Τι συμβαίνει με τα σχολεία; Διχασμένοι οι επιδημιολόγοι – Ποιοι και γιατί ζητούν να κλείσουν – Ο φόβος των μεταλλάξεων και τα στοιχεία για την διασπορά του κορονοιού

σχολεία κορονοϊού

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δήλωσε ότι, μέχρι χθες τουλάχιστον, δεν υπήρχε καμία εισήγηση από την επιτροπή του υπουργείου Υγείας για να κλείσουν τα σχολεία. Οι πληροφορίες όμως αναφέρουν ότι στην σημερινή συνεδρίαση της επιτροπής των επιδημιολόγων υπήρξε διχασμός για το εάν και κατά πόσο πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία, όπως και για το εάν και πόσο η επιστροφή των μαθητών στις τάξεις συνέβαλε, και συμβάλει στην αναζωπύρωση της πανδημίας.

Την ίδια ώρα επιστήμονες, είτε μέλη της επιτροπής είτε όχι, επιλέγουν να κάνουν δημόσιες παρεμβάσεις ζητώντας να κλείσουν τα σχολεία – μια εκδοχή όμως που άλλοι συνάδελφοί τους θεωρούν όχι μόνον μη αναγκαία αλλά και επιβλαβή για την ψυχική υγεία των παιδιών.

Ν.Κεραμέως: Μόνον 0,23% το ποσοστό θετικότητας στα σχολεία

Σε ό,τι αφορά τους απόλυτους αριθμούς η υπουργός Παιδείας δήλωσε σήμερα στο ΘΕΜΑ FM ότι από δειγματοληπτικούς ελέγχους που έχουν γίνει το ποσοστό θετικότητας στα σχολεία είναι στο 0,23% και πως τα κλειστά τμήματα στη χώρα είναι στο 0,29%. Τα σχολεία που έχουν κλείσει όλα τα τμήματά τους αποτελούν το 0,5% του συνόλου.

«Πηγαίνουμε βήμα βήμα, περιμένουμε τις εισηγήσεις των ειδικών, και βάσει αυτών λαμβάνονται οι αποφάσεις. Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις», δήλωσε η Νίκη Κεραμέως.

Διχασμένοι οι επιδημιολόγοι για τα σχολεία

Πριν από την συνεδρίαση της επιτροπής ο Διευθυντής Β΄ ΜΕΘ του νοσοκομείου «Παπανικολάου» Νίκος Καπραβέλος είχε υποστηρίξει στον ΣΚΑΙ πως επίκειται «έκρηξη»κρουσμάτων σε περίπτωση που δεν κλείσουν τα σχολεία όλων των βαθμίδων.

Ο κ. Καπραβέλος δήλωσε ότι το άνοιγμα των σχολείων έφερε αύξηση της κινητικότητας. Και για να μην φτάσουμε να κλείσουμε την αγορά, όπως, είπε, όλα τα σχολεία μπορούν να κλείσουν άμεσα πριν φτάσουμε στην έκρηξη.

Να κλείσουν τα σχολεία έχει ζητήσει και ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου Αθανάσιος Εξαδάκτυλος λέγοντας πως η αύξηση των κρουσμάτων ήρθε 14 ημέρες μετά την επαναλειτουργία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

«Δεν έχουμε περιθώριο να περιμένουμε, δεν έχουμε περιθώριο “να το δούμε”. Δεν έχουμε περιθώριο να το ξαναδούμε, να κλείσουν τα σχολεία. Να μη βρεθούμε στη θέση της Πορτογαλίας έχουμε δυνατότητα να το αποφύγουμε… Από Δεύτερα κλειστές όλες οι βαθμίδες. Και ανοιχτό το εμπόριο αν μπορέσουμε να το κρατήσουμε λόγω οικονομίας, ειδάλλως αναγκαστικά να περιορίσουμε κι αυτό», πρόσθεσε.

Ν.Σύψας: Η βρετανική μετάλλαξη ίσως μολύνει περισσότερο τα παιδιά

«Τα στοιχεία είναι καταστροφικά, όχι απλώς ανησυχητικά, δεν έχουμε πολλές επιλογές, αν θέλουμε να προλάβουμε τα γεγονότα» δήλωνε ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας Νίκος Σύψας, επισημαίνοντας πως «τον τελευταίο καιρό παίρνουμε πολλές αναφορές για συρροές κρουσμάτων σε σχολεία». «Τα σχολεία αντανακλούν την επιδημία της κοινότητας» είπε και προειδοποίησε πως βάσει στοιχείων «η βρετανική μετάλλαξη ενδεχομένως να μολύνει περισσότερο τα παιδιά».

Χ.Γώγος: Να μην κλείσουν τα σχολεία – Δεν οδηγούν την πανδημία

Στον αντίποδα, μιλώντας σήμερα στον ΑΝΤ1, ο καθηγητής και μέλος της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων Χαράλαμπος Γώγος, είπε ότι «τα δεδομένα που υπάρχουν παγκοσμίως, αλλά και η εμπειρία που έχουμε εμείς, είναι ότι τα σχολεία δεν οδηγούν την επιδημία. Δηλαδή, δεν είναι αυτά που προκαλούν μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων. Ακολουθούν την επιδημία, όμως. Εννοώ ότι αν υπάρχει μεγάλη διασπορά στην κοινότητα, είναι πολύ πιθανό και τα παιδιά να μεταδώσουν τη νόσο, να πάρουν τη νόσο από την κοινότητα, όχι από το σχολείο».

Η Συντονίστρια Διευθύντρια της 7ης Πνευμονολογικής Κλινικής «Σωτηρία», Μίνα Γκάγκα, τάχθηκε επίσης υπέρ της συνέχισης της λειτουργίας των σχολείων, λέγοντας ότι είναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά να παραμείνουν ανοιχτά, εφόσον δεν θα υπάρξει πρόβλημα με την ασφάλειά τους.

Ο καθηγητής Γενετικής στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης, Μανώλης Δερμιτζάκης είπε, από την πλευρά του, ότι «μπορεί να δούμε κλειστά μαγαζιά. Ελπίζω να μη δούμε τα σχολεία κλειστά. Δεν υπάρχει ένδειξη στην Ελλάδα ότι τα σχολεία συμμετέχουν δυσανάλογα περισσότερο στην μετάδοση».

Καμία δημοσίευση για προβολή