To Booking “ρουφάει” τα κέρδη των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων Γρηγόρη Τάσσιο, η φετική τουριστική περίοδος βρίσκεται ήδη σε πτώση της τάξεως του 10 με 15%, ανάλογα με τις περιοχές.

Παρά τις θετικές ενδείξεις του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου στις πληρότητες, τα έσοδα θα είναι πολύ χαμηλότερα από την περσινή χρονιά. Την ίδια στιγμή, η μέγγενη της βιωσιμότητας πιέζει ακόμη περισσότερο την ξενοδοχειακή επιχείρηση, απόρροια των υψηλών ασφαλιστικών εισφορών, αλλά και της υφιστάμενης κατάστασης στο τραπεζικό σύστημα που δεν ευνοεί εξορθολογισμό των υποχρεώσεων που έχουν οι επιχειρήσεις.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις θα προσέλθουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους διοργανωτές ταξιδίων για τη σεζόν του 2020 σε μειονεκτική θέση, αφού οι διεθνείς τουριστικοί πράκτορες δεν θα δώσουν αύξηση στα συμβόλαιά τους και οι ελληνικές επιχειρήσεις θα μείνουν με τιμές «κολλημένες» στο -20% της περιόδου του 2019 σε σχέση με το 2018. Το θετικό σε αυτές τις πρώτες υπογραφές για κρατήσεις τη χρονιά του 2020 είναι οι προκαταβολές που δίδονται στους Έλληνες ξενοδόχους, που ουσιαστικά συμβάλλουν ώστε να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, σημειώνει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων.

Το πως θα συμπεριφερθεί επίσης η αγγλική αγορά λόγω Brexit είναι ένα επίσης μεγάλο θέμα, καθώς, σύμφωνα με τον κ. Τάσσιο, από τον Οκτώβριο του 2019 έως τον Φεβρουάριο του 2020 η αγορά αυτή θα είναι εκτός κρατήσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου οι Άγγλοι tour operators κάνουν μεγάλες προσπάθειες για να εξασφαλίσουν κρατήσεις υποσχόμενοι εγγύηση επιστροφής χρημάτων.

Στους παράγοντες που επηρέαζουν τη συμπεριφορά της προσφοράς είναι:

[more]

  • Οι κλιματολογικές συνθήκες στην Ευρώπη,
  • Η οικονομία της Γερμανίας,
  • Οι οικονομίες κλίμακας των αεροπορικών εταιριών, αλλά και
  • Οι προσπάθειες των οργανωτών ταξιδίων να ελέγξουν την πελατεία τους, μέσω εξαγορών ξενοδοχείων στην Ελλάδα.

Εξορθολογισμό των προμηθειών που καταβάλλουν τα ξενοδοχεία στην πλατφόρμα Booking

Όπως αναλύει ο κ. Τάσσιος, οι ξενοδόχοι βρίσκονται ουσιαστικά εν μέσω συμπληγάδων. Από τη μια το αρρύθμιστο περιβάλλον της βραχυχρόνιας μίσθωσης και από την άλλη υπάρχει ζήτημα μεγάλο με την προμήθεια στην Βοοking.

«Η Booking βάζει όρους που δεν μπορούν να είναι πια ανεκτοί. Ειδικά στον τρόπο πώλησης τιμολογιακά των ξενοδοχείων. Δεν μπορεί η προμήθεια που παίρνει η Booking από τα ξενοδοχεία να μην είναι επί της καθαρής τιμής», τονίζει ο κ. Τάσσιος.

«Στην Αμερική οι μεγάλες πλατφόρμες – Booking – παίρνουν προμήθεια με βάση την καθαρή τιμή και όχι στην τιμή με τους φόρους. Στην Ελλάδα δεν συμβαίνει αυτό, αφού η προμήθεια είναι στην τιμή με τους φόρους, ροκανίζοντας κι άλλο τα έσοδα από τα ξενοδοχεία» είπε χαρακτητριστικά ο πρόεδρος Πανελλήνια Ομοσπονδίας Ξενοδόχων.

Mεσοσταθμικά η Booking “ρουφάει’ από τα κέρδη των ξενοδοχείων από 3% έως 5%: «Δεν μπορεί να παίρνει η Booking προμήθεια από το φόρο του κράτους, δηλαδή να παίρνει προμήθεια από τον ΦΠΑ που αποδίδει ο κάθε ξενοδόχος στο κράτος ως φόρο» εξηγεί ο κ. Τάσσιος.

Παρά το γεγονός ότι η Booking έχει συμβάλει στην ανάδειξη των ελληνικών περιοχών και έχει βάλει στο χάρτη των κρατήσεων και τα ξενοδοχεία των 50 και κάτω δωματίων, αναφέρει ότι η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων θα διεκδικήσει εξορθολογισμό της υφιστάμενης κατάστασης στο σκέλος της προμήθειας, διευκρινίζοντας ότι το υπουργείο Τουρισμού που αναγνωρίζει το ζήτημα θα πρέπει να ανοίξει διάλογο για την επιλυσή του.

[/more]

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

 

Καμία δημοσίευση για προβολή