Τι συμβαίνει με τα «σκουριασμένα» F-35 που βρίσκονται σε αεροπλανοφόρο των ΗΠΑ στον Ειρηνικό; (Photo)

Το F-35 εξελίσσεται ραγδαία στο

Άλλη μια μέρα, άλλο ένα «κεφάλαιο» στο σίριαλ που ακούει στο όνομα F-35, και αυτή τη φορά το πρόβλημα εντοπίζεται σε αεροσκάφη ειδικά σχεδιασμένα για αεροπλανοφόρα.

Όπως είναι γνωστό, τα F-35 κυκλοφορούν σε τρεις τύπους:

  • τον Α, που είναι τα «απλά» μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας,
  • τον Β, που είναι τα F-35 του Σώματος Πεζοναυτών και μπορούν να κάνουν κάθετη απογείωση/προσγείωση και
  • τον C, που είναι ο τύπος για τα αεροπλανοφόρα του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ και άλλων χωρών, σχεδιασμένος για απογείωση από πλοίο.

Πρόσφατα, λοιπόν, το φως της δημοσιότητας είδαν φωτογραφίες από τα F-35C που βρίσκονται στο αεροπλανοφόρο «Καρλ Βίνσον», πραγματοποιώντας την πρώτη τους αποστολή, όταν το πλοίο ήταν στη Θάλασσα των Φιλιππινών και οι εικόνες προκάλεσαν σοβαρές συζητήσεις.

Παράξενη εικόνα

Ο λόγος; Όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες, τα μαχητικά 5ης γενιάς μοιάζουν σαν να έχουν «σκουριάσει» σε διάφορα σημεία της ατράκτου. Μάλιστα, σε κάποια από αυτά τα F-35C η οξείδωση μοιάζει να καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του αεροσκάφους, προκαλώντας ερωτηματικά για την εικόνα αυτή.

Κατά τα φαινόμενα, η φθορά που φαίνεται αφορά τα εξωτικά υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του αεροσκάφους και απορροφούν την ακτινοβολία των ραντάρ, μειώνοντας έτσι ή και εξαφανίζοντας το στίγμα των μαχητικών, εξ ου και ο όρος stealth που τα χαρακτηρίζει.

Το… stealth ερώτημα

Τα υλικά αυτά αποτελούν απόρρητο για τις ΗΠΑ και είναι πολύ ευαίσθητα στις καιρικές συνθήκες. Σύμφωνα με το Drive, η «σκουριασμένη» όψη των F-35C πιθανόν οφείλεται στις δύσκολες συνθήκες και στο αλατόνερο που συνοδεύει την παρουσία των αεροσκαφών αυτών σε αεροπλανοφόρο.

Αν και η εικόνα δείχνει παράξενη, φαίνεται ότι η οξείδωση των υλικών αυτών δεν επηρεάζει ούτε την ασφάλεια των μαχητικών ούτε τις stealth ιδιότητές τους, τουλάχιστον σε μεγάλο βαθμό. Ωστόσο, όπως όλα τα αεροσκάφη αυτού του τύπου, χρειάζονται συντήρηση και αλλαγή των «σκουριασμένων» τμημάτων της ατράκτου.

Άλλο ένα ζήτημα

Η κατασκευάστρια εταιρεία ισχυρίζεται ότι το μαχητικό διατηρεί τα stealth χαρακτηριστικά του ακόμα και μετά από 600 ώρες επιχειρησιακής πτήσης. Ωστόσο, η Αεροπορία αναφέρει ότι συχνά προχωρεί σε αλλαγές οξειδωμένων τμημάτων της ατράκτου, κάτι που σε ένα αεροπλανοφόρο δεν είναι και πολύ εύκολο.

Ούτως ή άλλως, πάντως, άλλο ένα ζήτημα φαίνεται ότι έρχεται να προστεθεί στα πολλά που συνοδεύουν το πρόγραμμα των F-35, δίνοντας κι άλλα «πυρομαχικά» σε όσους υποστηρίζουν ότι το όλο πρόγραμμα θα πρέπει να περικοπεί λόγω υπερβολικά υψηλό κόστος και μεγάλες ανάγκες συντήρησης των αεροσκαφών.

Καμία δημοσίευση για προβολή