Ο Βασίλης Κορκίδης καλεί την Ευρώπη να πάρει θέση για το εμπορικό σήμα “Μακεδονία”

Να παρέμβει η Ευρώπη, για το θέμα των εμπορικών σημάτων με το όνομα Μακεδονία, ζήτησε ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. Βασίλης Κορκίδης.

Ο έμπειρος επιχειρηματίας, δήλωσε ότι “η παρέμβαση ελληνικών και ευρωπαϊκών φορέων, τόσο στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), όσο και στον Παγκόσμιο Οργανισμό Διανοητικής Ιδιοκτησίας (WIPO) θα διευκολύνει τη παρούσα κατάσταση, θα επισπεύσει διαδικασίες τριών ετών και θα αποτρέψει ενδιάμεσα δυσάρεστες διαφωνίες, γι’ αυτό άλλωστε τον λόγο, το ΕΒΕΠ ζήτησε επισήμως την παρέμβαση της EuroCommerce”.

Σε επιστολή του, που παρέδωσε στη EuroCommerce, επισημαίνει ότι τα Επιμελητήρια μαζί με άλλες οργανώσεις και τη ΓΓ Εμπορίου, ήδη ενημερώνουν όλες τις ενδιαφερόμενες ελληνικές επιχειρήσεις για τις διαδικασίες κατοχύρωσης των εμπορικών τους Σημάτων.

Το ΕΒΕΠ, ζητά τη συνδρομή της EuroCommerce, προκειμένου να επιταχυνθούν οι ενέργειές μας, να παρέμβει για το ίδιο θέμα, ως ευρωπαϊκή οργάνωση, μπορεί να επηρεάσει θεσμούς και οργανώσεις στην Eυρωπαϊκή Ένωση.

Ο τίτλος «Μακεδονία» χρησιμοποιείται σήμερα στην επωνυμία 182 ελληνικών επιχειρήσεωνόλων των κλάδων και από 39 επιχειρήσεις του αγροδιατροφικού κλάδου, ενώ σε 4.000 ανέρχονται οι περιπτώσεις των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν τον όρο για τα προϊόντα τους.

Οι επιχειρήσεις της γειτονικής χώρας, θα μπορούν να χρησιμοποιούν το νέο τους όνομα, όμως ελλοχεύει ο κίνδυνος παράνομης υιοθέτησης ελληνικών εμπορικών σημάτων.

Δεν πρέπει ασφαλώς, να τεθεί κανένα θέμα αμφισβήτησης για τα Προϊόντα Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και για τα Προϊόντα Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ).

Επίσης, ο κ. Κορκίδης τονίζει ότι συνθήκες φορολογικού «παραδείσου» που επικρατούν στη γείτονα χώρα, καθώς και η «αιμορραγία» από το διασυνοριακό εμπόριο στα σύνορα της Ελλάδας και, κατ´ επέκταση, της ΕΕ, απασχολούν έντονα πολλούς εκπροσώπους των ελληνικών παραγωγικών φορέων, που υιοθετούν τις ακόλουθες συγκεκριμένες ενέργειες:

  1. Έναρξη εκστρατείας επικοινωνίας στο εξωτερικό για την προστασία του brand “Μακεδονία”
  2. Διευκόλυνση των επιχειρήσεων να καταχωρίσουν τα εμπορικά σήματα για την προστασία των προϊόντων τους, όχι μόνο σε εθνικό, αλλά και σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, στα αντίστοιχα Γραφεία Διανοητικής Ιδιοκτησίας.
  3. Καθιέρωση περισσότερων ελληνικών μακεδονικών προϊόντων στην ΕΕ, ως Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ).
  4. Έκδοση απόφασης, η οποία θα απονέμει αυτομάτως το σήμα GR στα προϊόντα όλων των μακεδονικών επιχειρήσεων που έχουν τοποθετήσει το παράγωγο “Μακεδονικό” στη μάρκα τους.
  5. Αίτημα στην ελληνική κυβέρνηση να ασκήσει Βέτο στην πορεία ένταξης των Σκοπίων στην ΕΕ, εφόσον δεν διασφαλίζονται τα εθνικά οικονομικά συμφέροντα της Ελλάδας.

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Καμία δημοσίευση για προβολή