετρελαίου μειώνοντας ταυτόχρονα τις τιμές. Η πτώση των τιμών του  αργού πετρελαίου, συνεπάγεται  χαμηλότερες τιμές βενζίνης για τους καταναλωτές, κάτι το οποίο ακούγεται θετικό σε περίοδο οικονομικής αναταραχής. Όμως οι επενδυτές θεωρούν πως  η απότομη πτώση των τιμών του πετρελαίου , προσδίδει αυξημένη αβεβαιότητα σε ολόκληρη την ενεργειακή βιομηχανία , και σε συνδυασμό με το απροσδιόριστο ακόμα ύψος των οικονομικών επιπτώσεων του κορονοϊού, προσδίδει αβεβαιότητα  σε όλο το οικονομικό σύστημα με κίνδυνο  παγκόσμιας ύφεσης.

    Οι αγορές: Το παγκόσμιο σημείο αναφοράς του αργού πετρελαίου, το  Brent,  υποχώρησε σχεδόν κατά  30 % , έφτασε δηλαδή στα  χαμηλότερα επίπεδα από τις αρχές του 2016.  Οι πιέσεις στις κεφαλαιαγορές  και ειδικά στις  Αμερικανικές μετοχές, οφείλονται στο γεγονός ότι το πετρέλαιο αντιπροσωπεύει το 3% του βασικού Αμερικανικού δείκτη S & P 500.  Η πτώση του πετρελαίου φέρνει όλο και πιο κοντά μια νέα  παγκόσμια  κρίση. Η  υποχώρηση των τιμών θα  ωθήσει όλες τις πετρελαιοπαραγωγές χώρες της Μέσης Ανατολής να αναπροσαρμόσουν την  τιμολογιακή πολιτική τους , ώστε να κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με την Σαουδική Αραβία. Τα δεδομένα θα αλλάξουν δυσμενώς  και για τις ΗΠΑ, οι οποίες παράγουν πετρέλαιο με υψηλό κόστος συγκριτικά με την Μέση Ανατολή.

    Η βενζίνη: Η πτώση της τιμής της βενζίνης είναι αναμενόμενη. Εκτιμήσεις δείχνουν  πως οι πολίτες δεν θα έχουν  ιδιαίτερο  κέρδος από αυτή την πτώση, καθώς  εξαιτίας του κορωνοϊού θα περιορίσουν τις μετακινήσεις τους, άρα δεν θα  επωφεληθούν από τις χαμηλότερες τιμές, γιατί δε θα αυξηθεί η ζήτηση τους  για βενζίνη. Αυτή η εξέλιξη θα αποτυπωθεί και στην Ελληνική  εγχώρια κατανάλωση , η οποία θα παρουσιαστεί μειωμένη. Ο εκπρόσωπος των βενζινοπωλών είπε στις 10/3, ότι ήδη η μείωση της κατανάλωσης βενζίνης ήταν περίπου 20%.  Επιπλέον , η  λιανική τιμή πώλησης καυσίμων στα πρατήρια, θα είναι μεν χαμηλότερη,  όμως όχι τόσο όσο σε άλλες χώρες,  καθώς  η τελική τιμή  που φτάνει στον καταναλωτή αποτελείται κατά 70%  από αμείωτους  φόρους. Η μείωση  της τιμής δεν θα  γίνει  αισθητή στα νησιά, γιατί λόγω του κόστους μεταφοράς και της καθυστέρησης τροφοδοσίας , ισχύουν οι τιμές αργού πετρελαίου προ 15 ημερών, οπότε εάν οι πετρελαιοπαραγωγοί μειώσουν εν τω μεταξύ  την παραγωγή και αυξηθούν οι τιμές του αργού, η τροφοδοσία των νησιών σε καύσιμα θα γίνει σε υψηλότερες τιμές από τις σημερινές.

    Η πραγματική οικονομία: Η χαμηλότερη τιμή ( έστω και σε μικρό ποσοστό) θα ωφελήσει τις επιχειρήσεις της βιομηχανίας,  καθώς θα έχουν χαμηλότερο κόστος στις δραστηριότητες τους. Στην ναυτιλία, η πτώση των τιμών θα είναι θετική για το λειτουργικό κόστος  καυσίμων στην spot ναυλαγορά , αλλά το πρόβλημα είναι η πτωτική τροχιά των ναύλων λόγω πτώσης του παγκόσμιου εμπορίου,  μειωμένων μεταφορών και ζήτησης τονάζ. Στην αγορά των τάνκερς ειδικότερα, ίσως μία αύξηση της αποθεματοποίησης των εταιρειών πετρελαίου με την ευκαιρία των χαμηλών τιμών,  να αντισταθμίσει  κάπως  την πτωτική τάση των ναύλων.

    Οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου δεν ευνοούν επίσης  τα πλοία μεταφοράς  LNG. Το φθηνό  αργό πετρέλαιο  μειώνει την μεταφορική ζήτηση  φυσικού  αερίου. Τέλος , με την πτώση του πετρελαίου αναμένουμε χαμηλότερα κέρδη των διυλιστηρίων και μείωση της εξαγωγικής τους ζήτησης .

     

    Καμία δημοσίευση για προβολή