Το Black Friday έφυγε και ήρθε το Cyber Monday – Πως κινήθηκε η αγορά

Χαμηλότερες των προσδοκιών ήταν οι πωλήσεις από το Black Friday, που στη χώρα μας λαμβάνει διαστάσεις εβδομαδιαίου εμπορικού γεγονότος, με τη Cyber Monday, το αντίστοιχο γεγονός για τα online καταστήματα, να συνεχίζει τις προσφορές.

Οι περισσότεροι καταναλωτές, ακόμη κι αν επισκέφθηκαν τα καταστήματα, φαίνεται ότι έκαναν τις αγορές τους μέσω διαδικτύου, κάτι που μένει να επιβεβαιωθεί στο τέλος και της σημερινής ημέρας.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα ηλεκτρονικής πλατφόρμας η οποία την παραμονή της Black Friday δέχθηκε 1,5 εκατ. επισκέπτες, πέρυσι είχε δεχθεί 1,3 εκατ. επισκέπτες, ενώ αρκετές αλυσίδες, κυρίως ηλεκτρονικών ειδών, πουλούσαν με έκπτωση κάποια εκ των προϊόντων τους αποκλειστικά μέσω των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων.

Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους, όπως υποστηρίζει μερίδα εμπόρων όπου φέτος δεν καταγράφηκαν φαινόμενα συνωστισμού όπως συνέβαινε παλαιότερα.

Οι καταναλωτές εμφανίζονται επιφυλακτικοί, σε σχέση με το παρελθόν, καθώς το ποσοστό των εκπτώσεων στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα χαμηλό όταν σε άλλες αγορές του εξωτερικού κατά τη διάρκεια του Black Friday το ποσοστό των εκπτώσεων ξεπερνά το 50%.

Στοιχείο που επιβεβαιώνεται και από έρευνα που είχε διενεργήσει πέρυσι η ηλεκτρονική πλατφόρμα Skroutz. Σύμφωνα με την περσινή έρευνα μόλις το 15% των προϊόντων που πουλήθηκε αγοράστηκε φθηνότερα, το 1,5% ακριβότερα και το υπόλοιπο 83,5% σε παρόμοιες τιμές.

Φέτος όμως υπήρξαν και κατηγορίες προϊόντων, όπως τα καλλυντικά, όπου οι εκπτώσεις άγγιξαν το 60%. Στον χορό των προσφορών μπήκαν όλες οι αλυσίδες ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ, τα καταστήματα γειτονιάς απ’ όλο το φάσμα των κλάδων, σουπερ μάρκετ, εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες, ακόμη και αλυσίδες εστίασης.

Η μεγαλύτερη μερίδα καταναλωτών δήλωνε ικανοποιημένη από τις προσφορές, αλλά υπήρξαν και σχόλια όπως: «εγώ ψώνισα στις ενδιάμεσες εκπτώσεις», «αυτό που αναζητούσα είχε έκπτωση μόνο 20%», ή ότι «κάποιοι ανέβασαν τις τιμές στις αρχές του μήνα και εμφανίζουν πλασματική έκπτωση».

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Καμία δημοσίευση για προβολή